Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV Valvematic 150 152KM 112kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pod maską tego auta najlepiej spisują się diesle. Już najsłabszy 124-konny wariant D-4D jest tańszy od benzynowego i spokojnie można go polecić mimo pozornie małej mocy. Co prawda nie ma sensu ścigać się nim z Viperem, ale Toyota dość zgrabnie wyprzedza i chętnie przyspiesza. Wersja 150-konna tylko potęguje pozytywne odczucia, bo samochód staje się naprawdę zrywny. I niestety dużo droższy… 152-konny silnik benzynowy wymaga wchodzenia na wysokie obroty, ale za to do oferty zawitała jeszcze 197-konna hybryda. Jeśli budżet pozwoli, to warto ją rozważyć – jest oszczędna, a przy tym nieźle radzi sobie na drodze. W końcu pełni rolę flagowej propozycji – taka wersja była potrzebna.

czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80,5 x 97,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Ergonomia

Wybrane oceny

4,6
~MMAC
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Bardzo wygodny, cichy i ekonomiczny samochód. Nigdy nie przypuszczałem, że tak duży i ciężki samochód z benzynowym silnikiem i automatyczną skrzynią może palić około 7,5 litra. Byłem przygotowany na 9-10 litrów a tu miłe zaskoczenie. W środku nic nie skrzypi, nic nie puka, wszystko działa cały czas perfekcyjnie. Przed zakupem obawiałem się "wyjącej" skrzyni CVT, ale krótka jazda testowa pokazała, że to MIT ! Skrzynia ma "aksamitną płynność" działania i tendencję do zrzucania obrotów silnika do minimum (szczególnie w trybie ECO). Oczywiście po mocnym wciśnięciu gazu utrzymuje wysokie obroty, aby utrzymać maksymalną moc silnika, ale dźwięk nie jest natarczywy a wręcz przyjemnie "sportowy". Poza tym zawsze można łopatką wrzucić szybko wyższy bieg i cisza... Jest też tryb SPORT i łopatki przy kierownicy, więc jeśli ktoś chce sam decydować o zmianie biegów (7 wirtualnych), to jest taka opcja, ale po co :) szybko się wraca do automatu. Bagażnik wielki z gniazdem el., bardzo ustawny z dużym schowkiem pod podłogą, fotele mega wygodne (u mnie w wersji sport), pachnąca skóra, el. regulacja fotela kierowcy, łącznie z odcinkiem lędźwiowym. Drzwi zakrywają progi, więc nogawki czyste przy wsiadaniu. Z pozycji komputera/radia można regulować wysokość otwarcia tylnej klapy (elektryczna) oraz całkowicie wyłączyć dostęp bezkluczykowy. W bezpośredniej konfrontacji RAV4 wygrała z moją ukochaną Hondą CR-V. Skrzynia biegów, spalanie i komfort jazdy przeważyły szalę na korzyść Toyoty.
4,8
~Boguslaw
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Bardzo fajne autko. Automatyczna skrzynia działa jak należy. Fotele dobrze wyprofilowane. Nawet długie trasy nie są problemem. Silnik 150KM w benzynie nie jest jakimś demonem, ale do normalnej jazdy jest OK. Spalanie na mieście ok. 9.5 - 10l benzyny Autko bezproblemowe. Z wad - jakość plastików w kabinie mogła by być lepsza. Bardzo szybko się rysują. Napęd 4x4 wyłącza się po uzyskaniu prędkości 41km/h. To troszkę za mało zważywszy, że w Suzuki 4x4 działa do 50km/h. Przy prędkości powyżej 14 km/h za głośno w kabinie.
4,2
~kierowca toyoty
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
mam rav4 z silnikiem benzynowym 2,0. zalety: prowadzenie jak na SUVa dobre, zawieszenie jak na SUV dobre, ale poraża japońska oszczędność . przy wcale nie tanim aucie wyświetlacz parametrów, temperatury itd to porażka. Mały nieczytelny. wskazania średniego spalania porażka - jakiś słupek lata i hgw ile to spalanie dokładnie wynosi, temperaturę zewn. nie pokazuje na stałe tylko trzeba ustawiać w menu "komputera", szyby nie zasuwają się z kluczyka, tylko szyba kierowcy automatycznie się otwiera po jednym przyciśnięciu- reszte żeby otworzyć trzeba przycisk trzymać, przyciski sport i 4x4 i zjazd w takim miejscu ze trzeba się pochylać, i do tego nie świeca się wszystkie przyciski np na drzwiach do blokady drzwi czy tez sterowanie lusterkiem więc w nocy nie trafisz, lusterko tez nie składa się z kluczyka. bardzo kiepski jest ten niby multimedialny ekran. totalnie nieintuicyjny i nic tam nie ma ciekawego, jakieś wykresy nikomu niepotrzebne, i głupi system ustawienia głośności na kanały lewy prawy i tył przód. kto to wymyślił. jak widać poza atutami jak przestronność i warunki jezdne ( nawet w lekkim terenie) reszta drobnych drobniutkich gadżetów i obsługi auta przesłania trochę jego wartość. Dla kobiet auto w sam raz. one się nie przejmują takimi drobiazgami.
Åšrednie spalanie dla Toyota RAV4 IV MPV Valvematic 150 152KM 112kW 2013-2016
9,1
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
W mieście nigdy poniżej 9l i to przy bardzo sprzyjających warunkach. Normalna jazda to ok 11l. W trasie do 140 km/h spalanie też ok 10-11l. Powyżej zaczyna już zwyczajnie żłopać. Na niemieckiej autostradzie 14-15l gwarantowane. Przejechałem 100 tys km i nie wierzę w większość prezentowanych tutaj niskich raportów spalania. Silnik oceniam na dość mało przyjazny (wolnossący i b.głośny z CVT) oraz niezbyt ekonomiczny. Zestrojenie spalania i pracy CVT idealne do spokojnej jazdy. Przy tylko nieco większym temperamencie odradzam.
8,7
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Na razie tylko paliwo, tutaj jestem pozytywnie zaskoczony. Jeżdżę raczej spokojnie (ale nie jak emeryt :-), często z dzieckiem z przodu, rzadko włączam klimatyzację, staram się hamować silnikiem. I tak: w małym miasteczku na krótkich odcinkach 1-2 km i stop (czyli non stop na zimnym silniku), co 200-300 skrzyżowanie lub rondo, spala ok. 11-12 l/100km, po Kielcach w weekendy ok. 10 l/100km, po Warszawie w weekendy ok. 8-9 l/100km (są dłuższe przeloty między skrzyżowaniami), na DK 50 na odcinku Ostrów Maz.-Grójec zgodnie z przepisami (w sznurku za Tirami, 90-100 km/h) schodzi do 6 l/100km, weekendowe trasy z Mazowsza na Mazury ok. 7-7.5 l/100km (jak jest pusty odcinek to dynamiczne przyśpieszanie do 110-130 km/h i częste zwalnianie). Pomiary na A2 i A1 na trasie Wwa - Włoclawek : przy 120 km/h ok. 7-7.5 l/100 km, przy 130 km/h ok. 8-8.5 km/100km, przy 140 km ok. 9-10 l/100km, przy 150 km/h dochodzi do 11 l/100km. Oczywiście dużo zależy od kierunku wiatru. Komputer dobrze mierzy spalanie, średnia z 20 tys. km liczona na podstawie faktur to 8.0 l/100 km.Mimo wszystko zastanawiam się nad instalacją gazową-jakby ktoś miał jakieś doświadczenie z tym silnikiem to proszę o maila na konto w autocentrum
8,7
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Na razie tylko paliwo, tutaj jestem pozytywnie zaskoczony. Jeżdżę raczej spokojnie (ale nie jak emeryt :-), często z dzieckiem z przodu, rzadko włączam klimatyzację, staram się hamować silnikiem. I tak: w małym miasteczku na krótkich odcinkach 1-2 km i stop (czyli non stop na zimnym silniku), co 200-300 skrzyżowanie lub rondo, spala ok. 11-12 l/100km, po Kielcach w weekendy ok. 10 l/100km, po Warszawie w weekendy ok. 8-9 l/100km (są dłuższe przeloty między skrzyżowaniami), na DK 50 na odcinku Ostrów Maz.-Grójec zgodnie z przepisami (w sznurku za Tirami, 90-100 km/h) schodzi do 6 l/100km, weekendowe trasy z Mazowsza na Mazury ok. 7-7.5 l/100km (jak jest pusty odcinek to dynamiczne przyśpieszanie do 110-130 km/h i częste zwalnianie). Pomiary na A2 i A1 na trasie Wwa - Włoclawek : przy 120 km/h ok. 7-7.5 l/100 km, przy 130 km/h ok. 8-8.5 km/100km, przy 140 km ok. 9-10 l/100km, przy 150 km/h dochodzi do 11 l/100km. Oczywiście dużo zależy od kierunku wiatru. Komputer dobrze mierzy spalanie, średnia z 20 tys. km liczona na podstawie faktur to 8.0 l/100 km.Mimo wszystko zastanawiam się nad instalacją gazową-jakby ktoś miał jakieś doświadczenie z tym silnikiem to proszę o maila na konto w autocentrum

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 6
nietrwały oryginalny akumulator
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 4
Kupiony na wiosnę 2018 roku jako nowy samochód w salonie Toyoty. Przebieg 160.000. Po zaledwie 5,5 roku teraz przy niższej temperaturze padł oryginalny akumulator. Start/stopu praktycnie nie używałem i prawie zawsze wyłączałem naciskając magiczny przycisk tuż po odpaleniu. Pierwszw objawy słabego akumulatora były już faktycznie latem , ale je zignorowałem. Przy moim stylu jazdy akumulatory w moich poprzednich samochodach wytrzymywały prawie 10 lat więc 5 lat to zdecydowanie za wcześnie.
3 komentarze
od 100tys bierze olej
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 D-4D 143KM 105kW 2016-2018
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy 100tys auto zaczelo brac olej. Obecnie przy 160tys 1litr na 2 tys km. Niestety nie jestem w stanie powiedziec czy to piersienie czy idzie do turbiny. Pewnie zaczne myslec o zmianie, zeby nie isc w koszty remontow
1 komentarz
Trzeszczace plastiki
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 D-4D 143KM 105kW 2016-2018
  • wnÄ™trze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
ciezko to nazwac usterkja, ale to jest kolejna toyota, w ktorej plastiki potrafia trzeszczec. nie wiem czy to jest niedopasowanie czy z racji zmian temperatur ale w okolicy radia jak sie nie walnie to nie przestanie trzeszczec.
Toyota RAV4 IV MPV