Szukaj

Informacje o Toyota Yaris I 1.4 DI 75KM 55kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1999-2005 pierwsza generacja Toyoty Yaris została zaprojektowana przez Greka Sotirisa Kovosa. Samochód w gamie japońskiej marki stał się następcą wysłużonego modelu Starlet. W 2000 roku Toyota Yaris I wygrała konkurs na Samochód Roku. Tak samo dobrze wyglądały jego wyniki sprzedaży – model w niedługim czasie stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów w swoim segmencie (1,2 miliona zakupionych egzemplarzy). W USA, Kanadzie i Australii auto sprzedawane było jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. W oparciu o Toyotę Yaris, w roku 2000, stworzono mikrovana, który otrzymał nazwę Yaris Verso.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~Arek
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
Wybór na pierwszy samochód. Posiadam od ponad 4 miesięcy (kupiony z przebiegiem 220kkm teraz ma blisko 224), auto typowo miejskie do miasta super sprawa na jakiekolwiek trasy nie godny polecenia w niemalże żadnym aspekcie, pakowny jak na swoje gabaryty za tą cenę jaką go kupiłem (niecałe 6 tysięcy) nic innego lepszego nie znalazłem, ale drugi raz ze względu na to jakie ma wymiary na pierwsze auto bym nie wybrał. Nie mam pewności, że takim czymś można się nauczyć prowadzić auta. Przesiadka na większe gabarytowo samochody za każdym razem przysparza mi lekkich problemów i potrzeba dobrych kilkunastu kilometrów aby poczuć jakąkolwiek pewność prowadzenia i wykonywania potrzebnych manewrów.
4,4
~klimper
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
Podobno trafił mi się dobry egzemplarz - jak to powiedział jeden z mechaników. Tylko leję i jeżdżę. Moja opinia opiera się na 2 letnim użytkowaniu. Nigdy się nie rozkraczył, zawsze odpala, bardzo mało pali (tylko miasto 4,5 litra max 5,2, trasa spokojnie 4,2-4,3). Dodam że dbam o auto. Po odpaleniu zawsze czekam te 10-15 sekund zanim ruszę i tak samo przed zgaszeniem. Nie chcę auta tylko chwalić, dla mnie jedną z większych wad są siedzenia, bardzo miękkie, tak jak do miasta na krótkie trasy dadzą radę, tak na dłuższe trasy typu 400km to tragedia, wychodzisz z auta połamany. Jedna z największych wad Yarisa to też wyciszenie. Wad czy nie, mogłoby być lepiej. Po mieście nie można się przyczepić, hałas zaczyna być dostrzegalny/słyszalny jadąc od 90km/h. Przy 130km/h lub 150km/h nie przeszkadza tyle silnik, co szum wiatru/powietrza. Ja jechałem raz max 180km/h. Nigdy więcej. Mimo wszystko polecam, a przy zakupie nie być skąpym i wydać te 200zł na przegląd! I najlepiej zagadać z kimś żeby podłączyć profesjonalny komputer i sprawdzić choćby stan wtrysków.
3,9
~maciej
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
Kupiłem Yariskę, sugerując się opiniami o niezawodności tego samochodu. Jeżdżę dużo 100 km dziennie + 500 km w weekendy. Zależało mi na samochodzie niezawodnym i palącym mało. Za samochód zapłaciłem 23.500 PLN z przebiegiem 135 000 km. Po nie całym 3 miesięcznym użytkowaniu wydałem ponad 3000 PLN i dalej samochód nie jest w pełni sprawny. Po miesiącu zaczęło się falowanie obrotów - do tej pory nie wiadomo co jest, podobno jakieś zaworki po 1400 PLN każdy. Następnie: wymiana akumulatora, alternatora. Teraz aktualnie siadła mi regulacja pozycji świateł. Ponad to nie możliwy do usunięcia smród z wentylacji po jakiejś syfiastej piance do odgrzybiania. Miałem wcześniej Fiata Temprę, jeździłem nią tyle samo, samochód 10 lat starszy, 20 lat tańszy, a awaryjność taka sama ! za tą sumę co wydałem, kupiłbym już młodszy model Yariski albo fajnego fiata, np. Linea. Uważam, że jak ktoś dba o samochód, to marka jest nie ważna. Toyota jest droga w serwisie, psuje się tak samo jak i inne samochody. Jak dbasz to masz. Wpadłem w pułapkę marketingową i tyle. Nie kupiłbym już diesla, nie kupiłbym już tak małego samochodu za taką kasę. Dlatego mimo zalet, nie polecam
Średnie spalanie dla Toyota Yaris I 1.4 DI 75KM 55kW 2001-2005
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,1
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
właściwie regularne wymiany oleju, filtrów, dolewanie ON i można długo cieszyć się jazdą. Na początek to był jedyny samochód w rodzinie dziennie pokonywał do 200 km, plus dłuższe wyjazdy co mniej więcej miesiąc do 1000 km. teraz odpoczywa i dziennie do 50 km, nic poza typowa eksploatacja nie było robione (no i kilka napraw blacharskich). Spalanie w granicach 4 l/100 w trasie to nic wielkiego, zdarzyło mi się minimum 3,3l na długie trasie przy średniej prędkości ok 70-80km/h to wynagradza wszystko. Średnio obecnie pali 4,2 - 4,5 przy jeździe po mieście ale bez szczególnej oszczędności ot jazda od świateł do świateł.
4,5
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
Największa zaleta Yarisa. Spalanie spalanie i jeszcze raz spalanie. Dodam, że teoretycznie nie powinienem mieć diesla, do pracy mam 3,5 km!!! i jeżdżę. 95% trasy to miasto, jeżdżąc spokojnie praktycznie nie da się spalić więcej niż 5 litrów. Największy wpływ na spalanie tego silnika(jak pewnie wszystkich diesli) ma temperatura otoczenia. W lipcu tego roku cały bak przy temp średnio 28-30stopni w dzień i na krótkich trasach w mieście zużyłem średnio na 100km 4,2litra. Zalewałem tylko dwa rodzaje ropy - na bliskiej i bp ultimate. nie widać u mnie różnicy ani w spalaniu ani w kulturze pracy silnika. Jak się chce to można mieć 4,3 w mieście spokojnie, ale to auto wtedy praktycznie nie zobaczy 2tys obrotów na obrotomierzu.
4,4
Toyota Yaris I
Hatchback 1.4 DI 75KM 55kW
1200 km na baku 45 L to mój rekord jednak miało to już niewiele wspólnego z jazdą,max 90 powolne przyspiszanie itp itd. Jazda do pracy 25 km w 1 str srednia predkosc 90 km/h max 120h a więc pusta trasa poza miejska spalanie na poziomie około 4,2L na 100 km W mieieście w korkach i normalnej dynamicznej jeździe nie przekroczy się 5.5L/100 km AUTO JEST BARDZO EKONOMICZNE I DYNAMICZNE. Denerwują piszczące plastyki i malutki bagażnik. AUTO SIĘ NIE PSUJE!!! Poza wymianą części eksploatacyjnych nic nie trzeba robić!!!

Usterki Toyota Yaris I

Liczba wpisów: 41
Stuki w kierownicy.
  • Toyota Yaris I
  • układ kierowniczy
Witam, Mam problem z moją yariską. Dotyczy on mianowicie tego, że na postoju lub przy niewielkich prędkościach podczas skrętu kierownicy w prawo jak i lewo (skręt o około 30 stopni przy obydwu stronach) słychać pojedyncze puknięcie. Cieżko je z czymkolwiek porównac jednak podobne jest do strzelającej kostki powiedzmy w palcu. Byłem z autem na stacji diagnostycznej tam na szarpakach wyszło wszystko ok poinformowałem o tym diagnoste nie miał pojęcia co to może być, następnie udałem się do serwisu specjalizującego się w toyotach tam pan mi powiedział że albo to luz na krzyżaku albo czasami wspomaganie elektryczne daje stuki. Dodam że obydwoje kręcilli kierownicą i słuchali tego. Auto ma przebieg 114 tys, bezwypadkowe. Jesli ktoś ma jakies pomysły lub miał podobny problem proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ramię wycieraczki tylnej.
  • Toyota Yaris I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 7
Plastikowe ramię tylnej wycieraczki nie ma wzmocnień w nasadzie, w związku z czym po wielu latach ząbki u nasady wypiłowały dziurę i całe ramię opadło bezwładnie na klapę. Nowe w Toyocie (wiadomo) 280 zł. Zamiennik 80 zł (metalowy) na serwisie aukcyjnym, niestety trochę zbyt mocno dociska gumę do szyby. Oczywiście można nie mówić o tym jako o wadzie produktu (auto ma 10 lat i ma prawo coś się zużyć), jednak wystarczyło wzmocnić mocowanie ramienia, np. wtopic w plastik metalowy pierścień dopasowujący do ząbków, które przenoszą jednak spore obciążenie.
2 komentarze
Przy rozgranym silniku nie wchodzi na wyższe obroty po naciśnięciu gazu.
  • Toyota Yaris I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 29
Nie 22
Kupiłam Toyotę 1,0 /10-cio letnią/ i po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapaliła się lampka /silniczek na wyświetlaczu/. Po konsultacji wymieniono: sondę lambda, silniczek krokowy i było wiele innych prób napraw, które nie przyniosły efektu. Jeden z elektroników zdiagnozował i usunął usterkę. Podobno było zwarcie w przewodach. Lampka się nie zapala po ruszeniu, ale po jakimś czasie /100-200 km./ nie wchodzi na obroty przy ruszaniu np. spod świateł. Ostatnio nie mogłam wygrzebać się z torowiska kolejowego, a to zaczyna być niebezpieczne. Już wiem że czyszczenie i solidne "przegazowanie" poprawia komfort ruszania. Nie wiem tylko czy wszyscy "fachowcy" naprawiali mi samochód, czy to lipa i branie gotówki. Jak potraktować ten rodzaj usterki? Czy kwalifikuje się pod wadę ukrytą; jest taki punkt w umowie kupna-sprzedaży? Proszę o podpowiedź, bo ten samochodzik nie jest tani.
8 komentarzy
Toyota Yaris I