Szukaj

Informacje o Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Miejski subkompaktowy crossover segmentu B produkowany w latach 2008-2014. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu byÅ‚ prototyp Toyota Urban Cruiser Concept z 2006 roku. Mimo podobieÅ„stw w nazwie i charakteru auta typu crossover (poÅ‚Ä…czenie maÅ‚ego hatchbacka z SUV-em), Urban Cruiser nie miaÅ‚ nic wspólnego z Land Cruiserem, flagowym SUV-em Toyoty. SÅ‚owo „urban” w nazwie wskazywaÅ‚o na jego miejskie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci. Jego bliźniaczymi modelami byÅ‚y Toyota ist (oferowany w Japonii) oraz Scion xD (oferowany w USA). NastÄ™pcÄ… Urban Cruisera w Europie jest model CH-R.

czytaj więcej
Powagosław

WyglÄ…da naprawdÄ™ nieźle. PomysÅ‚ z miejskim SUV-em to fortel, ale sprytny i godny uwagi. Obawiam siÄ™ tylko, że należnÄ… uwagÄ™ poÅ›wiÄ™cÄ… mu gÅ‚ównie Amerykanie.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten samochód powinien nazywać siÄ™ Wannabe. Po angielsku to piÄ™kne sÅ‚owo oznacza kogoÅ›, kto za wszelkÄ… cenÄ™ próbuje być kimÅ› innym niż jest w rzeczywistoÅ›ci. Urban Cruiser to niestety bardziej Urban niż Cruiser.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1329 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

2,5
~smiechoo
Toyota Urban Cruiser
SUV 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW
Toyote kupilem z mysla ze bedzie to maly zwinny samochodzik,do jazdy po miescie.Niestety zawiodlem sie kompletnie. Samochod ma bardzo duzy promien skretu,parkowanie nim to czysty stres,z kolei silnik 1.33 nie lubi niskich obrotow i w jezdzie miejskiej osadza sie nagar,co objawia sie falowaniem niskich obrotow.Do czego wiec mialo sluzyc to auto?Do jazdy terenowej sie nie nadaje,do miejskie jeszcze bardziej.Auto drogie,czesci drogie jak do bentleya.Jedynym plusem jest w nim spalanie bezyny,aczkolwiek odbiega ono od tego co sugeruje toyota.Auto jest tandetne,plastiki twarde,siedzenia maja za krotkie siedziska.Jestem raczej kurduplem i po przesunieciu siedzenia max do tylu oraz podniesieniu go,mam za malo miejsca na nogi!Skrzynia biegow malo precyzyjna,jedynka jest krotka sluzy jedynie do ruszania.Sprezyny resory trzeszcza jak w starym zuku.podwozie zre ruda,fabrycznie maluja je chyba farbami plakatowymi.Jakis debil inzynier umiescil guzik komputera gdzies z przodu na kokpicie,by go nacisnac trzeba wlozyc reke przez kierownice.CD szlag trafil po miesiacu,elektryczna szyba kierowcy zamyka sie,lub nie zamyka,lub jezdzi sobie w dol i gore!Centalny tez ma swoje dni kiedy nie funkcjonuje. Silnik 100 konny starcza na poruszanie sie w terenie plaskim,w gory zdecydowanie za slaby. 17 tysiecy € za wyzszego yarisa to skandal.Krotko i na temat ch#jnia z plesnia.
4,9
~Artur
Toyota Urban Cruiser
SUV 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW
Auto z roku 2009 z silnikiem 1.33 Dual VVT-i 101 KM z opcją START-STOP. Bardzo oszczędny w użytkowaniu (może poza okresem serwisowania w ASO). Nie wymagało żadnych remontów. Tylko coroczna wymiana filtrów i oleju za 160zł. Pewna pozycja za kierownicą i wyciszenie powodują komfort nie tylko podczas jazdy po mieście ale i w trasie.
4,6
~Å‚oski
Toyota Urban Cruiser
SUV 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW
jest naprawdę ok. Mój model jest z klimatronikiem i JBL nagłośnienie, naprawdę jestem zadowolony

Usterki Toyota Urban Cruiser

Liczba wpisów: 4
Warkot silnika przy odpalaniu
  • Toyota Urban Cruiser 1.3 100KM 74kW 2009-2011
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Odpalasz auto ,słyszysz krótki dzwięk typu trryy,przez 2 może 4 sekundy. Jedziesz dalej , działa silnik jak "igła" Ja to przegapiłem i zignorowałem. Pierwsze objawy to co jakiś rzadki czas,potem co odpalanie z rana, później co pół dnia, następnie co pare godzin , aż doszło co każdy rozruch. Suma summarum. Przy przebiegu 100 tys. wymieniłem kompletny rozrząd.Błąd.Nie potrzebnie!!!. Fabryczne łopatki ( wirnik) pompy olejowej się zmielił.Nowa cześć w ASO na dzień listopad 2024 kosztuje 3900zl.. Twierdzą, że pompa jest zintegrowana z pokrywą rozrządu. Nic mylnego.Ona tam jest ale rozbieralna .W moim przypadku,nie dopilnowania usterki i jazdy " do końca" skończyło się płukaniem silnika, sprawdzaniem cylindrów i tłoków,,popychaczy , wymianą oringów matalowo-gumwych,nie wiem gdzie, wymianą łopatek w pompie olejowej ( nie dajcie się nabrać na wymianę na kompletnie nową) ciśnienia sprężania w cylindrach, ciśnienia oleju w silniku,sprawdzeniu panewek, łożysk korbowodu oto,klawiatury, szklanek itd, tylko przez to żeby doprowadzić silnik do użytku. Ale wiadomo. Trzeba było sprawdzić wszystko bo zaniedbałem i do tego zła diagnoza pseudo mechanika, który jako pierwszy podjął się naprawy. Skończyłem na trzecim, Który wiedział co robić. I to On właśnie powiedział mi jakie poszły konsekwencje z mojej niewiedzy. Ogólnie zrobił co było potrzebne. I tak na przyszłość dla czytelników. Dzieje się krótkie trryyy. Wałcz x pompą oleju w obudowie rozrządu a nie z rozrządem. No chyba, że masz te około 300 tys na liczniku,. To już nie podpowiadam. Bo wówczas to może być on. Ale to do mechanika temat. Moje autko stało u trzech różnych mechaników z tym problemem. 2,5 miesiąca. Pierwszy przez 7 tygodni walczył z rozrządem bo po naprawie nic się nie zmieniło.Drugi po tygodniu stwierdził kapitalny remont silnika, wartość naprawy przekroczyła wartość rynkową auta.Trzeci naprawił Wszystko w dwa tygodnie od a do z i jeszcze przy okazji parę zwykłych innych mankamentów ale nie związanych z silnikiem i tą naprawą. Powodzenia.
Skrzynia biegów
  • Toyota Urban Cruiser 1.3 100KM 74kW 2009-2011
  • inne
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Skrzynia biegów manualna z systemem start stop rozsypała się przy przebiegu nie całe 100000 tyś km przypominam że samochód został zakupiony w salonie w 2010 roku nowy koszt naprawy nieopłacalny skrzynia biegów była szukana w salonie przez serwis toyoty w Europie nie osiągalna może z Japonii ale koszt ściągnięcia ok 30000 tyś zł gdyby była skrzynia bez start stopu to może by wstawili od Toyoty Yaris tak że nie polecam tego samochodu i przestrzegam innych przed zakupem tego modelu ale wybór należy do was każdy kupuje na własną odpowiedzialność
SÅ‚aby silnik
  • Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i 100KM 74kW 2011-2012
  • inne
  • 160 tys. km
Słabej jakości pierścienie i wymagany remont silnika
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Toyota Urban Cruiser