Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 69 KM (51 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 84 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Łukasz_78
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Poza silnikiem nic się nie zepsuło. Jeszcze przed przekroczeniem 100 tyś. km silnik zaczął stopniowo brać olej, ostatecznie przebijając 1l na 1000 km. Konieczny był remont. Wybór w tym roczniku modelowym był między silnikiem 1.33, który zdycha od nagaru, albo 1.0 - trzęsącym na wolnych obrotach całym autem z tendencją do pożerania oleju... Wspaniała alternatywa! Auto kupiłem 3-letnie z przebiegiem ok. 60 tyś, olej zmieniałem regularnie co 10 tyś. Po naprawie silnika uznaliśmy, że nie ma sensu auta sprzedawać i w ten sposób służy nam nadal.
3,9
~LStela
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
O ile jakość jak zwykle bez zarzutu, to auto zdecydowanie gorsze od Yaris I jeśli chodzi o projekt. Wkurza mnie wiele dodanych nowych elementów. Np. nie można mieć otwartych drzwi i włożonego kluczyka do stacyjki, bo piszczy. Niezapięte pasy - piszczy. Standardowo pojazd jest sprzedawany bez koła zapasowego (jest wyposażeniem dodatkowym. W porządku, ale bez koła zapasowego, po włożeniu ciężkiego bagażu do bagażnika cienka mata zapada się do środka i łamie. Trzeba to przerobić we własnym zakresie. Mimo wielu drobnych mankamentów i zacofania w stosunku do Yaris I auto jest nadal godne polecenia.
4,4
~Łukasz
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Potrzebowałem niedrogiego w utrzymaniu auta dla rodziny 2+1 (+1 w chwili zakupu 1,5 roku) w większości do jazdy po mieście (Warszawa). Wybór padł na Yarisa 1.0 trochę przypadkiem gdy zobaczyłem to auto w komisie przy salonie Toyoty i do niego wsiadłem. Urzekł mnie przestronnością, a następnie prowadzeniem i zawieszeniem (wszystko oczywiście w odniesieniu do klasy auta, nie jest to przestronność Scenica czy prowadzenie BMW). Po dodaniu małego spalania i prawdopodobnej niezawodności Toyoty zdecydowałem się i jestem zadowolony.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2011-2014
5,7
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Jest to auto służbowe żony. W wakacje, auto rodzinne spłatało nam figla i na wakacje do Chorwacji, zdecydowaliśmy się wyjechać Yarisem. Z założenia karkołomne zadanie, ponieważ autem miały jechać dwie dorosłe osoby i 3 dzieci. Toyota totalnie mnie zaskoczyła, zarówno spalaniem jak i radzeniem sobie na górach i podjazdach. Wyjeżdżaliśmy w nocy i spalanie do granicy komputer wskazał na 4.8L/100km - prędkość, gdzie się dało, w miarę możliwości jak największa do 130km/h. Po autostradzie jechałem 140 km/h i wtedy spalanie podskoczyło do 5.2L. Dalej w Chorwacji, przy klimatyzacji, spalanie zatrzymało się na wartości 5.6L/100km i tak też utrzymało się do końca podróży - wracaliśmy w dzień. To były wskazania komputera ale po powrocie zatankowałem do pełna i policzyłem spalanie wg. zużytych litrów - pierwsze tankowanie były z głębokiej rezerwy. Wynik jaki uzyskałem, to jest dokładnie ten jaki wskazywał komputer, czyli 5.66L/100km z całej trasy - łącznie lekko ponad 2700km. Całkowite pozytywne zaskoczenie silnikiem i pojemnością Yarisa ale gdyby nie awaria Mondeo, nie zdecydowałbym się na wyjazd Toyotą ;)
10,2
Liczba komentarzy: 1
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Silnik tragedia! Jak nowy, miejski, ekonomiczny z założenia samochód tej klasy może pokazywać średnie spalanie 9,5l?! Na autostradzie przy przepisowych 140km/h spalanie wynosiło 11 litrów! Czy za chwile do samochodów będą wsadzane silniczki od pralek?! Po co? Ani to ekonomiczne, ani komfortowe ani bezpieczne. Yaris z tym silnikiem był pierwszym samochodem którym NIE dojechałem na jednym baku z Wrocławia do Warszawy. Patrząc na Wasze komentarze mam wrażenie że trafiłem na jakiś felerny egzemplarz.
5,9
Liczba komentarzy: 1
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Auto waży 1020 kg i z silnikiem 1,0 3 cylindrowym, z bardzo niskim momentem obrotowym 93 Nm przy 3600 obr/min po prostu nie jedzie; to typowa taczka, jeździdełko. Słabe przyspieszenie, na autostradzie spalanie 6-7 l (folder producenta mówi 4,2 - nie wierzcie temu). Mały zbiornik paliwa, mały zasięg, tak jak przedmówca, stwierdził - stanowczo odradzam ten samochód do jazdy na trasie, nie z tym silnikiem. Na pewno diesel jest najlepszym wyborem na trasę. Samochód typowo miejski, z silnikiem 1,0 dziwnie się rusza, jak Maluchem. Plus za sporo miejsca w środku jak na tę klasę. W tej klasie jest wiele lepszych samochodów którymi jeździłem np. Fiat Grande Punto, Skoda Fabia, VW Polo, Opel Corsa. Toyota Yaris nie ma tego czegoś, co powoduje uśmiech na twarzy jeżdżąc np. Grande Punto, które o wiele lepiej się prowadzi.

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 19
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe bateryjkę, która potrafi się w nim rozładować. Wymiana baterii jest niemożliwa . Wymiana tego drobiazgu w jednym kole , w serwisie Toyoty kosztuje 400zł .
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Toyota Yaris III Hatchback 5d