Szukaj

Informacje o Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe
Z tego auta można wydobyć dwa wcielenia. Pierwsze – spokojne, miejskie i nudne. Pod maską ma nieduży, 1-litrowy motor benzynowy o mocy 68KM i 3 cylindry. Jego dźwięk może być dla niektórych dziwny, ale i tak na wolnych obrotach jest słabo słyszalny – gorzej przy wciskaniu pedału „gazu” do podłogi. Zapał temu silniczkowi kończy się przy 100km/h – powyżej jest tragicznie i wtedy właśnie warto pomyśleć nad tym drugim wcieleniem. Ambitniejsza wersja posiada benzynowy silnik 1.3l lub 1.33l i moc 86-100KM. Motor pracuje przyjemniej niż mniejszy brat, bo ciszej. Do tego jest wyraźnie dynamiczniejszy, ale ciężko wycisnąć z niego coś konkretnego na niższych obrotach, zdecydowanie lubi pracę powyżej 3 000 obr./min. Osiągi i oszczędność łączy malutki diesel 1.4 D-4D wyposażony standardowo w turbodziurę – taki jest niestety urok niedużych i wyżyłowanych motorów wysokoprężnych. Gdy już się rozkręci, to i przyjemniej zaczyna pracować i z auta wyciska trochę wigoru. Zwróci się przy większym przebiegu.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1296 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~D
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Pierwsza Toyota i spore rozczarowanie. Kupiony na fali pozytywnych komentarzy o samochodach tej marki, mający gwarantować bezawaryjną jazdę i tanią eksploatację, a tak nie jest. Sam silnik się broni, bo nie sprawia problemów, pali mało i przy tym pozwala bez większego problemu wyprzedzać w trasie, dobre jest zawieszenie poza stablizitorami, które szybko padają. Jednak jeśli chodzi o kwestie bezawaryjności, to tak różowo już nie jest: problemy ze skrzynią biegów, uszczelniaczem półosi, przegubem, pompą, padającym podświetleniem elementów deski rozdzielczej i paroma innymi pierdółkami. Może nie byłyby tak uciążliwe, gdyby nie ceny wielu części, a te potrafią być chore porównując do konkurencji spod logotypów: VW, Skody, Seata, Peugeota, Opla czy Citroena. Jeżeli chodzi o części eksploatacyjne, to też tanio nie jest. Drogie tarcze, bębny, wycieraczki, a cena kółka napinacza, to jakaś abstrakcja. Kiepski układ kierowniczy, przekazuje mało informacji o tym co się dzieje z przodu, słabe wyciszenie, do jazdy po drodze szybkiego ruchu, a tym bardziej autostradzie ten samochód się kompletnie nie nadaje, niewygodne fotele ze zbyt wysoką pozycją przez którą bolą nogi na dłuższych trasach, fatalna ergonomia z głupim sposobem zmiany intensywności podświetlenia wskaźników, umiejscowieniem bolca komputera pokładowego, brak podświetlenia niektórych przycisków, na przykład sterowania lusterek, mała tylna szyba ze złym umiejscowieniem wycieraczki (pewnie nie chciało się zmieniać strony przystosowując samochód do ruchu prawostronnego) przez co w zimę i na jesieni z powodu warunków atmosferycznych tworzy się olbrzymi słupek C, który bardzo psuje widoczność do tyłu. Kiepska jest też skrzynia biegów. Nie oczekuję tutaj precyzji, ale taka Kia Picanto bije Yarisa pod tym względem na głowę. Przy dłuższym staniu bywają duże problemy z wbiciem wstecznego, trzeba mieszać biegami żeby wbić wsteczny bieg. Zawieszenie o ile jest pancerne poza łącznikami stabilizatorów, to jest bardzo niekomfortowe na drogach gorszej jakości, samochód zachowuje się jak piłeczka, a do tego próbuje urozmaicić podróż skrzypiącą deską rozdzielczą, która jest spasowana bardzo niechlujnie. Materiały słabej jakości, plastikowy podłokietnik w drzwiach, to nieporozumienie. Kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i nadkoli, to norma w japońskich samochodach, tak samo jak bardzo słaby lakier i tutaj nie ma wyjątku. Lakier rysuje się bardzo szybko i wygląda po prostu fatalnie. Podsumowując. Jeśli chodzi o silnik, widoczności, trwałość zawieszenia jest dobrze, ale koszty eksploatacyjne i cięcia materiałowe skutecznie zniechęcają od tego modelu i marki. Nie oczekuję od zwykłego samochodu sportowych doznań, ale ten w zamian nie oferuje nawet sensownego komfortu i taniej eksploatacji.
2,9
~Maciej
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Po 2 latach eksploatacji mogę stwierdzić że nie kupiłbym tego auta. Na miasto niby zgrabny i dość ekonomiczny, ale toporna skrzynia biegów i dość twarde zawieszenie dają poczucie szarpania się z autem i dyskomfortu podczas często dziurawych jezdni. Na trasę za słaby silnik i baaardzo słabe wyciszenie wnętrza. Powyżej 100km/h trzeba mocno podkręcić radio żeby usłyszeć muzykę - duży szum. Nie ma wielkiej tragedii, ale są lepsze auta w tym przedziale cenowym. Na plus: bryła, dość niskie spalanie, niezawodny silnik (nie mylić z osiągami).
2,5
~Picek
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Nigdy przenigdy nie kupiłbym tego samochodu dla siebie, właścielem jest kobieta w rodzinie, a siłą rzeczy ja nim czasami, a nawet często jeżdżę i jeździ mi się nim bardzo źle. Mam porównanie do 10 letniego Civica i prawie nowego Mini. W porównaniu do konkurenta z Japonii, Toyota spala dużo więcej benzyny przy dużo mniejszych gabarytach auta, natomiast jeśli chodzi o porównanie do Miniaka, to fatalnie się prowadzi w zakrętach - masakrycznie się przechyla. Na tle tych dwóch konkurentów o moje względy również awaryjność wypada bardzo, bardzo źle. Z tamtymi autami nigdy nie było żadnych problemów. Tutaj auto o małym przebiegu wyrzuca co chwila jakąś kontrolkę i oczywiście zaraz ląduje na serwisie. Najgorzej że łańcuch rozrządu był już do wymiany, gdzie miał wytrzymać setki tysięcy kilometrów. To jest jakaś kpina! To jest jedno z najgorszych aut jakimi jeździłem, miałem mówić, że tylko polonez był gorszy, ale w sumie ten miał napęd na tył to przynajmniej pobawić się można było trochę.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW 2005-2010
6,3
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Liczba komentarzy: 1
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Może mi nie wielu uwierzy ,ale wynik 4,5l/100 uzyskałem zliczając tankowane paliwo za ostatnie 3000km.Tankuje zwykłe paliwo 95.Natomiast 3,9l/100 uzyskałem na trasie Gdynia centrum Warszawa Stara Miłosna przez stolice po 22 ,oczywiście jazda bardzo oszczędna max 80km/h średnio między 50-80 szybciej tylko z górki .W mieście max 5,5l/100. Ogólnie zawsze oszczędnie moim celem jest jak najmniejsze zużycie paliwa i uwierzcie mi wcale jadąc w ten sposób nie tracę mnóstwo czasu inni się spieszą i głównie wir w zbiorniku paliwa mają .Po krajowych drogach inaczej się nie da .Przeglądy w ASO sufit dlatego jak gwarancja minęła serwisuje sam. Olej castrol 0w30.,Z napraw po 28000 wymiana żarówek h4 po za tym nic.Komputer w mieście zaniża 0,1-0,3l/100 na trasie do 0,1l/100.
6,8
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Mocniejszy silnik jest raczej bez sensu. Auto i tak jeździ mulaście, za to spala średnio o ok. 2 l więcej niż ze słabszym silnikiem (w Yarisie I). Na autostradzie spala ok. 10 l/100 km, w mieście trochę ponad 8 litrów. Brak kosztów napraw (za wyjątkiem sprzęgła po ok. 90 000 km, klocki podobnie).
5,4
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
W trasie jadąc 80km/h idzie zejść poniżej 5 litrów, szkoda że przy 100km/h jest już głośno w środku, jadąc ok. 120 spalanie wynosi już ponad 6 litrów. Jeżdżąc po swojej małej miejscowości spalanie wynosi 6.5 litra, więcej nie udało mi się osiągnąć - a skrzyżowania często.

Usterki Toyota Yaris II

Liczba wpisów: 24
Wentylator dmuchawy
  • Toyota Yaris II Hatchback 3d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011
  • instalacja elektryczna
Dotyczy Toyoty Yaris rocznik 2010. Wiosną br lekko uderzyłem przednią częścią prawej strony w przeszkodę. Byłem zmuszony wymienić skraplacz klimatyzacji z powodu przecieku. Od tej pory wystąpiły problemy z wentylatorem dmuchawy: niezależnie czy klimatyzacja była włączona czy wyłączona powyżej 25 stopni Celsjusza (na zewnątrz) dmuchawa 1. nie podejmowała pracy 2. przestawała pracować, ale po kilkunastu minutach znowu się uruchamiała 3. występowały falujące obroty nadmuchu 4. występowała mała wydajność nadmuchu na poszególnych biegach. Wymieniłem rezystor dmuchawy. Nic to nie dało. Odgrzybiłem klimatyzację i wymieniłem filtr filtr kabinowy z powodu pojewienia się nieprzyjemnego zapachu (filtr był w dość dobrym stanie). W czasie 2 tygodni zauważyłem, że problemy z dmuchawą występują dopiero powyżej 30 stopni Celsjusza, a potem nie było już problemu w temperaturze powyżej 35 stopni Celsjusza (wyższych temperatur na zewnątrz już nie było). Klimatyzacji używałem ostatnio znacznie częściej z powodu upałów. Nie mam żadnych zastrzeżeń do jakości pracy klimatyzacji kiedy pracuje i gdy nie występują zmienne obroty lub mała wydajność nadmuchu. Proszę o radę gdzie mam udać się w tej sprawie kiedy problem powróci (nie wierzę w samonaprawienie).
Oczekuje na rozwiązanie
Automatyczna skrzynia biegów
  • Toyota Yaris II
  • układ napędowy
  • 205 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Toyota Yaris 2006 r automat Problem dotyczy skrzyni biegów , gdy zwarniam bieg az do zatrzymania auto przełańcza się w tryb awaryjny. Pokazuje się kontrolka koło zębate i wówczas muszę zgasić silnik odczekać ok 3min po czym jest ok. Podpięta do komputera nie wykazuje błędów Wymiana sprzęgła 2 lata temu. Jaka jest przyczyna ?
Korozja podwozia
  • Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW 2005-2011
  • części blacharskie
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
W yarisce z 2006r.mimo zabezpieczenia podwozia dodatkowego widac jak ,,Ruda ,, wychodzi z dnia na dzien.przy przebiegu 205tys.km tylne przewody hamulcowe przerdzewialy przez co uniemozliwolo mi to jazde. Wymienilem i jest ok.
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,5
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
A mówili żeby nie montować,że się nie sprawdzi,a na forach to samo;nie montować,silnik nie da rady,gniazda zaworowe się wypala i takie tam jeszcze bleble.A tu proszę 20000km na gazie i wszystko ok.Zaznaczam ,że jest to L-ka nauka jazdy,więc kierowców wielu.I proszę, nic złego się nie dzieje a jaka oszczędność.A na gniazda panowie lubryfikator konieczny i nie ma stresu.Aha..i...
5,0
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Założona instalacja to BRC SQ Alba, z wtryskami Alba. Przejechałem w ciągu 3 lat ok 60 tys.km na niej. Od momentu montażu poza filtrami nic nie było wymieniane. Wtryski nie kleją, pracują b.dobrze. Jedyne korekty wprowadzane były zaraz po montażu i przejechaniu ok tys.km, poźniej spalanie się ustabilizowało na poziomie 8-9l/100km. Z instalacji jestem zadowolony.
5,0
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 zakładana przy przebiegu 160 tys.km. Do dziś auto na LPG zrobilo blisko 80 tys.km, właśnie kończy się gwarancja. Jak na razie nie ma żadnych problemów jeśli chodzi o instalację i pracę silnika. Auto nie szarpie, szybko się przełącza. Nie mam uwag.
Toyota Yaris II Hatchback 5d