Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota RAV4 V

Liczba ocen: 129
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Andikg
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Ogólnie, jestem zawiedziony! Auto jest z 2023 roku, czyli po ostatnim lifcie i … może od tych mniejszych wad: bardzo kiepskie „skóry”, w wersji GRSport tylko Ecoskóra , bez możliwości kupna prawdziwej skóry. Lampy w środku zimą zamarzają, prądnica ładująca baterie po załączeniu trzęsie całym autem (otwarte drzwi wyraźnie drgają), system CarPlay dla iPhone żyje swoim życiem a po każdej kolejnej aktualizacji jest tylko gorzej, zespół przycisków z lewej strony pod kierownicą, po wyłączeniu silnika gaśnie podświetlenie i weź tu otwórz klapę bagażnika po ciemku, głośna skrzynia biegów, brak wyłączenia panelu LCD w nocy, aby nie utrudniał jazdy, po zamontowaniu w ASO haka odcięto możliwość otwierania klapy bagażnika stopa (zbyt trudne dla Toyoty przedłużyć przewody i przesunąć czujnik?), czarny lakier „fortepianowa czerń” rysuje się nawet od wiatru (i weź tu umyj auto!), materiał użyty do „zegarów”, jest tak słabej jakości, że ekran porysował się po jednym przetarciu kurzu mikrofibrą), mały schowek (kompletna porażka), kiepski serwis ASO - nowe auto wyjechało porysowane, bo dali umyć praktykantowi! I najważniejszą wada - przednie czujniki parkowania - nie widzą przeszkody o wysokości np 40 cm, która uszkodzi przód auta!!! ASO twierdzi, że ten typ tak ma. Ścianę widzi, słupka na parkingu już nie. Ogólnie, jak na auto za 230 tysięcy, to dzisiaj kupiłbym chińczyka.
4,6
~Rgp
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Oceniam samochód na bdb. Mam go od nowości, zrobiłem sporo km w różnych warunkach. Po przesiadce z mocnego diesla, ciężko było się przyzwyczaić do skrzyni bezstopniowej, długo to trwało, niemniej po latach oceniam ten rodzaj napędu bdb. Najbardziej irytował mnie brak odejścia "od dołu" i konieczność wkręcania silnika na wysokie obroty. Jednak ma to swoje zalety - nie korci do dynamicznej jazdy. Zresztą, nie jest to samochód do tego typu użytkowania. Samochód ekonomiczny, bezawaryjny (tfu... tfu..), praktycznie bezobsługowy. Jedyne do czego mogę się przyczepić, to słabe wyciszenie i trochę udawany napęd na 4 koła - radzi sobie, ale raczej słabo. W ramach eksperymentu dołożyłem instalację LPG, obecnie koszt 100 km zamyka się w 25 zł (gaz 3,40 zł/l) - średnie spalanie 6-7 litrów/lpg.
4,9
~Spike
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Temat świeży, przebieg niewielki, wybrałem ten model ponieważ użytkuję szczęśliwie poprzednią generację i mam zaufanie do marki i serwisu. Tutaj można powiedzieć, że nastąpił przeskok do innego wymiaru zarówno jeżeli chodzi o komfort jak i pewność prowadzenia oraz przyjemność z jazdy. Znałem opinie na temat głośności pojazdu i już miałem upatrzony zakład specjalizujący się w wygłuszeniach, będąc gotowym na wydanie do 10 tys. na ten cel, a tu bardzo pozytywne zaskoczenie. Jest naprawdę cicho i przyjemnie, nie wiem czy Toyota coś poprawiła (nadkola są zabudowane od spodu bardzo przyzwoicie) czy fakt, że wcześniejsza moja wersja jest wyposażona w silnik wysokoprężny ale dla mnie efekt jest w zupełności zadowalający. Auto świetnie się prowadzi a jazda hybrydą z automatem to niesamowity relaks.

Raporty spalania Toyota RAV4 V

Liczba raportów: 207
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V
5,0 – 7,8
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Założyłem instalację gazową KME wtryskiwacze BARRACUDA. Toyota spala średnio 1,3l benzyny na 100km w cyklu mieszanym. Przy jezdzie do 100km/h w trasie spalanie gazu jest na poziomie 7,5l/100km, na autostradzie do 130km/h oraz trasa powyżej 100km/h, ale bez szaleństw 8,5l/100km, autostrada 150km/h 9,5l/100km gazu. Wyniki spalania pozytywnie zaskakują. Toyota ma skrzynię manualną, napęd na 4 koła. Jak na tak duże auto wynik uważam za rewelacyjny, w całości rekompensuje niezbyt dynamiczną za to bezawaryjną jednostkę napędową.
7,8
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Bardzo oszczędne jak na swoją masę i gabarytu. Przejechałem autem 46000 km. Przy jezdzie na trasie do 100 km/h potrafi spalić 6,5l/100km, prze jezdzie wyłącznie po mieści na wet w zimę nie przekroczyła 9,5l/100km. Autostrada do 130km/h 8,5l/100km, po wyżej spalanie ostro w górę, ale bez szoku. Moja Toyotaka na manualną skrzynię biegów i napęd na 4 koła. Rewelacja.
9,0
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Nie wiem jak uzyskujecie niższe średnie niż 9l/100km :P Przy normalnej jeździe w mieście, wiadomo - korki, dziury, itp., spalanie około 10-10.5. Na trasie przy 140-150km/h trasa Łódź-Mierzeja w granicach 8,8-9l/100km, no niżej nie zejdzie i już. Generalnie średnia z około 24tys km 9,4l/100km - a nie mam zbyt ciężkiej nogi... Kolejny przykład, że dane podawane przez producenta można między bajki włożyć.

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 24
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Toyota RAV4 V