Szukaj

Informacje o Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Auta małe
Z tego auta można wydobyć dwa wcielenia. Pierwsze – spokojne, miejskie i nudne. Pod maską ma nieduży, 1-litrowy motor benzynowy o mocy 68KM i 3 cylindry. Jego dźwięk może być dla niektórych dziwny, ale i tak na wolnych obrotach jest słabo słyszalny – gorzej przy wciskaniu pedału „gazu” do podłogi. Zapał temu silniczkowi kończy się przy 100km/h – powyżej jest tragicznie i wtedy właśnie warto pomyśleć nad tym drugim wcieleniem. Ambitniejsza wersja posiada benzynowy silnik 1.3l lub 1.33l i moc 86-100KM. Motor pracuje przyjemniej niż mniejszy brat, bo ciszej. Do tego jest wyraźnie dynamiczniejszy, ale ciężko wycisnąć z niego coś konkretnego na niższych obrotach, zdecydowanie lubi pracę powyżej 3 000 obr./min. Osiągi i oszczędność łączy malutki diesel 1.4 D-4D wyposażony standardowo w turbodziurę – taki jest niestety urok niedużych i wyżyłowanych motorów wysokoprężnych. Gdy już się rozkręci, to i przyjemniej zaczyna pracować i z auta wyciska trochę wigoru. Zwróci się przy większym przebiegu.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-2800 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~crux
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW
Znakomity zakup. Pomimo upływu lat, moja opinia nie zmienia się. Spełnił wszystkie nasze oczekiwania a więc przede wszystkim całkowita bezawaryjność oraz niskie koszty eksploatacji w tym niskie zużycie paliwa. Kupiliśmy go dla żony przy przebiegu 37.000km a więc żona przejechała nim już prawie 200.000km (ja myślę maksymalnie 1000km). Eksploatacja głównie wokoło dużego miasta (żona jest instruktorem jeździectwa stąd sporo w drodze) oraz częściowo w ruchu miejskim. Przez ten cały okres a więc 8 lat nie zepsuło się absolutnie nic poza sprawami eksploatacyjnymi. Wymienialiśmy klocki hamulcowe chyba 2x, tarcze 1x, przednią piastę 1x itp. Poza tym zawsze i regularnie co 15.000km wszytko co zaleca producent a więc olej, filtry itd. Pod tym względem ideał :) Być może to zasługa żony, jeździe ostrożnie i delikatnie.
4,5
~krzyhu
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW
Najlepsze auto z klasy B. Trochę droższe od konkurencji (zwłaszcza w wersji 1.4 D4D), ale jest warte każdej złotówki. Najważniejszy argument - NIEZAWODNOŚĆ. To auto się w ogóle nie psuje! Argumentem przemawiającym za tym niech będzie chociażby bardzo słaba dostępność używanych części zamiennych. Silnik 1.4 D4D jest bardzo dynamiczny i dobrze radzi sobie zarówno w mieście jak i na trasie. Jest to auto idealne dla młodej pary bez dzieci. Największą wadą jest wysoka cenna części zamiennych oraz słaba dostępność używanych części.
4,5
~Michał
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW
Witam. Autem jeżdżę od 5 lat po naszych drogach. Samochód sprowadziłem z Francji. Co mogę powiedzieć na jego temat? Na pewno nie jest to auto dla pragnących luksusów, jednak na brak miejsca i wygody nie narzekam. Od czasu kiedy nim jeżdżę zrobiłem ponad 1000 tys. km i muszę przyznać, że ani razu mnie nie zawiódł. Czytając opinie innych użytkowników, trochę żartobliwie twierdzę, że chyba mam wyjątkowe szczęście, bo poza przepalającymi się żarówkami jak dotąd nic z autem się nie działo. Dodam, że auto parkuję pod chmurką. Polecam i pozdrawiam.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW 2005-2011
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW
Polecam autko każdemu. Jest jednym z lepszych w swojej klasie i w tym przedziale cenowym. Na trasie Lublin - Świnoujście (ok. 750km w jedną stronę) z włączaną miejscami klimatyzacją, czterema osobami na pokładzie oraz bagażnikiem zapakowanym na równo z zagłówkami, spalił mi średnio 4,5l/100km (Miejscami jazda powyżej 130km/h). Przy bardzo ekonomicznej jeździe udało mi się zejść do 3,8l/100km (jazda do 70km/h, powolne rozpędzanie, zmiana biegu przy 2tys obrotów, wysokie biegi przy jeździe z góry itp.). Warto wspomnieć, że mam felgi 15" z oponami 195/55. To z pewnością stwarza większy opór i zwiększa spalanie. W zimie, tylko w mieście, na odcinkach do 10km (zimny silnik) spala 6.2-6.5l/100km. Oprócz tego, że samochód jest oszczędny, to 90KM przy masie ok. 1000kg powoduje, że auto jest dość dynamiczne. Śmiało może się równać np. nawet z Mercedesem W169, który ma 110KM oraz 2000cm3 (diesel). Toyota rozpędza się do 100km/h w ok. 10,5s, co powoduje, że może zaskoczyć nie jednego kierowcę. Ważne jest również, że maksymalny moment obrotowy uzyskuje już przy 1800 obr./min. więc nie ma efektu "turbodziury". Dzięki temu samochodem możemy przyśpieszać dynamicznie nie redukując biegu, niemalże niezależnie od prędkości (w granicach rozsądku:P). Przy nieekonomicznej jeździe, z klimatyzacją i katowaniu na każdym biegu do 3800 obr./min. potrafi spalić 8,5l/100km. Jednak za przyjemność dynamicznej i szybkiej jazdy trzeba płacić w przypadku każdego samochodu. Wnętrze może troszkę zbyt ubogie ale za te pieniądze Mercedesa nie kupimy... Obrotomierz umiejscowiony na środku i mnóstwo schowków stwarzają raczej wrażenie kobiecego auta.
4,9
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW
Auto paliło mi o litr więcej oleju i się dziwiłem komentarzom "dlaczego tak mało reszcie pali a ja w tej górnej granicy jestem?!". I już wiem ! Rozwiązanie: 1. wymień olej na taki jak zalecają w instrukcji: 5W30 (nie 5W40 bo jest gęstszy, i co z tego że jest na wyższe temperatury, zobaczcie że w tabeli olejów 5W30 w instrukcji do Yaris wykres temperaturowy ma powyżej +30 temperaturę otoczenia, aż do nieskończoności). 2. Wymień olej skrzyni biegów na taki jak zalecają w tabelach 75W - 80W. 3. Ja zrobiłem ale to nie obligatoryjne - wlej do pełnego baku paliwa środek STP (Całą buteleczkę) - 20 zł. Zrobiłem takie manewry i nagle spalanie zmalało o litr. Wcześniej do moich średnich spalań możecie dodać +1 litr. Aha, nie jeżdżę emerycko, raczej to ja wyprzedzam niż mnie inni.
4,7
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW
Spalanie rewelka, o stacji przy spokojnej jeździe można nie myśleć przez 1000km. W mieście w moim przypadku pali mniej niż na trasie. Po mieście średnio 4,4 wychodzi(dynamicznie przyspieszam, ale dużo hamuję silnikiem, więc tu jest oszczędność) W trasie koło 5,2 przy 140-150. Najwięcej 6,2 z klimą przy średniej 167,7km/h,maksymalna katalogowa prawie cały czas przekroczona. Rekord na najniższe spalanie to 3,1 ale to już katorga, bo jazda na wypady, bez klimy, radia itp. Jeździłem yarisem z każdym silnikiem i diesel to jest najlepszy silnik w tym aucie (150KM w benzynie fajnie śmiga, ale łyka sporo).

Usterki Toyota Yaris II

Liczba wpisów: 25
Awaria silnika
  • Toyota Yaris II Hatchback 5d
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Silnik jest wyjątkowo awaryjny. Generalny remont silnika przy przebiegu 20 tysięcy. Powodem były nagary, szybko wybierające się pierścienie tłokowe. Wymieniono korbowody, cylindry, rozrząd. Przy przebiegu 57 000 km kolejna awaria tego samego typu. Samochód przejechał bez konieczności kapitalnego remontu silnika 37 000 km. Zalewaniem olejem 0w20 Toyoty nic nie dało oraz jeżdżenie poza miastem. Nie polecam toyot. Dramat jakiś. Nie wiem skąd dobre opinie. Ja co zapytam kogoś to narzeka na poważne usterki silnika.
Wentylator dmuchawy
  • Toyota Yaris II Hatchback 3d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011
  • instalacja elektryczna
Dotyczy Toyoty Yaris rocznik 2010. Wiosną br lekko uderzyłem przednią częścią prawej strony w przeszkodę. Byłem zmuszony wymienić skraplacz klimatyzacji z powodu przecieku. Od tej pory wystąpiły problemy z wentylatorem dmuchawy: niezależnie czy klimatyzacja była włączona czy wyłączona powyżej 25 stopni Celsjusza (na zewnątrz) dmuchawa 1. nie podejmowała pracy 2. przestawała pracować, ale po kilkunastu minutach znowu się uruchamiała 3. występowały falujące obroty nadmuchu 4. występowała mała wydajność nadmuchu na poszególnych biegach. Wymieniłem rezystor dmuchawy. Nic to nie dało. Odgrzybiłem klimatyzację i wymieniłem filtr filtr kabinowy z powodu pojewienia się nieprzyjemnego zapachu (filtr był w dość dobrym stanie). W czasie 2 tygodni zauważyłem, że problemy z dmuchawą występują dopiero powyżej 30 stopni Celsjusza, a potem nie było już problemu w temperaturze powyżej 35 stopni Celsjusza (wyższych temperatur na zewnątrz już nie było). Klimatyzacji używałem ostatnio znacznie częściej z powodu upałów. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości pracy klimatyzacji kiedy pracuje i gdy nie występują zmienne obroty lub mała wydajność nadmuchu. Proszę o radę gdzie mam udać się w tej sprawie kiedy problem powróci (nie wierzę w samonaprawienie).
Oczekuje na rozwiązanie
Automatyczna skrzynia biegów
  • Toyota Yaris II
  • układ napędowy
  • 205 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Toyota Yaris 2006 r automat Problem dotyczy skrzyni biegów , gdy zwarniam bieg az do zatrzymania auto przełańcza się w tryb awaryjny. Pokazuje się kontrolka koło zębate i wówczas muszę zgasić silnik odczekać ok 3min po czym jest ok. Podpięta do komputera nie wykazuje błędów Wymiana sprzęgła 2 lata temu. Jaka jest przyczyna ?
Toyota Yaris II Hatchback 5d