Szukaj

Informacje o Toyota Yaris

Lata produkcji: 1999 – teraz
Segment: Auta małe

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych modeli segmentu B oferowanych na europejskim rynku (także w Polsce), który w ofercie japońskiej marki pojawił się w 1999 r., zastępując wówczas model Toyota Scarlet. Yaris oferowany jest jednak nie tylko na Starym Kontynencie, a na niektórych rynkach był lub jest w dalszym ciągu sprzedawany pod innymi nazwami, a nawet z logo innej marki.

Toyota Yaris - najważniejsze informacje

Toyota Yaris po raz pierwszy zaprezentowana została jesienią 1999 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu i zastąpiła wówczas model Scarlet, który był sprzedawany przez Toyotę przez 25 lat, ale nigdy nie zdobył jakiejś większej popularności. Chęć poważniejszego zaistnienia na europejskim rynku przez Toyotę sprawiła, że władze japońskiego koncernu zdecydowały całkowicie zmienić swoją ofertę w segmencie B włącznie z nazwą oferowanego modelu. Zmiana ta okazała się na tyle skuteczna, że Toyota Yaris I zdobyła uznanie europejskich dziennikarzy i zajęła pierwszą pozycję w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 (Car of the Year), będąc pierwszym modelem Toyoty i drugim azjatyckim autem (po Nissanie Micra), który wywalczył ten prestiżowy tytuł.

Toyota Yaris oferowana jest obecnie na wielu rynkach, także poza Europą, jednak nie wszędzie pod taką samą nazwą. W USA i Kanadzie np. pierwsza generacja modelu sprzedawana była jako Toyota Echo, natomiast w Japonii jako Toyota Vitz. Na bazie Yarisa powstawały również inne pokrewne modele, jak np. Toyota Yaris Verso, Toyota Platz, Toyota Belta, Toyota Vios, Toyota Ractis czy modele innych marek, np. Daihatsu Charade, Daihatsu Boon Luminas, Subaru Trezia bądź Xiali Vizi. Blisko spokrewniona z trzecią generacją Toyoty Yaris jest także Mazda 2, na bazie której powstała wersja sedan Yarisa sprzedawana głównie na rynku amerykańskim.

Toyota Yaris - generacje

Pierwsza generacja Toyoty Yaris zadebiutowała na rynku w 1999 r. i była produkowana do 2005 r., w 2003 r. przechodząc jeszcze nieco większą modernizację. Na bazie tej wersji Yarisa powstała odmiana Yaris Verso, która była przedstawicielem segmentu małych minivanów (mikrovanów). Toyota Yaris II produkowana była w latach 2005-2011 i pod względem stylistycznym nie różniła się bardzo od swojego poprzednika, jednak została zdecydowanie powiększona i unowocześniona. W 2009 r. Yaris II przeszedł facelifting. Trzecia generacja Yarisa zaprezentowana została w 2011 r. i była produkowana do 2019 r. W stosunku do poprzednika wymiary zewnętrzne nadwozia pozostały niemal identyczne, zwiększył się natomiast rozstaw osi, co przełożyło się na przestronniejszą kabinę oraz większy bagażnik. W 2014 i 2017 r. Yaris III poddany został zmianom stylistycznym.

Toyota Yaris - silniki

Toyota Yaris I oferowana była z silnikami benzynowymi 1.0 (68 KM), 1.3 (86 KM) oraz 1.5 (106 KM), a w wersji Turbo 150 KM. W ofercie był także jeden silnik Diesla 1.4 D-4D o mocy 75 KM.

W drugiej generacji modelu dostępne były silniki 1.0 VVT-i (69 KM), 1.3 VVT-i (86 KM), 1.33 Dual VVT-i (101 KM), 1.5 VVT-i (103 KM) oraz 1.8 VVT-i (133 KM), a także jednostka wysokoprężna 1.4 D-4D (90 KM).

Z kolei trzecie wcielenie Yarisa oferowane było z silnikami benzynowymi 1.0 VVT-i (69 KM), 1.33 Dual VVT-i (99 KM) oraz 1.5 Dual VVT-iE (111 KM), a także dieslem 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Toyota Yaris III dostępna była także w wersji hybrydowej o łącznej mocy całego układu 100 KM. W 2017 r. pojawiła się także na rynku, jednak w limitowanej edycji, sportowa odmiana Yaris GRMN (skrót od Gazoo Racing Meister of Nürburgring), pod maską której pracował doładowany kompresorem 1,8-litrowy silnik Dual VVT-i o mocy 212 KM. Na bazie tego modelu powstała rok później wersja Yaris GR Sport. Miała ona jednak tylko różnego rodzaju sportowe dodatki (także mniejszy prześwit), jednak do jej napędu wykorzystano ten sam układ hybrydowy o mocy 100 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz

Toyota Yaris – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota Yaris

Liczba ocen: 1 592
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,1
~Sly
Toyota Yaris IV
Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Auto używane 2 tyg jako zastępcze. Niestety mimo mojego szacunku dla bezawaryjności tych aut muszę stwierdzić, że Toyota dalej uparcie robi auta: trzeszczące i plastikowe, niewygłuszone z cienkimi jak papier drzwiami, dziwacznym tandetnym wyglądem jak z Korei 25 lat temu, a tutaj dochodzi wibrujący warkoczący silnik, który jest nie do zniesienia dla ludzi wrażliwych na dźwięki. Auto w takim designie i wykonaniu nie powinno kosztować 120 ale może 80 tys. Do tego nie jest tak oszczędne jak stare dobre hybrydy 1.8.
3,9
~japan75
Toyota Yaris IV
Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Auto idealne do miasta oraz do pracy do 50 km od domu. Jest w miarę ciche w warunkach miejskich, zwinne, łatwo nim parkować i ma bagażnik odpowiedni na zakupy. Silnik charakteryzuje się wysoką dynamiką przyspieszenia do około 80-90 km/h. Niestety, potem robi się głośno, szczególnie przy prędkościach autostradowych, między 100-140 km/h. Na plus zasługuje przede wszystkim niskie zużycie paliwa, oscylujące między 2,8 l - 5,8 l, przy założeniu spokojnej, przepisowej jazdy. Kolejnym plusem jest piękny, czerwony lakier, wygodne siedzenia z przodu i z tyłu. Dużym zaskoczeniem była dla mnie pulpit z nowymi, cyfrowymi tarczami, przypominającymi tarcze prędkościomierza motocykla. Niestety, dla pasażerów, którzy mają wzrost 175-190 cm, jazda z tyłu będzie niewygodna. Bak paliwa mógłby być troszkę większy, ponieważ na autostradzie musiałem przynajmniej raz zatankować paliwo. Gdybym miał coś poprawić w tym modelu, to przede wszystkim dołożyłbym kilka systemów bezpieczeństwa, które są obecnie w najnowszej wersji po liftingu (m.in. czujnik martwego pola), jeszcze mocniejszy silnik (130 km po liftingu to jest za mała moc moim zdaniem) i jeszcze bym wyciszył (testowałem auto po liftingu - jest lepiej, ale to nie jest jeszcze to). Reasumując, polecam to auto.
3,2
~Łukasz_78
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Poza silnikiem nic się nie zepsuło. Jeszcze przed przekroczeniem 100 tyś. km silnik zaczął stopniowo brać olej, ostatecznie przebijając 1l na 1000 km. Konieczny był remont. Wybór w tym roczniku modelowym był między silnikiem 1.33, który zdycha od nagaru, albo 1.0 - trzęsącym na wolnych obrotach całym autem z tendencją do pożerania oleju... Wspaniała alternatywa! Auto kupiłem 3-letnie z przebiegiem ok. 60 tyś, olej zmieniałem regularnie co 10 tyś. Po naprawie silnika uznaliśmy, że nie ma sensu auta sprzedawać i w ten sposób służy nam nadal.

Usterki Toyota Yaris

Liczba wpisów: 113
Rozładowany akumlator 12v problem z uruchomieniem
  • Toyota Yaris IV Cross Facelifting 1.5 Hybrid Dynamic Force 130KM 96kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Cześć kupiliśmy małe auto na dojazdy do sklepu i pracy max 40km. Przez miesiąc wszystko było ok. Po miesiącu się zaczęło rano auto było zablokowane i otworzenie drzwi możliwe jedynie grotem. System się nie podniósł i brak reakcji na próbę odpalenia. Wezwane asistance auto odpaliło i zostało umówione na wizytę w serwisie toyoty. Sprawdzenie aku i wszystko ok. Po trzech tygodniach asistane wezwane ponownie do tej samej awarii następnie po tygodniu i jeszcze raz po dwóch dniach i znowu po dwóch dniach. Ostatecznie auto zabrane lawetą na serwis. Przez tydzień sprawdzanie aku. Według serwisu wszystko ok przed wydaniem aku doładowane. 6 tygodni spokoju i znowu to samo. Serwis dilera gdzie auto było kupione stwierdził że auto robi za krótki odległości i nie może doładować aku. Propozycja ponownego sprawdzenia aku (sprawdzane juz 5 razy). Auto powinno robić co najmniej 100 km gdzie podczas wybierania samochodu było jasno powiedziane ze auto będzie robić max 40 km mało tego diler powiedział że auto jest przeznaczone do miasta na krótkie dystanse a nie w trasę. Poza tym auto strasznie mułowate i głośne, pali jak smok najlepiej było by mieć stałe podłączenie do dystrybutora. Komputer pokazuje ponad 500km zasięgu realny max 400 a na autostradzie 250-300km. Nigdy więcej takiego gniota jak toyota a tym bardziej hybryda. Tylko Diesel jak do tej pory w stu procentach nie zawodny auto robi 1,5 km dwa razy dziennie i nie ma problemów z odpaleniem nawet po miesiącach. STOP HAIBRYD GO DIESEL!!!
1 komentarz
Awaria silnika
  • Toyota Yaris II Hatchback 5d
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Silnik jest wyjątkowo awaryjny. Generalny remont silnika przy przebiegu 20 tysięcy. Powodem były nagary, szybko wybierające się pierścienie tłokowe. Wymieniono korbowody, cylindry, rozrząd. Przy przebiegu 57 000 km kolejna awaria tego samego typu. Samochód przejechał bez konieczności kapitalnego remontu silnika 37 000 km. Zalewaniem olejem 0w20 Toyoty nic nie dało oraz jeżdżenie poza miastem. Nie polecam toyot. Dramat jakiś. Nie wiem skąd dobre opinie. Ja co zapytam kogoś to narzeka na poważne usterki silnika.
Szarpanie kół przednich przy skręcie , haczenie jedynki
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2017
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
1.Wezwanie do serwisu Toyoty w sprawie niebezpiecznej poduszki powietrznej - błąd producenta poduszki. 2. Szarpanie kół przednich przy skręcie kierownicy - ten typ tak ma. 3. Nagminne problemy ze zmianą biegu pierwszego ( brak synchronizacji ?) . 4. Czujnik ciśnienia powietrza w oponach . Malutki czujnik posiada wbudowaną na stałe bateryjkę, która potrafi się w nim rozładować. Wymiana baterii jest niemożliwa . Wymiana tego drobiazgu w jednym kole , w serwisie Toyoty kosztuje 400zł .

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 58
4,5
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
homologacja: LPGTECH Sp. z o.o. (od 06.2013)
instalacja: LPGTECH 300 OBD
przebieg: 44 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
LPG tech 324 OBD na reduktorze AC R01, wtryski Yeti. Spalanie miejskie do 8l latem, do 9l zimą, przy czym znacznie podnosi się spalanie benzyny na rozruch w niskich temperaturach. Autostradowe 140km bez zamulania, ze standardowymi u nas hamowaniami i przyspieszeniami przez mistrzów lewego pasa owocuje spalaniem w okolicach 8-8.5L. Zagazowany przy 44tys przebiegu, aktualnie...
4,5
Toyota Yaris I
Hatchback 1.0 i 16V 68KM 50kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Jezdzi w pizzeri od paru lat. Pali mniej niż seicento w LPG, praktycznie się nie psuje. Zrobiła już u nas na gazie czterysta tysięcy. A w sumie ma nalatane pięćset ponad. Także świadczy to o tym że kiedyś to potrafili zrobić silniki które robią przebiegi. Teraz jak człowiek słyszy o nowych golfach i innych trupach z TFSI to raz że gazu nie za bardzo, a dwa to po dwustu...
5,0
Toyota Yaris II
Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja...
Toyota Yaris