Szukaj

Informacje o Toyota Yaris I 1.3 i 16V 86KM 63kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1999-2005 pierwsza generacja Toyoty Yaris została zaprojektowana przez Greka Sotirisa Kovosa. Samochód w gamie japońskiej marki stał się następcą wysłużonego modelu Starlet. W 2000 roku Toyota Yaris I wygrała konkurs na Samochód Roku. Tak samo dobrze wyglądały jego wyniki sprzedaży – model w niedługim czasie stał się jednym z najbardziej popularnych samochodów w swoim segmencie (1,2 miliona zakupionych egzemplarzy). W USA, Kanadzie i Australii auto sprzedawane było jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. W oparciu o Toyotę Yaris, w roku 2000, stworzono mikrovana, który otrzymał nazwę Yaris Verso.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1299 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Krzysztof
Toyota Yaris I
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Na początku nie byłem przekonany do tego auta z powodu wyglądu, lecz żonie się podobał - przecież to ona miała nim jeździć. A zakup to strzał w dziesiątkę. Ważne żeby dbać o wymianę oleju co 10tys. km bo rozrząd na łańcuchu. Spalanie niskie, dynamika jazdy lepiej niż zadowalająca i do tego auto jako całość jest kompletnie bezawaryjne. Przez kilka lat użytkowania wymieniłem kilka drobnych części w przednim zawieszeniu, tarcze i klocki, akumulator może jeszcze by się coś znalazło, lecz to też drobne rzeczy. Karoseria 5+ nie mam żadnych problemów z korozją. To moje drugie auto z Włoch i drugie z którego jestem tak bardzo zadowolony ( żona zresztą też).
2,5
~kleofas
Toyota Yaris I
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Samochód nie wart swojej ceny, dobry dla początkującego kierowcy albo kobiety z uwagi na niskie opłaty OC - mała pojemność silnika. Zerowy komfort w prowadzeniu, niewygodne siedzenia, słaba widoczność tylnej szyby. Wersja 3d to jakieś nieporozumienie. Za tą cenę jeśli chodzi o segment auta lepiej kupić VW albo francuskie auto. Samochód ma bardzo słabe blachy,typowe dla japończyka. Auto można powiedzieć że bezawaryjne jak to w większości samochodów Toyota, jednak jak już coś się zepsuje to brak zamienników i ceny za oryginalne części horrendalnie drogie.
4,5
~Skoczny Jozef
Toyota Yaris I
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Samochod słuzył jako jedyny w rodzinie. Zjechalismy nim cala Europe, coroczne wyjazdy na narty do Austrii w 3 osoby dorosłe, podroze do Francji z 3 rowerami na dachu. Gory w Serbii i Czarnogorze itd. Wszystko wytrzymal. Jezdzilem nim dluge odcinki z predkoscia bliska maksymalnej, czyli ok. 170 na godzine i nic sie nie dzialo. Przy predkosciach powyzej 140 km samochod głosny i duzo pali, ok. 170 juz nawet 12 litrow na 100 km. NIc sie nie psuje, nigdy nie stanal na drodze, musialem wymienic spzreglo, bo coraz gorzej wchodzila 3. Teraz jest znowu super.Silnik b. elastyczny, samochod zwinny, dobzre sie prowadzi, duzo miejsca w srodku, zmieszcza sie 4 dorosle osoby. Bagaznik przesuwany, co sie przydaje,podobnie jak skladanie kanapy. po 10 latach eksploatacji moge powiedziec, ze super zakup, mimo ze samochod teoretycznie miejski.Nigdy nie bylo nic wymienione z wyjatkiem tego sprzegla, akumulatora i opon, nie bylo naprawiane zawieszenie.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris I 1.3 i 16V 86KM 63kW 1999-2005
6,0
l/100 km
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Toyota Yaris I
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
No cóż Yarek jak na tak małe auto i z silnikiem 1.3 pali bardzo mało - chwała mu za to :). Leję do baku tylko i wyłącznie 98verve ,chociaż na samym początku jak go kupiłem lałem 95 ... ,ale szybko zmieniłem zdanie co do lepszej jakościowo wachy ... .W trasie ( na prostej i bez wiatru w "dupę" ) pali tylko ... 4.7 litra 98 przy prędkości równej 100 km/h!Jak dla mnie to bardzo mało przy założeniu iż siedzi kierowca i nikt więcej.Przy 120 km/h spalanie wzrasta do 6 litrów ,ale buczy silnik wtedy niemiłosiernie.Tak powyżej 100 km/h zaczyna być w środku głośno - za głośno ( jeden z nielicznych mankamentów jak dla mnie ). Pomiary te są oczywiście dla lata i wczesnej jesieni.Zimą minimalne spalanie przy 100km/h wynosi już tylko 4.9( temp. od 0 do 10 C) do 5.1( temp. poniżej 0 C). Silnik bardzo szybko się nagrzewa już po przejechaniu 2-3 km. z włączonym nawiewem na przednia szybę ( zima ,temp. 0-10C ). Co do spalania z załączoną klimą to w lecie pali więcej o około 0.3 do 0.8 litra.Mój Yarek pali średnio 6.7 litra według komputera.Staram się raczej w trasie nie przekraczać 100 i katować go na wysokich obrotach ,chociaż raz próbowałem zamknąć licznik i się nie udało przy 170 km/h ...- kończyła się droga ( co do spalania to nie sprawdzałem ,ale było na pewno grubo powyżej 10 litrów ).
7,9
Toyota Yaris I
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Spalanie minimalne w granicach 5,2-5,5l/100km trasa, bardzo delikatna jazda w granicach 80-85km/h, jazda szybsza oczywiście powoduje bardzo szybki wzrost spalania. Jazda ze stałą prędkością w granicach 110km/h powoduje już wzrost spalania do około 6,8l/100km. Spalanie maksymalne 10-11l/100km - zima miasto krótkie odcinki 3-5km. Dla wielu takie spalanie może wydawać się duże ale tak jest nie tylko u mnie. Zachęcam zainteresowanych do zapoznania się z tematem "Nowa Toyota Yaris pali mu 14 litrów na setkę! A serwis umywa ręce" (szukać przez Google). Wiele osób nie zdaje sobie sprawy że jazda na krótkich odcinkach tym samym na niedogrzanym silniku powoduje wzrost zużycia paliwa sięgający nawet 50%. Średnie spalanie to oczywiście wypadkowa wszystkich czynników mających wpływ na wysokość spalania tj. między innymi proporcje miasto/trasa, styl jazdy, pora roku, długość przejeżdżanych odcinków stan techniczny autka itp. W moim przypadku jest to 2 samochód w domu i służy głównie do jazdy po mieści średnie spalanie to 7-8l/100km. Wydaje mi się że w porównaniu z innymi autkami w tej klasie jest to wynik średni. Średnie zużycie podawane przez innych na tej stronie w wysokości około 6l/100km. prawdopodobnie dotyczy przypadków delikatnej jazdy poza miastem.
8,2
Toyota Yaris I
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Na początku napomknę iż autko jest w automacie, wiec spalanie jest relatywnie większe niż w manualu. Wskazania komputera maja się nijak do realnego spalania. Komputer okłamuje mnie od 0,6l do 3,3l (różnica między średnim spalaniem rzeczywistym a komputerowym). Teraz po kolei opisze spalania: Średnie minimalne spalanie 7,5l zostało obliczone na podstawie 2000km które pokonałem po Polsce w przeciągu 1,5 tygodnia (2 osoby + dużo bagaży). Są to zarówno przejazdy przez duże miasta, nadmorskie drogi miedzy kurortami(25%), ale głownie drogi krajowe (zwykle jak i ekspresowe + troszkę autostrady). Trasa pokonywania raczej z umiarkowana dynamiką. Krajówki zwykle do 115, ekspresówki ze stałą szybkością średnio 135-145. Średnie maksymalne spalanie 10,6 to 100km w terenie górzystym (1 osoba +troszkę bagażu), sporo jazdy lewym pasem z wciśniętym mocno pedałem gazu.Był to odcinek testowy jaki pokonałem z kolegą. Kolega jechał za mną Fabią 1,4 MPI 60KM (benzyna) przed tym tankowaliśmy i po też. Okazało się że yaris spalił gazu za 28,5zł a kolega zapłacił za PB95 ponad 60zł! Minimalne spalanie 6,4 to odcinek około 200km (1 osoba+ troszkę bagażu). Trasa bardzo spokojna, tylko 20% to miasta. Jazda na trasie średnio 90km/h. Pozdrawiam

Usterki Toyota Yaris I

Liczba wpisów: 41
Stuki w kierownicy.
  • Toyota Yaris I
  • układ kierowniczy
Witam, Mam problem z moją yariską. Dotyczy on mianowicie tego, że na postoju lub przy niewielkich prędkościach podczas skrętu kierownicy w prawo jak i lewo (skręt o około 30 stopni przy obydwu stronach) słychać pojedyncze puknięcie. Cieżko je z czymkolwiek porównac jednak podobne jest do strzelającej kostki powiedzmy w palcu. Byłem z autem na stacji diagnostycznej tam na szarpakach wyszło wszystko ok poinformowałem o tym diagnoste nie miał pojęcia co to może być, następnie udałem się do serwisu specjalizującego się w toyotach tam pan mi powiedział że albo to luz na krzyżaku albo czasami wspomaganie elektryczne daje stuki. Dodam że obydwoje kręcilli kierownicą i słuchali tego. Auto ma przebieg 114 tys, bezwypadkowe. Jesli ktoś ma jakies pomysły lub miał podobny problem proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ramię wycieraczki tylnej.
  • Toyota Yaris I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 7
Plastikowe ramię tylnej wycieraczki nie ma wzmocnień w nasadzie, w związku z czym po wielu latach ząbki u nasady wypiłowały dziurę i całe ramię opadło bezwładnie na klapę. Nowe w Toyocie (wiadomo) 280 zł. Zamiennik 80 zł (metalowy) na serwisie aukcyjnym, niestety trochę zbyt mocno dociska gumę do szyby. Oczywiście można nie mówić o tym jako o wadzie produktu (auto ma 10 lat i ma prawo coś się zużyć), jednak wystarczyło wzmocnić mocowanie ramienia, np. wtopic w plastik metalowy pierścień dopasowujący do ząbków, które przenoszą jednak spore obciążenie.
2 komentarze
Przy rozgranym silniku nie wchodzi na wyższe obroty po naciśnięciu gazu.
  • Toyota Yaris I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 29
Nie 22
Kupiłam Toyotę 1,0 /10-cio letnią/ i po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapaliła się lampka /silniczek na wyświetlaczu/. Po konsultacji wymieniono: sondę lambda, silniczek krokowy i było wiele innych prób napraw, które nie przyniosły efektu. Jeden z elektroników zdiagnozował i usunął usterkę. Podobno było zwarcie w przewodach. Lampka się nie zapala po ruszeniu, ale po jakimś czasie /100-200 km./ nie wchodzi na obroty przy ruszaniu np. spod świateł. Ostatnio nie mogłam wygrzebać się z torowiska kolejowego, a to zaczyna być niebezpieczne. Już wiem że czyszczenie i solidne "przegazowanie" poprawia komfort ruszania. Nie wiem tylko czy wszyscy "fachowcy" naprawiali mi samochód, czy to lipa i branie gotówki. Jak potraktować ten rodzaj usterki? Czy kwalifikuje się pod wadę ukrytą; jest taki punkt w umowie kupna-sprzedaży? Proszę o podpowiedź, bo ten samochodzik nie jest tani.
8 komentarzy
Toyota Yaris I