Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III

Lata produkcji: 2011 – 2020
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Oceny Toyota Yaris III

Liczba ocen: 174
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Bobi
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Bardzo fajne autko i bardzo przestronne wewnątrz. Super do miasta a i po trasie jedzie się wygodnie. Bardzo dynamiczna jeśli mowa o autach tego segmentu. Lakier jak we wszystkich autach tego okresu. Wodny i słaby ale tak jest w każdej marce nie tylko w Yarisie więc nie ma co pisać że to słaby punkt. Auto nie zawiodło do tej pory małżonki ani razu. Klocki hamulcowe przód wymiana po 70000 km. Poza tym wymiany tylko eksploatacyjne. Olej i filtry co 10 tk. Z czystym sumieniem mogę polecić.. No i niewiele pali jak na motor 1.5 .Światła choć nie Ledy świecą bardzo dobrze. Mały bagażnik ale ten typ tak ma. Ogólnie bardzo fajny i zwinny samochód.
3,2
~Łukasz_78
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Poza silnikiem nic się nie zepsuło. Jeszcze przed przekroczeniem 100 tyś. km silnik zaczął stopniowo brać olej, ostatecznie przebijając 1l na 1000 km. Konieczny był remont. Wybór w tym roczniku modelowym był między silnikiem 1.33, który zdycha od nagaru, albo 1.0 - trzęsącym na wolnych obrotach całym autem z tendencją do pożerania oleju... Wspaniała alternatywa! Auto kupiłem 3-letnie z przebiegiem ok. 60 tyś, olej zmieniałem regularnie co 10 tyś. Po naprawie silnika uznaliśmy, że nie ma sensu auta sprzedawać i w ten sposób służy nam nadal.
4,9
~zydoooo
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
To mój drugi Yaris III, tym razem wersja Selection, więc wygląd i wyposażenie są inne niż w niższych wersjach. Auto stworzone do miasta, więc oceniam przez ten pryzmat, pomimo że użytkowałem je w cyklu 50% miasto i 50% trasa. Nie mogę powiedzieć złego słowa na to auto - wdzięczne, zdecydowanie do spokojnej jazdy i spokojnej eksploatacji na lata. Jeżeli komuś przeszkadza charakterystyka skrzyni CVT, słabe wyciszenie , właściwości jezdne lub inne cechy charakterystyczne dla segmentu to potrzebuje po prostu inne auto. Po 6 latach jazdy Yarisami III mogę powiedzieć, że spełnia swoje zadanie w 100%. Nie docenisz tego podczas codziennego pokonywania kilometrów, ale po latach użytkowania już tak. Jeździłem po Europie bez krzty wątpliwości, że wrócę nim bez żadnych problemów. Zero awarii lub usterek. Dolewałem płyny i wymieniałem wycieraczki, nawet żarówki się nie paliły. Mógłbym nim jechać dookoła świata, najbardziej niezawodne auto jakie miałem. Gdyby nie konieczność przesiadki na większe auto, nadal bym nim jeździł.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III
4,0 – 7,0
l/100 km
4,6 – 5,2
l/100 km
4,9 – 7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Po 198 tys. komputer pokazuje 6,5l/100km, lecz licząc przez tankowanie pod korek nie idzie zejść poniżej 7l. Da się osiągnąć 3,7l ale to jazda do max 70 km/h po za miastem lub 30 km/h miasto bez wyprzedzania i dynamicznego ruszania. Natomiast przy dynamicznej jeździe po za miastem jest +10l/100km, a już szczególnie powyżej 100km/h - co mu wlejesz to on zje. Podsumowując fajne auto do zakorkowanego miasta. Bardzo lubi krotkie trasy. Dynamiczne, powyżej 4 tys. obrotów wręcz rakieta - 150KM samochody muszą się napocić by dorównać. Spalanie zależne jest tylko i wyłącznie od kierowcy i od szybkiej/wolnej jazdy. U mnie mniej pali po mieście niż na trasie oczywiście jeśli jeździ się do 3 tys. obrotów, na obrotach 4-5,5 tys. pali jak smok.
5,8
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 2017 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Powiem jedno. Zużycie paliwa przy silnikach o małej pojemności wiąże sie z różnym spalaniem. Jeżeli bedziemy jeżdzić ekonomicznie i styl jazdy bardziej pod dekodriving ale nie bedziemy zawalidrogami to spalanie w mieście na poziomie 5.0-5.5 litra. Jeżeli mamy cieższą nogę ale nie jeżdzimy jakoś specjalnie dynamicznie to zużycie koło 6.0-7.0. W trasie po drogach powiatowych przy 90-100 km/h schodzimy poniżej 5 litrów. Drogi ekspresowe 120 km/h spalanie ponad 6 litrów. Porównując jednak zużcie paliwa do konkurencji to wychodzi duże spalanie. Np w Skoda Fabia z silnikiem 1.0 to spalanie po mieście wynosi 5 litrów a jak się postaramy to spokojnie poniżej 5, trasy powiatowe na poziomie 4.0-4.8 litra a nawet i poniżej 4, ekspresówki 5.5-6 litrów przy 120-130 km/h .
7,9
Toyota Yaris III
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Nie wiem jak ktoś na trasie ekspresowej przy 120km/h może mieć małe spalanie, u mnie nie schodzi poniżej 10L a waha się między 10.8L a 12.2L Nie mogłem wpisać spalania jak najeży bo to auto jest dziwne i po mieście pali ok 6L, w trasie poniżej 90km/h pali ok 7L a powyżej 100km/h ok 11L

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 19
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe bateryjkę, która potrafi się w nim rozładować. Wymiana baterii jest niemożliwa . Wymiana tego drobiazgu w jednym kole , w serwisie Toyoty kosztuje 400zł .
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
Toyota Yaris III