Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III Hatchback 5d

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris III Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 3885 mm
Szerokość 1695 mm
Wysokość 1510 mm
Rozstaw osi 2510 mm
Rozstaw kół - przód 1460 mm
Rozstaw kół - tył 1450 mm
Zwis przedni 790 mm
Zwis tylny 585 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 880 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1086 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 286 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,2
~Łukasz_78
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Poza silnikiem nic się nie zepsuło. Jeszcze przed przekroczeniem 100 tyś. km silnik zaczął stopniowo brać olej, ostatecznie przebijając 1l na 1000 km. Konieczny był remont. Wybór w tym roczniku modelowym był między silnikiem 1.33, który zdycha od nagaru, albo 1.0 - trzęsącym na wolnych obrotach całym autem z tendencją do pożerania oleju... Wspaniała alternatywa! Auto kupiłem 3-letnie z przebiegiem ok. 60 tyś, olej zmieniałem regularnie co 10 tyś. Po naprawie silnika uznaliśmy, że nie ma sensu auta sprzedawać i w ten sposób służy nam nadal.
4,0
~130rapid
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW
Już w średniej wersji Active (+pakiet City), to autko-bombonierka. Śmiertelny wróg benzynowych autek z automatyczną skrzynią. Pudełko ma skromne, cały urok tkwi w środku. Na pierwszy rzut oka jest wypasione po korkardy, włącznie z dwustrefową klimą, kamerą cofania, bluetoothem, tempomatem i (pół)bezkluczykowym dostępem - centralny zamek trzeba otworzyć z pilota. Praktyka każe wytknąć parę braków lub niedoróbek - ''lewar'' zmiany trybów przekładni wzięty z Ikarusa, fotele bez ogrzewania, komputer sterowany starożytnym dynksem wystającym z zegarów, dotkliwy brak doświetlania zakrętów nocą, ubogie menu ekranu dotykowego, brak listew pionowych prowadzących wodę z przedniej szyby na dach, fartuchów za przednimi kołami, czy inteligentną jak dafnia fabryczną nawigację. Brak jej opcji ''bez dróg gruntowych''. Poprowadzi np. przez błotnisty dziedziniec rolniczej spółdzielni produkcyjnej, bo szosą jest 30 metrów dalej - autentyk! Jeśli wyjąć kosmiczny napęd, to Yaris III w gruncie rzeczy jest bardzo analogowy i konserwatywny. Nie ma opcji domykania elektrycznych okien z pilota, ani nawet kilkukrotnego mrugania kierunkowskazem po trąceniu dźwigni (co akurat nie uważam za wadę). Na co dzień urzeka komfortem o numer większego auta, poręcznością i zwrotnością (tylko na 15-calowych kołach). Wersja hybrydowa Jest wspaniałym narzędziem transportu z punktu A do B bocznymi drogami lub w mieście, dla osoby jeżdżącej płynnie, miękko, niekoniecznie powoli. Przed takim kierowcą ten napęd rozwija pawi ogon. NIE nadaje się dla kierowców z cegłą zamiast prawej nogi! Jest jednak li tylko narzędziem, bo emocji z jazdy nie daje. To wyrafinowany cyborg. Jednak obserwowanie, z jaką przebiegłością napęd hybrydowy żongluje mocami silników, przynosi inny rodzaj przyjemności. Gdyby nie on, chyba nie kupiłbym Yarisa...
4,8
~Olaf
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu dlatego dodaje tą opinię. Autem jeżdżę od nowości. Samochód kupiłem w salonie. Przy zakupie mocno się zastanawiałem czy wybrać diesla czy benzynę głównie ze względu na wysoką różnicę w cenie. Ale jazda próbna dieslem rozwiała moje wątpliwości. Benzyną jeździłem przez 6 lat i zawsze chciałem spróbować diesla. Jazda dieslem jest o wiele bardziej ciekawa niż benzyną. Czuć dużą dynamikę od najniższych obrotów. Prędkość maksymalna to pewnie kolo 190. Ja jechałem najwięcej 180. No i spalanie conajmniej 2 litry mniej niż benzyna.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III Hatchback 5d
4,0 – 6,3
l/100 km
4,7
l/100 km
6,7 – 7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Po 198 tys. komputer pokazuje 6,5l/100km, lecz licząc przez tankowanie pod korek nie idzie zejść poniżej 7l. Da się osiągnąć 3,7l ale to jazda do max 70 km/h po za miastem lub 30 km/h miasto bez wyprzedzania i dynamicznego ruszania. Natomiast przy dynamicznej jeździe po za miastem jest +10l/100km, a już szczególnie powyżej 100km/h - co mu wlejesz to on zje. Podsumowując fajne auto do zakorkowanego miasta. Bardzo lubi krotkie trasy. Dynamiczne, powyżej 4 tys. obrotów wręcz rakieta - 150KM samochody muszą się napocić by dorównać. Spalanie zależne jest tylko i wyłącznie od kierowcy i od szybkiej/wolnej jazdy. U mnie mniej pali po mieście niż na trasie oczywiście jeśli jeździ się do 3 tys. obrotów, na obrotach 4-5,5 tys. pali jak smok.
5,5
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Jest to auto służbowe żony. W wakacje, auto rodzinne spłatało nam figla i na wakacje do Chorwacji, zdecydowaliśmy się wyjechać Yarisem. Z założenia karkołomne zadanie, ponieważ autem miały jechać dwie dorosłe osoby i 3 dzieci. Toyota totalnie mnie zaskoczyła, zarówno spalaniem jak i radzeniem sobie na górach i podjazdach. Wyjeżdżaliśmy w nocy i spalanie do granicy komputer wskazał na 4.8L/100km - prędkość, gdzie się dało, w miarę możliwości jak największa do 130km/h. Po autostradzie jechałem 140 km/h i wtedy spalanie podskoczyło do 5.2L. Dalej w Chorwacji, przy klimatyzacji, spalanie zatrzymało się na wartości 5.6L/100km i tak też utrzymało się do końca podróży - wracaliśmy w dzień. To były wskazania komputera ale po powrocie zatankowałem do pełna i policzyłem spalanie wg. zużytych litrów - pierwsze tankowanie były z głębokiej rezerwy. Wynik jaki uzyskałem, to jest dokładnie ten jaki wskazywał komputer, czyli 5.66L/100km z całej trasy - łącznie lekko ponad 2700km. Całkowite pozytywne zaskoczenie silnikiem i pojemnością Yarisa ale gdyby nie awaria Mondeo, nie zdecydowałbym się na wyjazd Toyotą ;)
5,6
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Jest to bardzo ekonomiczny silnik, który odpowiednio traktowany może pokazać swoje 99KM. Jedak jeśli łagodnie obchodzimy się z pedałem gazu, mamy odpowiednie ciśnienie w oponach i nie tankujemy szemranego paliwa to zejście poniżej 5l/100km jest bardzo łatwe (zawsze tankuję 95 na orlenie). Myślę, że przy ekstremalnej eko-jeździe można zejść poniżej 4l/100km, jednak nie polecam. Trasa Głogów - Wrocław, (klimatyzacja+radio) średnia prędkość 80km/h spalanie po dojechaniu do centrum Wrocławia 4,6l/100 km. Na autostradzie, prędkości oscylujące wokół 160km/h (wiele więcej nie pojedzie) spalanie już na poziomie 8-9l/100km

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 19
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe bateryjkę, która potrafi się w nim rozładować. Wymiana baterii jest niemożliwa . Wymiana tego drobiazgu w jednym kole , w serwisie Toyoty kosztuje 400zł .
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Toyota Yaris III Hatchback 5d