Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1329 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 80,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Marcin K
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Ogólnie samochód bardzo dobry, dość cichy, zawieszenie przez 58tyś zero problemów, silnik żwawy i energiczny do miasta, powyżej 3 tyś obrotów dostaje kopa ( 1,33) Negatywne komentarze piszą chyba ludzie którzy nigdy nim nie jechali a wiem co mówię bo jeździłem 2 lata Yarisem II a teraz kolejne 2 lata od nowości Yaris III ładniejszy większy lepiej wykonany...wszystko na plus. Auto użytkuje na nauce jazdy więc wytrzymuje trudy codziennej pracy. Szczerze polecam ! Minus to trochę za drogie uważam że ceny powinny być od 36tyś do max 42 ...no ale cóż to Toyota :)
5,0
~Joanna
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Proponuję tym którzy wystawiają negatywną ocenę o uzasadnienie. Każdy może sobie tak generować negatywy będąc np. przedstawicielem konkurencji :) Według mnie jest to wprowadzanie przyszłych nabywców w błąd. Jestem właścicielem już 2 samochody tej marki i tego modelu. Muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona zarówno z pierwszego jak i drugiego modelu, chociaż ten ostatni jest zdecydowanie bardziej przestronny, elegancki i dynamiczny. Określenie "muł" jest zdecydowanie nieadekwatne do tego auta- ale cóż zrobić, jak jeden z drugim niedoświadczony laik wystawia oceny dla zabawy. Aktualna wersja toyoty yaris jest moim 3 samochodem i jestem z niego bardzo zadowolona. W związku z tym, że robię dziennie około 120-200 km, potrzebowałam niezawodnego samochodu i ten właśnie takim jest :)
3,4
~Andrzej z Dursztyna
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Mimo małego przebiegu pojawiły się szumy koło.drzwi podczas jazdy ponad 60km/h, stacyjka się przycina, silnik pracuje głośno jak przy 3 cylindrach, podwozie rdzewieje, a na tylnej klapie pojawiły się purchle. Średnie spalanie ponad 2 litry więcej niż książkowe i to latem, a 11 sekund do 100 - ki można między bajki wsadzić. Dodam że jestem pierwszym właścicielem, a auto jest regularni e serwisowane. To już nie ta sama toyota co kiedyś.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2011-2014
6,3
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Po 198 tys. komputer pokazuje 6,5l/100km, lecz licząc przez tankowanie pod korek nie idzie zejść poniżej 7l. Da się osiągnąć 3,7l ale to jazda do max 70 km/h po za miastem lub 30 km/h miasto bez wyprzedzania i dynamicznego ruszania. Natomiast przy dynamicznej jeździe po za miastem jest +10l/100km, a już szczególnie powyżej 100km/h - co mu wlejesz to on zje. Podsumowując fajne auto do zakorkowanego miasta. Bardzo lubi krotkie trasy. Dynamiczne, powyżej 4 tys. obrotów wręcz rakieta - 150KM samochody muszą się napocić by dorównać. Spalanie zależne jest tylko i wyłącznie od kierowcy i od szybkiej/wolnej jazdy. U mnie mniej pali po mieście niż na trasie oczywiście jeśli jeździ się do 3 tys. obrotów, na obrotach 4-5,5 tys. pali jak smok.
5,6
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Jest to bardzo ekonomiczny silnik, który odpowiednio traktowany może pokazać swoje 99KM. Jedak jeśli łagodnie obchodzimy się z pedałem gazu, mamy odpowiednie ciśnienie w oponach i nie tankujemy szemranego paliwa to zejście poniżej 5l/100km jest bardzo łatwe (zawsze tankuję 95 na orlenie). Myślę, że przy ekstremalnej eko-jeździe można zejść poniżej 4l/100km, jednak nie polecam. Trasa Głogów - Wrocław, (klimatyzacja+radio) średnia prędkość 80km/h spalanie po dojechaniu do centrum Wrocławia 4,6l/100 km. Na autostradzie, prędkości oscylujące wokół 160km/h (wiele więcej nie pojedzie) spalanie już na poziomie 8-9l/100km
6,8
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Jazda 100% stolica 2 os. 8,3-8,5 mniej nie spali niema opcji (przy normalnej jeździe) W nocy trasą AK można jadąc 80-90km/h zejść do 4,5 l. Samochód nowy z salonu. Przebieg już grubo ponad 10 tys km. Napraw żadnych, jak to w Toyocie, przekręcasz klucz i śmigasz. NA trasie przy normalnej jeździe wyprzedzanie ciężarówek itp. + klima 8 l. Na autostradzie 11,5 l (prędkość w granicach górnych) Ja nie mam pojęcia jak ludziom w mieście pali ten samochód 6 litrów. Chyba w mieście to nie byli. Trzeba wziąć pod uwagę że są miasta i jest Warszawa.

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 19
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe bateryjkę, która potrafi się w nim rozładować. Wymiana baterii jest niemożliwa . Wymiana tego drobiazgu w jednym kole , w serwisie Toyoty kosztuje 400zł .
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Toyota Yaris III Hatchback 5d