Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~funuman
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Auto mam rok, 36kkm, wersja selection fwd, kosztowało 200tyś. Wg. mnie nie warte ceny. Z plusów: duża bryła, wygląd może się podobać, dużo miejsca w środku, dobrze przyspiesza, pali mało jak ktoś jeździ emerycko. Tyle. Z minusów: JEST TAK GŁOŚNO, ŻE KAŻDA TRASA TO DRAMAT. No chyba, że ktoś jeździ jak emeryt, tak do 80km/h. Spróbuj 140km/h na autostradzie :). Jak mam auto za 200tyś to chce móc jechać szybko, 160 i więcej. Spróbuj tym autem tyle pojechać to usłyszysz tylko ten wkr..... dźwięk bezstopniowej skrzyni i odechce się jeździć szybkiego ruchu, autostradami, ogólnie nie chce się jeździć. Dramat. Spalanie przy 140 to 10l potem leci wykładniczo. Auto dla kapeluszników, ewentualnie z lekkim zacięciem do terenu (np. vs hyuindai czy KIA). Jak ktoś dużo jeździ to odradzam. Lepiej wybrać cokolwiek niemieckiego i zapomnieć o ecvt...
4,1
~Hr
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Największe zalety to nieduże spalanie, przestrzeń, elastyczność. Natomiast wady które posiada nie powinny mieć miejsca w takim samochodzie. Hałas jest okropny szczególnie z tyłu, zaczyna robić się nieprzyjemnie już przy 70 km/h to jakieś nieporozumienie w samochodzie za ponad 200 tys. Mam bezpośrednie porównanie do CHR i jest dużo gorzej.
4,9
~Grzegorz Winter’k
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Znakomity samochód na wszelkie tryby jazdy, zarówno na wyjazd poza miasto, za granicę czy jazdę po mieście. Oszczędny, dynamiczny i bardzo wygodny!

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 23
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Toyota RAV4 V SUV Facelifting