Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 2487 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 222 KM (163 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 14,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 103,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 1
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Spike
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Temat świeży, przebieg niewielki, wybrałem ten model ponieważ użytkuję szczęśliwie poprzednią generację i mam zaufanie do marki i serwisu. Tutaj można powiedzieć, że nastąpił przeskok do innego wymiaru zarówno jeżeli chodzi o komfort jak i pewność prowadzenia oraz przyjemność z jazdy. Znałem opinie na temat głośności pojazdu i już miałem upatrzony zakład specjalizujący się w wygłuszeniach, będąc gotowym na wydanie do 10 tys. na ten cel, a tu bardzo pozytywne zaskoczenie. Jest naprawdę cicho i przyjemnie, nie wiem czy Toyota coś poprawiła (nadkola są zabudowane od spodu bardzo przyzwoicie) czy fakt, że wcześniejsza moja wersja jest wyposażona w silnik wysokoprężny ale dla mnie efekt jest w zupełności zadowalający. Auto świetnie się prowadzi a jazda hybrydą z automatem to niesamowity relaks.
3,1
~Oszukany
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Toyota ma dobry marketing, rzeczywistość nieco inna auto z 2022r Toyota dawała gwarancję ceny to mnie skusiło. Wciągu tego okresu jak że krótkiego 3 razy nie zapalił ( jak się dowiedziałem Toyota ma z tym kłopot w wielu modelach ) właściwości jezdne w porównaniu do rodzinnych kombi lub aut konkurencji b. kiepskie , droga hamowania odczuwalnie dłuższa od innych samochodów ma tendencję do niesamowitego „nurkowania”. jak i do przechyłów ( mam innego suva i tam nie mam kłopotów odbyłem jazy innymi markami i tam jest OK ), Przy 110-140 km/h robi się niewiarygodnie głośno, audio pogłaśniamy, po 20 min wyłączamy, bo szum z zewnątrz + słabe audio są męczące. Samochód przy większych prędkościach niż 120 km/h przestaje być oszczędny pali 2 l więcej niż 2.0 Turbo które mam . Siedzi się trochę jak na taborecie. Teoretycznie fajny na miasto (spalanie, powyższe mankamenty z trasy nie przeszkadzają), ale wysoki i parkowanie/ manewrowanie nie jest fajne. Przeładowany czujnikami, przesadna ingerencja w to co robi kierowca- jak chce wyjechać z postoju czasami „pika” kilka czujek, trudno się zorientować przed czym ostrzegają. Z jednej strony skóra (także na desce, z drugiej tani, tandetny plastik. Plastik w bagażniku łatwo się rysuje. Fajny (moim zdaniem), design mocny silnik to moim zdaniem za mało jak na ponad 200 tyś zł . Samochód imitujący fajne auto użytkowe ja się nabrałem do tego te reklamy na YT i niby posiadacze chwalący jakie to dobre . Ogólnie samochód ten spowodował, ze mniej lubię prowadzić samochód ( tylko Rav 4 ). Kupowałem na bardzo szybko, wszędzie trzeba było czekać na nowe auto miesiącami, a tu gwarancja ceny . Zakup był błędem, auto mocno rozminęło się z moimi oczekiwaniami względem rodzinnego auta za taka kasę. Pośpiech złym doradcą jest. Napęd na tył - wyłącznie elektryczny. Jeszcze jedno, pojechałem zimą na narty . Łańcuchy są wymagane. Toyota nie przewiduje łańcuchów (nie homologację żadnych na rynku). Standardowe się nie mieszczą w nadkolu. Jest jedno rozwiązanie - za ok 2,5 tyś, ale tez formalnie nie akceptowane przez toyotę. Pytania do Toyoty - bezskuteczne.
3,5
~Kicz
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Jedno z lepszych auto jakim do tej pory jeździłem po mieście, i tu się zalety kończą . Jazdo po trasie to koszmar wyciszenia niema świsty szumy - powyżej 110 - 120 km/h pasażerowie nie mogą ze sobą swobodnie rozmawiać co jat a piszę rozmawiać nie słychać co kierowca mówi . W trasie ginie również mit oszczędnej hybrydy pali więcej niż co inne marki . Auto jest wykonanie w sposób bardzo delikatny rysy powstają od nie wiadomo czego. Plastiki wewnątrz trzeszczą a ich demontaż wymaga minimalnego szarpnięcia i odpadają zastosowano wciski/kolki i tyle wiem bo podjąłem się wygłuszania tego pudla efekt mizerny . Navi nie widzi rond i tras które są już od 1,5 roku . średnie spalanie jazda ECO na max 6 - 7,5 l miasto 90% jednak gdy mamy miasto 60% i trasa 40% to 8,5 l Reasumując może i jest liderem sprzedaży ale auta mają g..... jeśli Toyota nie zmieni radykalnie podejścia do swych produktów nigdy więcej tej marki .

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 23
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Toyota RAV4 V SUV Facelifting