Szukaj

Informacje o Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Auta małe
Z tego auta można wydobyć dwa wcielenia. Pierwsze – spokojne, miejskie i nudne. Pod maską ma nieduży, 1-litrowy motor benzynowy o mocy 68KM i 3 cylindry. Jego dźwięk może być dla niektórych dziwny, ale i tak na wolnych obrotach jest słabo słyszalny – gorzej przy wciskaniu pedału „gazu” do podłogi. Zapał temu silniczkowi kończy się przy 100km/h – powyżej jest tragicznie i wtedy właśnie warto pomyśleć nad tym drugim wcieleniem. Ambitniejsza wersja posiada benzynowy silnik 1.3l lub 1.33l i moc 86-100KM. Motor pracuje przyjemniej niż mniejszy brat, bo ciszej. Do tego jest wyraźnie dynamiczniejszy, ale ciężko wycisnąć z niego coś konkretnego na niższych obrotach, zdecydowanie lubi pracę powyżej 3 000 obr./min. Osiągi i oszczędność łączy malutki diesel 1.4 D-4D wyposażony standardowo w turbodziurę – taki jest niestety urok niedużych i wyżyłowanych motorów wysokoprężnych. Gdy już się rozkręci, to i przyjemniej zaczyna pracować i z auta wyciska trochę wigoru. Zwróci się przy większym przebiegu.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1329 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 80,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~xacax
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Bardzo rozpisałem się pod każdą sekcją, zapraszam do rozwinięcia, ale zbierzmy to do kupy... Autkiem jestem zauroczony pod względem ergonomii, ekonomiczności i miejsca w środku. Wnętrze zaskakuje przestronnością, gdyż z zewnątrz wydaje się małą puszką. Masa schowków i skrytek jest nieoceniona przy codziennym użytkowaniu, przesuwna tylna kanapa staje się ficzerem dostosowującym wnętrze do wielu potrzeb chwili. Mimo małych niedogodności w trzymaniu bocznym, pozycja za kierownicą jest przyjemna i nie męcząca przy statystycznym wzroście, a widoczność bardzo dobra. Autko prowadzi się pewnie, mając jednak na uwadze, że zarówno zawieszenie jak i układ kierowniczy bardziej basują do miasta niż do połykania kilometrów na autostradach. Silnik jest ekonomiczny, elastyczny i przyjemny dla ucha, a ze skrzynią też można się polubić. Uwagi po tylu latach na pewno wymaga podwozie i karoseria - korozją warto zająć się zanim wystąpi.
4,4
~Nikonades
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Idealne auto do miasta, ale i na autostradzie potrafi zawstydzić wszelkiej masci "wieśwageny" i BMW 3w1 z domieszką wiaty przystankowej. 101 KM przy niecalej tonie wagi daje przyjemność z jazdy. Oczywiście komputer potrzebuje chwili by zrozumieć czego kierowca chce i silnik dziarsko zabiera się do pracy. Fotele dobrze wyprofilowane do mojego wzrostu 183, siedzisko mogłoby być ciut dłuższe. Nawet z tyłu się mieszczę przy ustawieniu fotela pod siebie. W 20 cm dłuższej Fieście nie było szans się wcisnąć. Zawieszenie dość twarde, ale gwarantujące stabilność jazdy w zakrętach. Toyotka jedzie w zakrętach jak po szynach, żadnych przechyłów, niestety fotele mają za słabe boki i kierowca z pasażerami przechyły mają. Jednak to w końcu autko do miasta. Pozostałe minusy. Spalanie w mieście 6 l/100 km można miedzy bajki włożyć, może jest to możliwe przy wyłączonej klimatyzacji, ale nie po to ją mam by jej nie używać. Wolę komfort i bezpieczenstwo jazdy niż głupie "polskie" oszczędzanie paliwa. Drugi minus to umieszczenie przycisku sterowania komputerem pokładowym przy zegarach. Trzeba się dobrze wychylić by sięgnąć. Suma sumarum, auto godne polecenia, wymieniam olej, klocki hamulcowe i coroczny przegląd (warto to robić w ASO Toyoty) - to wszystkie wydatki.
2,9
~Nie-kupuj-yaris
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Auto w moim mniemaniu bardzo przeciętne, kupiłem bo musiałem. Auto jest ciasne kierowca z pasażerem niemal się przytulają. Auto dynamiczne i żwawe, ale skrzynia biegów jest tak zestrojona że nie wiadomo który bieg wrzucić po dojściu do czerwonego pola. I tak japońska bezawaryjność KIT! Po 25 tyś. pada silnik Toyota czeka na odpowiedź nie wiadomo skąd żeby wgl wymontować z auta, a ja stoję i nie zarabiam bo auto służy do celów zarobkowych, a auto zastępcze po kolizji. Jesteś silnie zawiedziony. Chcesz marnować pieniądze kup dobry alkohol i zainwestuj w kobiety, a jak koniecznie chcesz samochód idź do innego salonu!!
Średnie spalanie dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011
6,3
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
jeżdzilem jarisem 1.0 i to była masakra, 1.33 w porownaniu z 3cylindrowym 1.0 do demon prędkości, jednak w porownaniu do innych aut o normalnych osiągach - przyspisza równie szybko jak masywy ALP. piec bez nóg jest szybszy niż to cacko. jeśli chcemy cokolwiek zrobić szybciej to powyżej 3-4 tys obrotów. super sprawa - jest 6ty bieg. jest ciszej na trasie i jest niższe spalanie. to duzy plus. przy normalnej jeździe / z głową ale dynamicznej/ spalanie: miasto: 6,5, mix50/50: 6,2, trasa w zaleznosci od drogi (krajowa ok 5,8, autostrada przy 160km/h to 7 litrów). ogolnie auto zupełnie bezawaryjne. bardzo wytrzymałe zawieszenie. mam auto od nowosci, przebieg 158 tys km, zero luzów ani stuków ani w trakcie jazdy ani na przeglądach. wbrew pozorom ilosc miejsca jest OK. POLECAM każdemu kto nie chce problemów. osobom, które lubią problemy i lubią poznawać coraz to nowych mechaników - polecam wieśwagena (miałem). wieśwagen-das serwis. albo das check engine.
5,4
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Samochód posiadam od nowości, po pierwsze w porównaniu z moim poprzednim samochodem (Fiat Grande Punto 1.4 8v) bardzo miłe zaskoczenie pod względem dynamiki, bo auto ma pazurek. Przy w miarę oszczędnej jeździe miejskiej mieszcze się ze spalaniem w granicach 6-6.5 litra. No trasie przelotowej (okoliczne wsie) w stosunku miasto/przelotówka 10/90, korzystając dużo z 6 biegu spalanie potrafi niewiele przekraczać 4 litry na 100 km. W drodze nad morze (730km) z 4 osobami na pokładzie, włączoną lodówką turystyczną, klimatyzacją i wypchanym po brzegi bagażnikiem spalanie minimalnie przekroczyło 5 litrów (5.3) połowę trasy przejechałem z prędkością około 100-110 km/h (krajowa "jedynka" , a reszte 120-140 km (autostrada A1)
6,0
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Według mnie samochód jest dość komfortowy, choć plastiki mogliby dać lepsze, niepozornie nawet sporo miejsca w środku jak na swoje gabaryty, schowki wszędzie gdzie tylko nie spojrzeć. Zadziwiająco oszczędny, gdyż w mieście spala w granicach 6 - 7,5l/100 w zależności od natężenia ruchu i stylu jazdy (wiadomo, czasem chce się przydusić albo po prostu trafi się na korek). Na dystansie ~200km w 4 osoby na pokładzie i pełnym bagażnikiem różnych pierdół przy prędkości 100 - 120 km/h i włączonej klimie komputer pokazał 5,3 l/100. Ciekawy wynik, ale tankowałem za 50zł i dojechał bez problemu, jeszcze 2 kreski pokazywał :) Co do komputera to jest nieprecyzyjny i denerwujący. Nie pokazuje rzeczywistej ilości paliwa tylko ilość paliwa w baku uzależnia od średniego spalania auta, przykładowo mamy 2 kreski na wyświetlaczu, średnie spalanie to np. 8l/100, tankujemy za 30zł i wyjeżdżamy za miasto w trasę, dopiero po kilku minutach, gdy średnie spalanie spada do 5l/100 to na wyświetlaczu mamy już 3 kreski... Totalnie głupi pomysł Toyoty... W kwestii awaryjności nie mam żadnych zastrzeżeń, nie stwarza problemów, może jedynym minusem jest słaby akumulator, jakoś szybko się rozładowuje (chyba że mi się taki trafił w salonie). Co do osiągów, uwzględniając pojemność, moc, wagę oraz 6-biegową skrzynię max prędkość to ~180km/h jadąc samemu. Myślę, że to całkiem nieźle jak na Yarisa, a spalanie przy takiej prędkości według komputera to 11,5l/100. Aktualnie zastanawiam się nad przesiadką z Yariski na Audi A6 C5 1.9 TDI (130KM), ponieważ A6 jest z wyższej półki niż Yaris, koszty spalania niezbyt się będą różnić, lepsze materiały wykonania, dużo więcej miejsca w środku, większy komfort, bardziej wypasiona, no i oczywiście nie ma to jak Audi :)

Usterki Toyota Yaris II

Liczba wpisów: 25
Awaria silnika
  • Toyota Yaris II Hatchback 5d
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Silnik jest wyjątkowo awaryjny. Generalny remont silnika przy przebiegu 20 tysięcy. Powodem były nagary, szybko wybierające się pierścienie tłokowe. Wymieniono korbowody, cylindry, rozrząd. Przy przebiegu 57 000 km kolejna awaria tego samego typu. Samochód przejechał bez konieczności kapitalnego remontu silnika 37 000 km. Zalewaniem olejem 0w20 Toyoty nic nie dało oraz jeżdżenie poza miastem. Nie polecam toyot. Dramat jakiś. Nie wiem skąd dobre opinie. Ja co zapytam kogoś to narzeka na poważne usterki silnika.
Wentylator dmuchawy
  • Toyota Yaris II Hatchback 3d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011
  • instalacja elektryczna
Dotyczy Toyoty Yaris rocznik 2010. Wiosną br lekko uderzyłem przednią częścią prawej strony w przeszkodę. Byłem zmuszony wymienić skraplacz klimatyzacji z powodu przecieku. Od tej pory wystąpiły problemy z wentylatorem dmuchawy: niezależnie czy klimatyzacja była włączona czy wyłączona powyżej 25 stopni Celsjusza (na zewnątrz) dmuchawa 1. nie podejmowała pracy 2. przestawała pracować, ale po kilkunastu minutach znowu się uruchamiała 3. występowały falujące obroty nadmuchu 4. występowała mała wydajność nadmuchu na poszególnych biegach. Wymieniłem rezystor dmuchawy. Nic to nie dało. Odgrzybiłem klimatyzację i wymieniłem filtr filtr kabinowy z powodu pojewienia się nieprzyjemnego zapachu (filtr był w dość dobrym stanie). W czasie 2 tygodni zauważyłem, że problemy z dmuchawą występują dopiero powyżej 30 stopni Celsjusza, a potem nie było już problemu w temperaturze powyżej 35 stopni Celsjusza (wyższych temperatur na zewnątrz już nie było). Klimatyzacji używałem ostatnio znacznie częściej z powodu upałów. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości pracy klimatyzacji kiedy pracuje i gdy nie występują zmienne obroty lub mała wydajność nadmuchu. Proszę o radę gdzie mam udać się w tej sprawie kiedy problem powróci (nie wierzę w samonaprawienie).
Oczekuje na rozwiązanie
Automatyczna skrzynia biegów
  • Toyota Yaris II
  • układ napędowy
  • 205 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Toyota Yaris 2006 r automat Problem dotyczy skrzyni biegów , gdy zwarniam bieg az do zatrzymania auto przełańcza się w tryb awaryjny. Pokazuje się kontrolka koło zębate i wówczas muszę zgasić silnik odczekać ok 3min po czym jest ok. Podpięta do komputera nie wykazuje błędów Wymiana sprzęgła 2 lata temu. Jaka jest przyczyna ?
Toyota Yaris II Hatchback 5d