Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III

Lata produkcji: 2011 – 2020
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Oceny Toyota Yaris III

Liczba ocen: 167
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~zydoooo
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
To mój drugi Yaris III, tym razem wersja Selection, więc wygląd i wyposażenie są inne niż w niższych wersjach. Auto stworzone do miasta, więc oceniam przez ten pryzmat, pomimo że użytkowałem je w cyklu 50% miasto i 50% trasa. Nie mogę powiedzieć złego słowa na to auto - wdzięczne, zdecydowanie do spokojnej jazdy i spokojnej eksploatacji na lata. Jeżeli komuś przeszkadza charakterystyka skrzyni CVT, słabe wyciszenie , właściwości jezdne lub inne cechy charakterystyczne dla segmentu to potrzebuje po prostu inne auto. Po 6 latach jazdy Yarisami III mogę powiedzieć, że spełnia swoje zadanie w 100%. Nie docenisz tego podczas codziennego pokonywania kilometrów, ale po latach użytkowania już tak. Jeździłem po Europie bez krzty wątpliwości, że wrócę nim bez żadnych problemów. Zero awarii lub usterek. Dolewałem płyny i wymieniałem wycieraczki, nawet żarówki się nie paliły. Mógłbym nim jechać dookoła świata, najbardziej niezawodne auto jakie miałem. Gdyby nie konieczność przesiadki na większe auto, nadal bym nim jeździł.
4,3
~awas4
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
Dobre auto, ale ma 2 minusy - ubogie wyposażenie i spore (jak na hybrydę) spalanie. Przebieg jest na razie niewielki więc nic nie stuka i nie puka, zawieszenie dość twarde, ale nierówności wybiera ładnie. Koszty użytkowania niemal nie istnieją, bo poza benzyną i oponami niczego nie zmieniam. Rozrząd na łańcuchu, silnik nie wyżyłowany, klocki hamulcowe zużywają się powoli (bo to hybryda). Wiadomo - za tę cenę kupi się starsze auto z segmentu C lub D znacznie lepiej wyposażone, bo w yarisach tylne szyby w prądzie to już luksus. Ja mam bogatszą wersję ale i tak podgrzewana jest tylko tylna szyba, fotele reguluje się manualnie, a wykończenie to najczęściej blacha i plastik. Moim zdaniem warto dopłacić nieco więcej i mieć kilka przydatnych bajerów niż przyoszczędzić kilka tys. i wozić się golasem bez kamerki cofania, podłokietnika i z szybami w korbie. Nie warto ,o ile nie planuje się jeździć wyłącznie po mieście, dopłacać do hybrydy. Te 3,5 litra podawane przez toyotę czy 4l podawane przez youtuberów można włożyć między bajki. Dojeżdżam yarisem do pracy 30km dziennie (po 15 w jedną stronę). Połowa trasy podmiejska (70-90km/h) i połowa w mieście (rano 50-60km/h, po południu lekkie korki). Nie wiem czy to wina tego, że korków za mało, czy tego, że trasa krótka i na zimnym silniku pali więcej, ale średnie spalanie na tej trasie (spokojna jazda w trybie eco, bez przekraczania 100km/h) wychodzi 5.5l/100km. Jest to drugi samochód na krótkie trasy, bo jazda tym po S-ce czy autostradzie to katorga. Spalanie wychodzi kwotowo drożej niż w moim zagazowanym 2.5 V6, a max rozsądna prędkość to 110km/h, bo później robi się głośno (z bezstopniową skrzynią brzmi to jak piła spalinowa pod maską) i drastycznie wzrasta spalanie. Vmax uzyskane na liczniku to 170km/h ale nie wyobrażam sobie jazdy kilkuset kilometrów z taką prędkością. Krótko mówiąc fajne auto do miasta i pod miasto, ale nie na dłuższe dojazdy. Da się wyprzedzić tira czy dziadka w matizie, nie oczekujcie jednak wyjątkowych wrażeń z jazdy. Słabo też ogrzewa. Jeszcze przy ok. 4 stopniach na plusie jedzie się komfortowo, poniżej tego jest chłodno, a przy mrozach można zapomnieć o nagrzanej kabinie (przynajmniej na tych moich 15km, tymczasem w zwykłym, niehybrydowym samochodzie po 6km jest już ciepło). Ponadto przy mrozach silnik spalinowy chodzi niemal non-stop i spalanie wzrasta do 6l/100km. Jeśli czyta to ktoś, kto zastanawia się nad zakupem takiego auta, to niech się nie przestraszy tym krytycznym opisem- to mimo wszystko fajne, ekonomiczne auto, ale lepiej chyba dołożyć do yarisa IV (większa moc przy mniejszym spalaniu) lub wziąć starszego priusa - cena podobna, spalanie podobne a wyposażenie bogatsze i więcej miejsca w środku.
4,1
~awas4
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
Dobre auto, ale ma 2 minusy - ubogie wyposażenie i spore (jak na hybrydę) spalanie. Przebieg jest na razie niewielki więc nic nie stuka i nie puka, zawieszenie dość twarde, ale nierówności wybiera ładnie. Koszty użytkowania niemal nie istnieją, bo poza benzyną i oponami niczego nie zmieniam. Rozrząd na łańcuchu, silnik nie wyżyłowany, klocki hamulcowe zużywają się powoli (bo to hybryda). Wiadomo - za tę cenę kupi się starsze auto z segmentu C lub D znacznie lepiej wyposażone, bo w yarisach tylne szyby w prądzie to już luksus. Ja mam bogatszą wersję ale i tak podgrzewana jest tylko tylna szyba, fotele reguluje się manualnie, a wykończenie to najczęściej blacha i plastik. Moim zdaniem warto dopłacić nieco więcej i mieć kilka przydatnych bajerów niż przyoszczędzić kilka tys. i wozić się golasem bez kamerki cofania, podłokietnika i z szybami w korbie. Nie warto ,o ile nie planuje się jeździć wyłącznie po mieście, dopłacać do hybrydy. Te 3,5 litra podawane przez toyotę czy 4l podawane przez youtuberów można włożyć między bajki. Dojeżdżam yarisem do pracy 30km dziennie (po 15 w jedną stronę). Połowa trasy podmiejska (70-90km/h) i połowa w mieście (rano 50-60km/h, po południu lekkie korki). Nie wiem czy to wina tego, że korków za mało, czy tego, że trasa krótka i na zimnym silniku pali więcej, ale średnie spalanie na tej trasie (spokojna jazda w trybie eco, bez przekraczania 100km/h) wychodzi 5.5l/100km. Jest to drugi samochód na krótkie trasy, bo jazda tym po S-ce czy autostradzie to katorga. Spalanie wychodzi kwotowo drożej niż w moim zagazowanym 2.5 V6, a max rozsądna prędkość to 110km/h, bo później robi się głośno (z bezstopniową skrzynią brzmi to jak piła spalinowa pod maską) i drastycznie wzrasta spalanie. Vmax uzyskane na liczniku to 170km/h ale nie wyobrażam sobie jazdy kilkuset kilometrów z taką prędkością. Krótko mówiąc fajne auto do miasta i pod miasto, ale nie na dłuższe dojazdy. Da się wyprzedzić tira czy dziadka w matizie, nie oczekujcie jednak wyjątkowych wrażeń z jazdy. Jeśli czyta to ktoś, kto zastanawia się nad zakupem takiego auta, to niech się nie przestraszy tym krytycznym opisem- to mimo wszystko fajne, ekonomiczne auto, ale lepiej chyba dołożyć do yarisa IV (większa moc przy mniejszym spalaniu) lub wziąć starszego priusa - cena podobna, spalanie podobne a wyposażenie bogatsze i więcej miejsca w środku.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III
4,1 – 7,0
l/100 km
4,6 – 5,2
l/100 km
4,9 – 7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Po 198 tys. komputer pokazuje 6,5l/100km, lecz licząc przez tankowanie pod korek nie idzie zejść poniżej 7l. Da się osiągnąć 3,7l ale to jazda do max 70 km/h po za miastem lub 30 km/h miasto bez wyprzedzania i dynamicznego ruszania. Natomiast przy dynamicznej jeździe po za miastem jest +10l/100km, a już szczególnie powyżej 100km/h - co mu wlejesz to on zje. Podsumowując fajne auto do zakorkowanego miasta. Bardzo lubi krotkie trasy. Dynamiczne, powyżej 4 tys. obrotów wręcz rakieta - 150KM samochody muszą się napocić by dorównać. Spalanie zależne jest tylko i wyłącznie od kierowcy i od szybkiej/wolnej jazdy. U mnie mniej pali po mieście niż na trasie oczywiście jeśli jeździ się do 3 tys. obrotów, na obrotach 4-5,5 tys. pali jak smok.
5,8
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Powiem jedno. Zużycie paliwa przy silnikach o małej pojemności wiąże sie z różnym spalaniem. Jeżeli bedziemy jeżdzić ekonomicznie i styl jazdy bardziej pod dekodriving ale nie bedziemy zawalidrogami to spalanie w mieście na poziomie 5.0-5.5 litra. Jeżeli mamy cieższą nogę ale nie jeżdzimy jakoś specjalnie dynamicznie to zużycie koło 6.0-7.0. W trasie po drogach powiatowych przy 90-100 km/h schodzimy poniżej 5 litrów. Drogi ekspresowe 120 km/h spalanie ponad 6 litrów. Porównując jednak zużcie paliwa do konkurencji to wychodzi duże spalanie. Np w Skoda Fabia z silnikiem 1.0 to spalanie po mieście wynosi 5 litrów a jak się postaramy to spokojnie poniżej 5, trasy powiatowe na poziomie 4.0-4.8 litra a nawet i poniżej 4, ekspresówki 5.5-6 litrów przy 120-130 km/h .
7,2
Toyota Yaris III
Hatchback 3d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Nie jest źle, ale przy autostradowych prędkościach robią się duże różnice (ok. 9,5l na 100km przy 140km/h). W mieście średnio koło 7,5l/100km w ciągu całego roku. W trasie przy 110-120 km/h w granicach rozsądku :)

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 18
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
po 3 dniach stania w garażu auto bez ,,odpalenia na kable,,nie ruszy
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Hybrid 100KM 74kW 2017-2020
  • układ napędowy
  • 13 tys. km
Wystarczy,że auto postoi 3 dni i jest nie do ruszenia.Asistans przyjeżdża i odpala na kable.Serwis w Bytomiu twierdzi,że test akumulatora jest super,auto za długo stoi{3 dni !}.Jestem bezradna.Auto ma dwa lata i muszę go sprzedać.Odradzam kupowanie w CzajceBytom ,bo sprzedają dziadostwo,a z klijenta robią idiotę.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Yaris III