Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1329 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 80,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Jan Winnicki
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Samochód zakupiony pod koniec stycznia 2016 roku. Jest to wersja premium 3 z 5 dostępnych wersji, były chyba jeszcze dynamic i prestige. Generalnie auto warte polecenia teraz już jako używane, bo wersji 1.3 już się nie da kupić w salonie. Jego pierwszorzędną zaletą jest bezawaryjność. Od chwili wyjechania z salonu w styczniu 2016 do dnia dzisiejszego nie zepsuło się absolutnie nic! Nic nawet nic nie zaczęło skrzypieć do tej pory, ani żaden plastik nie zaczął odłazić. Mam także suzuki sx4 s crossa 1.4 jako drugie auto i tam jest trochę więcej takich drobnych usterek np. odłażenie plastiku na drzwiach kierowcy trzeszczenie plastiku nad zegarami. W toyocie takich rzeczy nie było dlatego zdecydowałbym się kupić ją ponownie, tym razem w wersji hybrydowej. Dodatkowo serwis toyoty jest o wiele lepszy niż ten w suzuki, co chwilę mam z tamtym autem problemy, często z winy serwisu, choć o klienta dbają lepiej niż w hondzie Kolaczek, gdzie mnie zignorowali zupełnie gdy chciałęm się umówić na jazdę HRV. Jeśli chodzi dalej o yarisa to silnik 1.3 jest dość oszczędny, na trasie 90 km/h ok. 5 litrów. Miasto 6,5l. Toyota yaris z silnikiem 1.3 na pewno nie jest rajdówką, ani propozycją dla osób lubiących się ścigać z każdym autem czy to na światłach czy gdzie indziej ale do miasta jego dynamika jest w pełni wystarczająca, na trasie rónież jest OK. Skrzynia biegów no najlepszych nie należy ale też jakaś tragiczna nie jest. Przestronność w nętrza jest na odpowiednim poziomie, pewnie honda jazz potrafi więcej pod tym względem ale jest też dłuższa, przez co trudniej jest ją zaparkować. Mogę polecić z czystym sumieniem ten model toyoty.
4,3
~kusitofu
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Opinia dotyczy Yarisa w wersji Premium + city: skórzana kierownica i gałka zmiany biegow, kamera cofania a reszta to juz kosmetyka ( zderzaki/lusterka/klamki w kolorze nadwozia ) Typowe auto miejskie dla 1 max 2 osób, wtedy komfort podróżowania jest na wystarczającym poziomie. W 4 dorosłe osoby na pokładzie oczywiście da się poruszać i w miarę rozsądnie jechać "po płaskim" ale w terenie lekko górzystym czasami trzeba redukować do 2 by podjechać pod niewielką "górkę". Silnik ma 99KM ale szczerze to ma się wrażenie, że 66KM. Duży plus to spalanie - średnio zawsze poniżej 5 litrów, w większości przypadków poniżej 4 litrów ale jeden warunek - jazda jednostajna i monotonna, jako przykład 4 bieg 60km/h i 2000 obrotów, 5 bieg 80 km/h przy 2000 obrotów i w tym przypadku spalanie jest na poziomie od 3,9 do 4,5 litrów. Jak już jesteśmy przy paliwie, to otwieranie wlewu paliwa znajduje się poniżej przedniego siedzenia kierowcy i podczas "podciagniecia" za "wajchę" do góry wydaje charakterystyczny lecz miły dźwięk :-). Po odkręceniu korka słychać sssssssssss. Światła - zwykłe żarówki, ale mimo to konstrukcja lampy/odbłyśników sprawia, że świecą dobrze, nawet bardzo dobrze - przedni klosz to płaska tafla - bardzo szybko się brudzi, a to znacząco pogarsza oświetlenie drogi. Z tyłu również światła na żarówki i kamera cofania. Odnośnie kamery - zarówno w dzień i w nocy widoczność bardzo dobra. Oczywiście jest to kamera prosta, nie kierunkowa i obraz nie skręca kiedy skręcamy kierownicą jak w mercedesie. Bagażnik ponad 200 litrów, wystarcza do normalnych zakupów ( 2 czasem 3 pełne torby z biedronki :-)). W sytuacjach rzadkich jak wyjazd na wakacje, nawet pojemny - kilka toreb się zmieści jedna na drugiej + jakies mniejsze reklamówki. Oczywiscie torby typowe turystyczne, na zmieszczenie kilku "twardych" walizek nie ma co liczyć. Ogólnie w max opcji jezdziły tym autem 2 osoby dorosłe oraz 2 dzieci w fotelikach. Odnosnie fotelikow - zwykłe firmy kinderkraft - bez isofixa. Zapinanie pasow i fotelikow - bardzo ciężko, moze ze wzgledu na szerokosc fotelików. Obecnie w aurisie jest podobnie tzn. równiez cieżko. Przy 2 fotelikach z tyłu, nie ma żadnych szans, że ktoś się zmieści pomiędzy, no chyba, że bedzie to bardzo szczupłe dziecko :-). Ogólnie jako auto rodzinne ( jedyne w rodzinie i o tych rozmiarach ) - nie polecam. Ale jak sie nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Wsiadanie i wysiadanie: bardzo dobrze, moze przez ustawienie fotela na odpowiednia wysokość ale dla sporadycznie jezdzacej osoby starzej z problemem ruchowym - nie stanowiło problemu. Fotele wygodne ale ma sięi tak wrażenie, że siedzi się jak na drewnianym krześle ( takim przy stole obiadowym :-)). Jak się jeździ, a w zasadzie słów kilka o przyczepności....z tym ciężko...zwłaszcza tył. Niedociążony, wysoki zwis. Jesienią, zimą na mokrym, niekoniecznie zlodzonym asfalcie ma się nieodparte wrażenie, że tył samoczynnie driftuje - naprawdę trzeba uważać, nawet przy niskich prędkościach ( 20 /30 /40 km ) i nie piszę tu o zakrętach 90 stopni . Ogólnie polecam dla 1 max 2 osób. Co do usterkowości...no cóż...nic sie nie popsuło, żarówka nawet się nie przepaliła...ogólnie wsiadam odpalam jade gasze wysiadam.
5,0
~Mh
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Jeżdżę 4 lata w nauce jazdy, 100km na sam dojazd po trasie plus miasto. Chociaż zrobilem nim juz 200tys, niedługo kupuję takie auto jako prywatne, bo jest rewelacyjne. Wybiorę tylko silnik 1,5, chociaż to 1.33 mnie oczarował swoją bezawaryjnością. Nie robiłem w tym aucie nic prócz wymiany sprzęgła i rozrusznika, ale to już zasługa kursantów. Zero problemów z zawieszeniem przy 280 tys km, a nie jeżdżę po drogach płaskich jak stół.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
6,4
l/100 km
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Nie wiem jak ludzie potrafią osiągnąć tak wspaniałe rezultaty. Mój Yaris to istna porażka. Pali jak smok. Po mieście nie schodzi 8,6 , zimą to 9,5 po mieście i to tylko 50km/h Autostradą to tylko 90km/h i wtedy zmieści sie w 6-6,5 a jak szybciej to zaczyna się "wir w baku " Zgłaszaliśmy problem w ASO ale bez odzewu. Auta nie polecam.
5,5
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Raport po raz drugi. Na dystansie 300KM z Lubina do Wrocławia i z powrotem (2x) w ciągu dwóch dni osiągnąłem minimalnie 4.8, przy jeździe możliwie najbardziej oszczędnej (EKO-driving). Taka jazda jest nieco męcząca, ale też wiążą się z tym oczywiste oszczędności. Natomiast średnie spalanie w cyklach miejskich i pozamiejskich jest możliwe do osiągnięcia 5.5, jednak z założeniem, że jeździ się co najmniej tyle samo poza miastem, co w mieście. Autko bardzo oszczędne.
5,8
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Powyższe wyniki są maksymalnie wyśrubowane. Jechałem możliwie najbardziej oszczędnie. Dojeżdżałem bez hamulców długie dystanse. Zjeżdżając z górki używałem luzu. Średnia prędkość 90-110kmh. 5.0 na trasie jest możliwe, ale pod warunkiem jazdy 80-90kmh na szóstce. Przy oszczędnej jeździe 90-110kmh auto pali około 5,6 na 100km. Komputer trochę przekłamuje na niekorzyść. W mieście można zejść do 6.7, ale jeżdżąc bardzo spokojnie i powoli się rozpędzając.

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 19
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe bateryjkę, która potrafi się w nim rozładować. Wymiana baterii jest niemożliwa . Wymiana tego drobiazgu w jednym kole , w serwisie Toyoty kosztuje 400zł .
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting