Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV D-4D 125 124KM 91kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pod maską tego auta najlepiej spisują się diesle. Już najsłabszy 124-konny wariant D-4D jest tańszy od benzynowego i spokojnie można go polecić mimo pozornie małej mocy. Co prawda nie ma sensu ścigać się nim z Viperem, ale Toyota dość zgrabnie wyprzedza i chętnie przyspiesza. Wersja 150-konna tylko potęguje pozytywne odczucia, bo samochód staje się naprawdę zrywny. I niestety dużo droższy… 152-konny silnik benzynowy wymaga wchodzenia na wysokie obroty, ale za to do oferty zawitała jeszcze 197-konna hybryda. Jeśli budżet pozwoli, to warto ją rozważyć – jest oszczędna, a przy tym nieźle radzi sobie na drodze. W końcu pełni rolę flagowej propozycji – taka wersja była potrzebna.

czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 124 KM (91 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1600-2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.
4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.
4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 7
okresowo brak przyśpieszenia po naciśnięciu pedału gazu
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 95 tys. km
Po naciśnięciu pedału gazu do oporu zupełny brak przyśpieszenia, wręcz samochód powoli stopniowo wytraca prędkość. Praca silnika równa. Brak lampek błędu. Obroty silnika bez wzrostu, powoli zmniejszają się w czasie jak samochód wytraca powoli prędkość. Po pewnym czasie typu 15/20 sekund gdy trzyma się cały czas wciśnięty pedał silnik powoli budzi się do życia i przyśpiesza. Można uzyskać natychmiastową poprawę jeśli odpuści się pedał gazu i ponownie naciśnie. Po powtórnym naciśnięciu pedału normalne przyśpieszenie. Problem nie występuje przy każdym naciśnięciu pedału gazu. Zupełny brak poprawy po wymianie paliwa. Problem raczej narasta przy ciepłym silniku, takie mam odczucie. Świece mają raczej dobry kolor kawy z mlekiem. Brak kodów błędu w historii komputera.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
nietrwały oryginalny akumulator
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Kupiony na wiosnę 2018 roku jako nowy samochód w salonie Toyoty. Przebieg 160.000. Po zaledwie 5,5 roku teraz przy niższej temperaturze padł oryginalny akumulator. Start/stopu praktycnie nie używałem i prawie zawsze wyłączałem naciskając magiczny przycisk tuż po odpaleniu. Pierwszw objawy słabego akumulatora były już faktycznie latem , ale je zignorowałem. Przy moim stylu jazdy akumulatory w moich poprzednich samochodach wytrzymywały prawie 10 lat więc 5 lat to zdecydowanie za wcześnie.
8 komentarzy
od 100tys bierze olej
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 D-4D 143KM 105kW 2016-2018
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Przy 100tys auto zaczelo brac olej. Obecnie przy 160tys 1litr na 2 tys km. Niestety nie jestem w stanie powiedziec czy to piersienie czy idzie do turbiny. Pewnie zaczne myslec o zmianie, zeby nie isc w koszty remontow
2 komentarze
Toyota RAV4 IV MPV