Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 V

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Toyota RAV4 piątej generacji została zbudowana na nieznacznie zmodyfikowanej płycie podłogowej TNGA (TNGA-K). Samochód ma rozstaw osi o 30 mm dłuższy, przy czym całe nadwozie jest krótsze od auta poprzedniej generacji o 5 mm i mierzy 4,6 m. Auto jest także o 10 mm szersze (1855 mm) oraz o 5 mm niższe (1700 mm). Design nadwozia RAV4 ma odpowiadać za lepsze własności aerodynamiczne. Natomiast terenowe właściwości samochodu mają poprawić krótsze zwisy i prześwit zwiększony o 12,7 mm. W środku modelu przykuwa uwagę „stojący” ekran systemu multimedialnego. W wersji standardowej Toyoty RAV4 będzie on 7-calowy, będzie jednakże możliwość zamówienia wariantu z ekranem o przekątnej ośmiu cali. Pakiet bezpieczeństwa Safety Sense został jeszcze bardziej rozszerzony – wyposażony jest w m.in. automatyczny układ hamulcowy, mający zdolność detekcji pieszych, system, który utrzymuje samochód w obranym przez kierowcę pasie ruchu, jak również rozpoznający znaki drogowe i powiadamiający kierującego, gdy ten np. przekroczy dozwoloną prędkość.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota RAV4 V

Liczba ocen: 124
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Spike
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Temat świeży, przebieg niewielki, wybrałem ten model ponieważ użytkuję szczęśliwie poprzednią generację i mam zaufanie do marki i serwisu. Tutaj można powiedzieć, że nastąpił przeskok do innego wymiaru zarówno jeżeli chodzi o komfort jak i pewność prowadzenia oraz przyjemność z jazdy. Znałem opinie na temat głośności pojazdu i już miałem upatrzony zakład specjalizujący się w wygłuszeniach, będąc gotowym na wydanie do 10 tys. na ten cel, a tu bardzo pozytywne zaskoczenie. Jest naprawdę cicho i przyjemnie, nie wiem czy Toyota coś poprawiła (nadkola są zabudowane od spodu bardzo przyzwoicie) czy fakt, że wcześniejsza moja wersja jest wyposażona w silnik wysokoprężny ale dla mnie efekt jest w zupełności zadowalający. Auto świetnie się prowadzi a jazda hybrydą z automatem to niesamowity relaks.
3,9
~funuman
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Auto mam rok, 36kkm, wersja selection fwd, kosztowało 200tyś. Wg. mnie nie warte ceny. Z plusów: duża bryła, wygląd może się podobać, dużo miejsca w środku, dobrze przyspiesza, pali mało jak ktoś jeździ emerycko. Tyle. Z minusów: JEST TAK GŁOŚNO, ŻE KAŻDA TRASA TO DRAMAT. No chyba, że ktoś jeździ jak emeryt, tak do 80km/h. Spróbuj 140km/h na autostradzie :). Jak mam auto za 200tyś to chce móc jechać szybko, 160 i więcej. Spróbuj tym autem tyle pojechać to usłyszysz tylko ten wkr..... dźwięk bezstopniowej skrzyni i odechce się jeździć szybkiego ruchu, autostradami, ogólnie nie chce się jeździć. Dramat. Spalanie przy 140 to 10l potem leci wykładniczo. Auto dla kapeluszników, ewentualnie z lekkim zacięciem do terenu (np. vs hyuindai czy KIA). Jak ktoś dużo jeździ to odradzam. Lepiej wybrać cokolwiek niemieckiego i zapomnieć o ecvt...
3,0
~1
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Fotele z krótkim siedziskiem, średnio wygodne w trasie koszmarne , skóra niskiej jakości - szybko się wyciera i przebarwia . Wyciszenie auta to raczej żart z ludzi gorzej niż w FABI Przy 120 nie da się słuchać muzyki dla przyjemności o rozmowie zapomnij . Na poprzecznych nierównościach auto delikatnie podskakuje natomiast w zakrętach kładzie się bokiem jest to niebezpieczne zresztą "testu łosia" nie przeszło. Silnik pracuje jak w Polonezie zawsze go słychać . Spalanie mieszkam w mieście do 60 tyś mieszkańców i spalanie średnie mam 7,5 latem i 8,2 zima przy bardzo delikatnej jeździe czy to mało ? Cała nazwijmy to elektronika to lata 90 prymitywne fatalnie działające . Już nie kupię Toyoty - są przereklamowane. Osoby chwalące to auto albo nie mają porównania, albo mają bardzo niskie wymagania.

Raporty spalania Toyota RAV4 V

Liczba raportów: 195
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 V
5,0 – 7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Liczba komentarzy: 1
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Raport piszę dopiero po roku od zakupu auta. W miesiącach zimowych średnie spalanie w granicach 8,2 l/100 km. W miesiącach letnich 6,2-6,4 l/100 km. W mieście między 5-6 l/100 km. Na autostradzie przy 120 km/h - 6,8 l/100 km, przy 140 km/h - 7,8 l/100 km, przy 160 km/h - już ponad 9l/100 km. Ogólnie średnia z całego roku i ok 20.000 km - 7,2l/100 km. Wynik nieco gorszy od zakładanego, ale jest to normalna jazda bez jakiegoś ecodrivingu ale też bez "pedału w podłogę". Taka jest rzeczywistość i nie wiem jakim cudem ktoś przy normalnej jeździe jest w stanie mieć spalanie rzędu 4-5 l/100 km.
9,0
Toyota RAV4 V
SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW
Nie wiem jak uzyskujecie niższe średnie niż 9l/100km :P Przy normalnej jeździe w mieście, wiadomo - korki, dziury, itp., spalanie około 10-10.5. Na trasie przy 140-150km/h trasa Łódź-Mierzeja w granicach 8,8-9l/100km, no niżej nie zejdzie i już. Generalnie średnia z około 24tys km 9,4l/100km - a nie mam zbyt ciężkiej nogi... Kolejny przykład, że dane podawane przez producenta można między bajki włożyć.
7,5
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Bardzo ciężko osiągnąć niskie spalanie. Serwis Toyota jak im powiedziałem o spalaniu na autostradzie przy 140-150 km/h w wymiarze 10l/ 100 km powiedziała, że to jest duże auto i mocny silnik więc może tyle palić i reklamacji nie przyjmują, Nawet jak im powiedziałem, że mieście ani ja ani żona nie jesteśmy w stanie zejść poniżej 7,2/ 100 km to dla nich to nie jest problem ani powód do reklamacji...

Usterki Toyota RAV4 V

Liczba wpisów: 23
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Toyota RAV4 V