Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2022 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 3600-5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Filip
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Samochod w wersji komfort z pakietem style. Zrywny, mocny samochód bez usterek jak dotychczas. Ciężko się do czegoś przyczepić... poza niewygodnymi siedzeniami zwłaszcza jeśli dziennie nie spędza się 30 min. ale np 2 godziny, więc komfort tylko z nazwy. Przyczyną jest brak regulacji odcinka lędźwiowego to trochę słabo jak na tej klasy samochód. To oczywiscie drobiazg, ale życie z nich się składa. Przynajmniej w roczniku 2021 było podgrzewanie w wersji comfort - co za szczęście- teraz już nie ma... no cóż komfort nie musi oznaczać ciepła w zimie... walczymy o klikmat
3,5
~Prawdziwy uzytkownik
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Zaczne od tego co zle: Silnik jest glosny a auto slabo wyciszone jak na tak glosny silnik, poprostu jest glosny. Brak poprawnego wyciszenia, zero wyciszenia w drzwiach, bagaznik jest zrobiony z plastiku co po czasie wszystko zaczyna trzeszczec cos czego nie bylo w zadnym Avensisie od 2009 roku. Deska rozdzielcza wibruje na nierownosciach czego nawet nie bylo w Hyundai Accent. Firma Toyta powinna sie wstydzic za takie ciecie kosztów. Zawieszenie auta jest po twardej stronie raczej nigdy nie czuje sie aby plynnie pokonywalo nierownosci. Fotele przednie twarde i niewygodne na dluzsza trase, tylna kanapa cieniutka i malo wygodna, sa lepsze materialy niz gabka na siedzenia.
4,7
~Mariola
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Jak nie chcesz jechać za ciężarówką a ją wyprzedzić to auto powinno mieć powyżej 200KM bo jest za ciężkie i posiadać napęd 4x4. Wady: światła drogowe i mijania LED, Q1 w dowodzie rejestracyjnym, brak oświetlenia przycisków na podsufitce oraz w drzwiach, brak światła w schowku, pióra wycieraczek nie zbierają przy wyższych prędkościach, wytarcia lakieru przy klamkach, pokrywa w bagażniku za cienka, ślizga się przy dociskaniu gazu bez napędu 4x4, montaż haka wyklucza możliwość otwierania bagażnika nogą, Zalety: wielkość w środku imponująca, w BMW X4 kierowca nie ma gdzie kolan ułożyć, tempomat adaptacyjny dobrze utrzymuje dystans za poprzedzającym pojazdem, klocki hamulcowe nie zużywają się,
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Bardzo ciężko osiągnąć niskie spalanie. Serwis Toyota jak im powiedziałem o spalaniu na autostradzie przy 140-150 km/h w wymiarze 10l/ 100 km powiedziała, że to jest duże auto i mocny silnik więc może tyle palić i reklamacji nie przyjmują, Nawet jak im powiedziałem, że mieście ani ja ani żona nie jesteśmy w stanie zejść poniżej 7,2/ 100 km to dla nich to nie jest problem ani powód do reklamacji...
6,0
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
nie jest to auto do deptania pedalu gazu. w miescie i na wolnej trasie do 100km/h moze spalic 5 litrow. w korkach hybryda miod. na trasie wszytko zalezy od predkosci. 140-150 moze dac nawet do 8 litrow. zalezy od uksztaltowania terenu i wyscigowych zapedow kierowcy.
5,5
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Genialnie auto do jazdy po mieście oraz po normalnych drogach. Przy zwykłej jeździe potrafi zaskoczyć niskim spalaniem. W korkach radzi sobie super. Za to na autostradzie to już normalne auto, spalanie 7,5 jest przyzwoite, jednak to nie 5,0. Mocniej przyciśnięte potrafi pokazać pazurki. Rawka bardzo pozytywnie zaskakuje

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 23
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Toyota RAV4 V SUV