Szukaj

Informacje o Toyota Verso Minivan Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW 2013-2018

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: VANy
Toyota Verso to produkowany od roku 2009, kompaktowy minivan (segment K), który zastąpił model Corolla Verso. Samochód stał się autonomicznym modelem, zastępując także odmiany Avensis Verso oraz Yaris Verso. Auto powstało na platformie podłogowej modelu Avensis, stylistycznie natomiast początkowo odwoływał się do Corolli Verso. Model przeszedł facelifting w roku 2013 – zmiany dotyczyły zarazem wyglądu nadwozia, jak i wnętrza. Samochód stał się podobny do modelu Auris II. Auto oferowane jest w wariantach pięcio- i siedmioosobowym.
czytaj więcej
Powagosław
Verso nie był wielkim dziełem stylistów Toyoty – wyróżniał się funkcjonalnością, 7 miejscami i dość przyzwoitą ceną. Teraz w końcu wygląda nieco lepiej, choć trzeba jasno zaznaczyć, że na tle konkurencji nie wyróżnia się niczym szczególnym. No i te zegary pośrodku kokpitu… ~Powagosław
Luzacjusz
Toyota próbuje zatrzymać czas, fundując Verso kurację odmładzającą. Ale wychodzi to trochę tak, jakby Demi Moore (też się trochę… hm… poprawiała) dostała rolę studentki w „American Pie”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1600-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Sylwek
Toyota Verso
Minivan Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
4 lata jazdy i czwarta opinia (wcześniejsze tu znajdziesz). Podtrzymuję wcześniejsze opinie :) Super auto rodzinne, choć równie dobrze się jeździ i w pojedynkę :) Tę opinię dopisuję dla info o awaryjności(jej braku)/dpf/itp. Po 4 latach użytkowania (po 8 od nowości samochodu) moja Toyotka zaczęła mieć problemy z odpalaniem - nadmienię, że jeżdżę tym dieslem głównie dom-praca-dom + w roku jakiś dłuższy wyjazd wakacyjny (UE) i w zimę nasze lub słowackie góry - nie to żeby nie odpalała, ale dłuuuugo kręciła nim odpali, aku sprawdzane przez znajomego napięcie niby trzymało. Wyglądało to tak jakby nie mógł zassać paliwa, po nocy, czy po 8 godzinach w pracy, pierwsze kręcenie dłuuugo i nie mógł zaskoczyć, jak odpuściłem i spróbowałem ponownie już odpalał. I tu UWAGA, różni "mądrzy" prorokowali duuuuże wydatki - "o, nie może zassać paliwa, uuuu głowica nieszczelna, one tak mają! - uuuu sprężarka do wyrzucenia!" i inne głupio-straszne proroctwa. Podjechałem do swojego serwisanta w Kobyłce - pierwsze jego słowa na moje obawy, że może będzie większy koszt bo ...., "Nie, nie ten model (w sensie nie 124KM), nie ta turbina" posprawdzam, ale wymienimy pewnie akumulator - zapewne od nowości nie był jeszcze wymieniany (czyli oryginalne aku padło po 8 latach). Akumulator wymieniony - nowy mocny Bo...h - 3 miesiące temu - od tego czasu auto odpala od pierwszego pstryknięcia - mam wrażenie lepiej niż jak je kupiłem - śmigam dalej i pomimo codziennej jazdy w miejskich korkach nic się nie dzieje - wiwat Toyota diesel 124KM (DPF - działa jak opisywałem w poprzednim komentarzu - sam się oczyszcza w zimę).
4,6
~Sylwek
Toyota Verso
Minivan Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
to mój 3 komentarz dotyczący tego samochodu - poprzednie znajdziesz bez problemu, komentarzy dla 2.0 D4D/124KM jest tu tylko kilka. W zasadzie podtrzymuję poprzednie - zdecydowałem się dopisać ten kom. tylko ze względu na DPF - sam szukałem kiedyś info na ten temat i znajdowałem albo przemądrzałe pseudo-naukowo-techniczne wydziwiania na temat "5 wtrysku" albo nic nie wnoszące dywagacje, lub wręcz mogące zaszkodzić Tobie albo Twojemu portfelowi, typu: "jeśli wypalanie sadzy załącza się częściej (co znaczy częściej) niż zazwyczaj, musisz jechać do serwisu" i zapłacić za coś co nie jest Ci potrzebne :) Jeżdżę dzień w dzień w warszawskich korkach rano 10km dom - praca i po 16:00 10 km praca - dom i … i nic! W lato wypalanie DPF w ogóle się nie załącza i dla tego w pierwszą zimę mnie nieco przestraszyło ;-) dobrze że mój mechanik okazał się uczciwy i nie naciągnął mnie na czyszczenie DPF gdy po lekturze "mądrych" w internecie i zwiększonej (bo nie było, a tu nagle każdego ranka …) częstotliwości wypalania zgłosiłem się do niego po pomoc :) Pytanie proste: "coś się dzieje poza tym że wchodzi na jakiś czas na wyższe obroty?" Odpowiedź - nic, "To Pan jeździ". I jeżdżę :)) Bez awaryjnie i bez obsługowo. Wypalanie sadz w DPF-ie w lato w moim modelu/egzemplarzu w ogóle nie występuje (pomimo jazdy w korkach). W zimę praktycznie zawsze jak jest poniżej zera rano obroty skaczą na 1100-1200 i tak trzyma jakiś czas … czasem nawet połowę drogi do pracy :( po południu już wracam zazwyczaj bez "dopalacza" :) Ma to na pewno wpływ na spalanie, które nie jest małe w mieście i w korkach ale poza tym nic! NIC się nie dzieje. Więcej kosztownych problemów miałem w ostatnim "bezawaryjnym" benzyniaku Toyoty 1.6 132 KM w Corolli - który mocno mnie rozczarował - palił duuużo więcej niż wcześniejsze 1.4 (wzrost dynamiki nie był odpowiedni do wzrostu spalania) i zdarzyła mu się kosztowna wpadka - czego wcześniej nigdy w Toyotach nie miałem :(
4,4
~Sylwek
Toyota Verso
Minivan Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW
Patrz poprzednia moja opinia - tych dotyczących silnika 2.0 124 KM jest niewiele łatwo będzie znaleźć - Podtrzymuję to co napisałem wcześniej, w szczególności na temat "braku atermicznosci" szyb - ładnie przyciemnione ale słońce przez nie grzeje bardziej niż kiedyś w moim starym Mondeo. Dużo niewykorzystanego miejsca z przodu a jednocześnie brak schowków/pułki na smartfona - no chyba że masz niedużego i bez pokrowca - kto i po co wymyślił te wąskie boczne kieszonki na tunelu środkowym?!? gdy dookoła kierowcy jest pełno wolnego miejsca, nie mam pojęcia :( Poza tym samochód super dla Mnie i dla rodziny! Mam go 6 m-cy i w tym czasie przejechane ok. 11 000 km. W tym: 1) trasa Warszawa - Wenecja (i okolice) - Warszawa. Wyżej wymieniony wyjazd wakacyjny - średnie spalanie z całości wyjazdu - 6,5/100, 4 osoby + bagaże. 2) tygodniowy wypad na Mazury w 6 osób ! + bagaże !!! 3 dorodnych chłopów i 3 filigranowe kobietki i nikt nie narzekał na niewygodę przy trasie 300 km w jedną stronę + jazda na miejscu i 300 km w drugą. Postawione 6 foteli - jeden bagażnikowy fotel złożony i o dziwo udało się nam upakować z bagażami a były wśród nich duży namiot, 6 śpiworów, menażki(turystyczne garnki) itd. wszystko co potrzebne na biwak. Bardzo przydatne w tym momencie okazały się schowki pod podłogą bagażnika i pod nogami pasażerów 2 rzędu foteli oraz pusta przestrzeń (co jest rzadkością) pod fotelami 2 rzędu :) Jeszcze co do spalania - sama jazda po mieście sporo, auto jest ciężkie :( ale średnie spalanie z ostatnich dwóch miesięcy oscyluje na poziomie 7,3-7,4. A i jeszcze jedno, dla mnie bardzo ważne choć mocno subiektywne, moja mała ma tzw chorobę lokomocyjną, w Verso za każdym razem upomina się o odsłonięcie okna dachowego i nie narzeka na chorobę!!! Twierdzi że przy odsłoniętym dachu jest jej dużo lepiej i nie odczuwa choroby tak jak w poprzednich/innych samochodach. Czy to faktycznie jej pomaga bezpośrednio czy to reakcja na samosugestię - mam to gdzieś - widząc że dziecko jest zadowolone i nie narzeka na nudności i ból głowy w trasach teraz już wiem, że nie żałuję ani jednej wydanej na Verso złotówki :) choć mnie osobiście słońce świecące przez dach prosto mi w głowę nieco mnie irytuje :)

Usterki Toyota Verso

Liczba wpisów: 7
Problem z uruchomieniem pojazdu.
  • Toyota Verso Minivan 1.6 Valvematic 132KM 97kW od 2009
  • instalacja elektryczna
  • 160 tys. km
Witam. Panowie mam problem z Toyotą Verso 1,6 benzyna a mianowicie podczas jazdy usłyszałem takie dziwne szumy jak praca wentylatora zatrzymałem auto i niby znikło ale przy zwiększaniu obrotów silnika i zmniejszania to obroty same się zwiększały jakby był problem z zapłonem i za chwilę wracały do normy. Następnie zaświecił mi się na tablicy pomarańczowy trójkąt i kontrolka ładowania oraz komunik o sprawdzenie systemu VSC. Zgasiłem auto i po chwili odpaliłem to kontrolki świeciły dalej, więc znów go wyłączyłem i już nie odpalił? Mieliście może takie awarie u siebie?
Oczekuje na rozwiązanie
Wtrysk piezoelektryczny
  • Toyota Verso Minivan Facelifting 2.0 D-4D 124KM 91kW 2013-2018
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Przebieg 74tys km wymiana pierwszego wtrysku piezoelekteycznego blad p0201 przerwany obwod wtryskiwacza ... Przebieg 84tys km ten sam błąd na cylindrze 4 ... Cena samego wtrysku piezoelektrycznego który nie podlega regeneracji 1200 zł... Wg mnie toyota przereklamowana i przeceniona przy takim przebiegu usterką taka nie powinna mieć miejsca. Drugim razem nie dokonał bym zakupu Verso.
5 komentarzy
elektryczne sterowanie szyby tylnej za kierowcą.
  • Toyota Verso Minivan 2.0 D-4D 126KM 93kW od 2009
  • instalacja elektryczna
po wymianie bezpiecznika szyba tylna za kierowcą nie reaguje na panel sterowania przez kierowcę lecz tylko pasażer może nią sterować, pozostałe trzy działają a podświetlenie panela sterującego pulsuje co jakiś czas.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Toyota Verso Minivan Facelifting