Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 74 KM (54 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 111 Nm przy 3600-4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,7 mm
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wyciszenie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,0
~130rapid
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW
Już w średniej wersji Active (+pakiet City), to autko-bombonierka. Śmiertelny wróg benzynowych autek z automatyczną skrzynią. Pudełko ma skromne, cały urok tkwi w środku. Na pierwszy rzut oka jest wypasione po korkardy, włącznie z dwustrefową klimą, kamerą cofania, bluetoothem, tempomatem i (pół)bezkluczykowym dostępem - centralny zamek trzeba otworzyć z pilota. Praktyka każe wytknąć parę braków lub niedoróbek - ''lewar'' zmiany trybów przekładni wzięty z Ikarusa, fotele bez ogrzewania, komputer sterowany starożytnym dynksem wystającym z zegarów, dotkliwy brak doświetlania zakrętów nocą, ubogie menu ekranu dotykowego, brak listew pionowych prowadzących wodę z przedniej szyby na dach, fartuchów za przednimi kołami, czy inteligentną jak dafnia fabryczną nawigację. Brak jej opcji ''bez dróg gruntowych''. Poprowadzi np. przez błotnisty dziedziniec rolniczej spółdzielni produkcyjnej, bo szosą jest 30 metrów dalej - autentyk! Jeśli wyjąć kosmiczny napęd, to Yaris III w gruncie rzeczy jest bardzo analogowy i konserwatywny. Nie ma opcji domykania elektrycznych okien z pilota, ani nawet kilkukrotnego mrugania kierunkowskazem po trąceniu dźwigni (co akurat nie uważam za wadę). Na co dzień urzeka komfortem o numer większego auta, poręcznością i zwrotnością (tylko na 15-calowych kołach). Wersja hybrydowa Jest wspaniałym narzędziem transportu z punktu A do B bocznymi drogami lub w mieście, dla osoby jeżdżącej płynnie, miękko, niekoniecznie powoli. Przed takim kierowcą ten napęd rozwija pawi ogon. NIE nadaje się dla kierowców z cegłą zamiast prawej nogi! Jest jednak li tylko narzędziem, bo emocji z jazdy nie daje. To wyrafinowany cyborg. Jednak obserwowanie, z jaką przebiegłością napęd hybrydowy żongluje mocami silników, przynosi inny rodzaj przyjemności. Gdyby nie on, chyba nie kupiłbym Yarisa...

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 19
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe bateryjkę, która potrafi się w nim rozładować. Wymiana baterii jest niemożliwa . Wymiana tego drobiazgu w jednym kole , w serwisie Toyoty kosztuje 400zł .
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Toyota Yaris III Hatchback 5d