Szukaj

Informacje o Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 90KM 66kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Miejski subkompaktowy crossover segmentu B produkowany w latach 2008-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp Toyota Urban Cruiser Concept z 2006 roku. Mimo podobieństw w nazwie i charakteru auta typu crossover (połączenie małego hatchbacka z SUV-em), Urban Cruiser nie miał nic wspólnego z Land Cruiserem, flagowym SUV-em Toyoty. Słowo „urban” w nazwie wskazywało na jego miejskie właściwości. Jego bliźniaczymi modelami były Toyota ist (oferowany w Japonii) oraz Scion xD (oferowany w USA). Następcą Urban Cruisera w Europie jest model CH-R.

czytaj więcej
Powagosław

Wygląda naprawdę nieźle. Pomysł z miejskim SUV-em to fortel, ale sprytny i godny uwagi. Obawiam się tylko, że należną uwagę poświęcą mu głównie Amerykanie.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten samochód powinien nazywać się Wannabe. Po angielsku to piękne słowo oznacza kogoś, kto za wszelką cenę próbuje być kimś innym niż jest w rzeczywistości. Urban Cruiser to niestety bardziej Urban niż Cruiser.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-2800 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena
Warkot silnika przy odpalaniu
  • Toyota Urban Cruiser 1.3 100KM 74kW 2009-2011
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Odpalasz auto ,słyszysz krótki dzwięk typu trryy,przez 2 może 4 sekundy. Jedziesz dalej , działa silnik jak "igła" Ja to przegapiłem i zignorowałem. Pierwsze objawy to co jakiś rzadki czas,potem co odpalanie z rana, później co pół dnia, następnie co pare godzin , aż doszło co każdy rozruch. Suma summarum. Przy przebiegu 100 tys. wymieniłem kompletny rozrząd.Błąd.Nie potrzebnie!!!. Fabryczne łopatki ( wirnik) pompy olejowej się zmielił.Nowa cześć w ASO na dzień listopad 2024 kosztuje 3900zl.. Twierdzą, że pompa jest zintegrowana z pokrywą rozrządu. Nic mylnego.Ona tam jest ale rozbieralna .W moim przypadku,nie dopilnowania usterki i jazdy " do końca" skończyło się płukaniem silnika, sprawdzaniem cylindrów i tłoków,,popychaczy , wymianą oringów matalowo-gumwych,nie wiem gdzie, wymianą łopatek w pompie olejowej ( nie dajcie się nabrać na wymianę na kompletnie nową) ciśnienia sprężania w cylindrach, ciśnienia oleju w silniku,sprawdzeniu panewek, łożysk korbowodu oto,klawiatury, szklanek itd, tylko przez to żeby doprowadzić silnik do użytku. Ale wiadomo. Trzeba było sprawdzić wszystko bo zaniedbałem i do tego zła diagnoza pseudo mechanika, który jako pierwszy podjął się naprawy. Skończyłem na trzecim, Który wiedział co robić. I to On właśnie powiedział mi jakie poszły konsekwencje z mojej niewiedzy. Ogólnie zrobił co było potrzebne. I tak na przyszłość dla czytelników. Dzieje się krótkie trryyy. Wałcz x pompą oleju w obudowie rozrządu a nie z rozrządem. No chyba, że masz te około 300 tys na liczniku,. To już nie podpowiadam. Bo wówczas to może być on. Ale to do mechanika temat. Moje autko stało u trzech różnych mechaników z tym problemem. 2,5 miesiąca. Pierwszy przez 7 tygodni walczył z rozrządem bo po naprawie nic się nie zmieniło.Drugi po tygodniu stwierdził kapitalny remont silnika, wartość naprawy przekroczyła wartość rynkową auta.Trzeci naprawił Wszystko w dwa tygodnie od a do z i jeszcze przy okazji parę zwykłych innych mankamentów ale nie związanych z silnikiem i tą naprawą. Powodzenia.
Skrzynia biegów
  • Toyota Urban Cruiser 1.3 100KM 74kW 2009-2011
  • inne
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Skrzynia biegów manualna z systemem start stop rozsypała się przy przebiegu nie całe 100000 tyś km przypominam że samochód został zakupiony w salonie w 2010 roku nowy koszt naprawy nieopłacalny skrzynia biegów była szukana w salonie przez serwis toyoty w Europie nie osiągalna może z Japonii ale koszt ściągnięcia ok 30000 tyś zł gdyby była skrzynia bez start stopu to może by wstawili od Toyoty Yaris tak że nie polecam tego samochodu i przestrzegam innych przed zakupem tego modelu ale wybór należy do was każdy kupuje na własną odpowiedzialność
Słaby silnik
  • Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW 2011-2012
  • inne
  • 160 tys. km
Słabej jakości pierścienie i wymagany remont silnika
Problem rozwiązany
1 komentarz
Toyota Urban Cruiser