Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pod maską tego auta najlepiej spisują się diesle. Już najsłabszy 124-konny wariant D-4D jest tańszy od benzynowego i spokojnie można go polecić mimo pozornie małej mocy. Co prawda nie ma sensu ścigać się nim z Viperem, ale Toyota dość zgrabnie wyprzedza i chętnie przyspiesza. Wersja 150-konna tylko potęguje pozytywne odczucia, bo samochód staje się naprawdę zrywny. I niestety dużo droższy… 152-konny silnik benzynowy wymaga wchodzenia na wysokie obroty, ale za to do oferty zawitała jeszcze 197-konna hybryda. Jeśli budżet pozwoli, to warto ją rozważyć – jest oszczędna, a przy tym nieźle radzi sobie na drodze. W końcu pełni rolę flagowej propozycji – taka wersja była potrzebna.

czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 197 KM (145 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 4200-4400 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 98 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Karol
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Szukałem auta dla rodziny przez rok więc to był przemyslany zakup. Miał mało palić i być tani w eksploatacji i taki był. Przez dwa lata zrobiłem 50 tyś. Wymieniłem olej trzy razy i filtry, nowe opony i linkę od ręcznego. Mam 190cm i dla mnie miejsca było pod dostatkiem, śmiało mogłem siedzieć sam za sobą. Podłokietnik udający skórzany twardy, niewygodny. Liczniki przejrzyste, nawigacja to chyba żart Japończyków, nagłośnienie bez fajerwerków. Bagażnik wystarczający dla rodziny 2+1. W ostatnie wakacje miałem trasę autem dwa razy po 800km. Nie czułem się nad wyraz zmeczony. Skrzynia biegów jak moi przed mówcy daje się we znaki kiedy wciskamy pedal gazu do końca. Podczas jazdy 160-180km na autostradzie było zaskakująco cicho. Może to też zależy od opon, a miałem Bridgestone turanza, polecane do hybryd. Wracając do autostrad najlepsze spalanie przy jeździe 120-130km. Kanapa z tyłu duża i wygodna z możliwością zmiany kąta nachylenia oparcia. Brak ogrzewania drugiej strefy auta. Ogólnie polecam osobą świadomym czego oczekują od Ravki. Silnik 2.5 ma wystarczająca moc żeby ruszyć spod zostawiając za sobą sebiksa w e46. Byłem zadowolony i tak oto przesiadłem się na Ravke piątej generacji.
4,1
~Deywo
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
witam, mam ravke od miesiaca i tak, z minusów. kiedy posypie sniegiem czujmiki szaleja piszcza alarmy jakies zeby skontaktowac sie z toyota, a to tylko snieg.... nie dziala wtedy radar i nawet dlugie swiatla nie da sie wtedy wlaczyc. kiedy jest malo plynu do spryskiwaczy tez pipka caly czas, ciagle trzeba kancelowac. funkcja czytania znakow nie bardzo dziala. nie ma tempomatu kiedy jest korek zeby sam podjechal, ponizej 40 sie wylacza. brak regulowanych zagłówków i czesci piersiowej fotela, pedaly sa wysoko przesuniete w strone kierowcy nie da sie ich ustawic nizej, generalnie nawigacja i polaczenie z telefonem to lata 90. lokiec po lewj boli, twarde drzwi. nie mozna tez ustawic poziomu wpokagania kiery, moj fiat funto 2000rok mial taka opcje. kiedy jedziemy z radarem to czesto dodaje gazu na zakrecie, system utrzymania toru jazdy kiedy sie wlaczy, to jedzie jak pijany od lewa do prawa. alarm sam nie rygluje drzwi po czasie jesli sie zapomni. kiedy ustawimy stala predkosc na autosradzie i jedziemy chwile za tirem to kiedy wyprzedzamy tempomat dodaje do konca gazu, nie mozna zmienic zeby przyspieszal delikatnie nawet w opcji eko. wlew do spryskiwaczy jest na takiem jednym platikowym ramieniu ciekawe kiedy peknie. baczek powinien byc troszke wiekszy. nie ma stopniowanego podgrzewania foteli, jaja sie gotuja : ) trudno wyczuc szerokosc auta. na zakretach fotele nie trzymaja ie mowie o sportowej jezdzie, do hamowania trzeba sie przyzwyczajic, kiedy zatrzymujemy auto od 10km na h jaby hamulec przestawal dzialac i jest uczucie przyspieszania. aplikacja moja toyota z play sklep, tez nic tam nie ma ciekawego, trudno nawet przeniesc wybierana trase do navi w aucie. kiedy wsadzimy zapas, normalny to podloga krzywa. kiedy chcemy wlaczyc tempomat to trzeba sie nmachac dzwignia, nie wlacza sie tak jak w mercu. nie ma podswietlanych przyciskow do szyb. zawieszenie twarde czuć kazda dziurę. wycieraczka po stronie kierowcy powinna byc dluzsza. z plusow to w miare fajen granie, komfort na autostradzie, automat jest ok, silnik nie wyje jakos duzo, jak sie wkreci juz na wysokie obroty to naprawde jest fajny dziek zwlaszcza na autostradzie przy 180km. swiatla sa fajne, spryskiwacze lamp, kamerka tylnia jest ok, ale szybko sie brudzi, jakos wykonania jest ok, duzo miejsca, fajny wyglad duze fele, spalanie miasto 7 trasa 130km 9 litrow jest calkiem wpozo. nie wiem czemu wszyscy pisza ze klapa sie dlugo otwiera, dla mnie calkiem ok, wszyscy sie gapia :) nawiew jest cool szyba przednia po paru minutach odlodzona. czytelne zegary. ogolnie calkiem wpozo auto
4,9
~darek666
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Mam to auto od jakiegoś czasu , kupiłem używane z przebiegiem 68tys. Dlaczego akurat Toyotę , bo poprzednią inną Toyotą ,przejechałem 180tys kilometrów bez żadnej najmniejszej awarii. Mimo że ma 4 lata ,nadal dobrze wygląda, zarówno na zewnątrz jak i w środku. Materiały mimo, że udają skórę ,bardzo miłe w dotyku, bardzo dobrze się wsiada i wysiada , a przewożeni pasażerowie z tyłu zachwyceni miejscem na nogi. Dlaczego akurat hybrydę , bo szukałem automatu , a w Rav-ce z benzyną , i CVT brakuje mocy. Dla tych co zawsze kupują auto i ważne jest zużycie paliwa, trasa poza autostradami 7l/100km, autostrada szybkość jazdy 140-150, średni 9,3l/100km, miasto 7,7 l/100km Jedynym minusem Ravki , jaki na razie zauważyłem , słaba jakość radia i głośników zamontowanych w Toyocie. Reszta jak dla mnie super. Zanim zdecydowałem się na zakup suwa , konkretnie Toyoty , czytałem opinie na Autocentrum. Trochę mnie dziwi , marudzenie użytkowników Rav-ki , na mały bagażnik , ,,hałasujący,, automat , mały zbiornik paliwa. Jak kupowali auta , nie otwierali tylnej klapy i nie widzieli jak wygląda bagażnik??? Przed zakupem , nie sprawdzili że auto ma taki ,a nie inny zbiornik paliwa??? Tym bardziej że stacje paliwowe są co parę , paręnaście kilometrów od siebie. Automat E-CVT , jest słyszalny , nie taki cichy jak DSG , ale wolę Toyotoski w Hybrydzie bezawaryjny , niż bezszelestny i usterkowe DSG ,
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW 2016-2018
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Liczba komentarzy: 2
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Biorąc pod uwagę masę samochodu, która rośnie do ponad 2 ton przy kilku osobach z bagażami, uważam że możliwości tego samochodu są niesamowite. Podczas jazdy z 3 osobami, 2 psami, lodówką i dwutygodniowym bagażem oraz dwoma rowerami na haku spalanie na drogach podmiejskich (do 100kmh) spalanie wynosiło niecałe 6 litrów przy obiektywnke dość szybkiej jeździe. W drodze z Karpacza do autostrady jadąc szybko lecz nie dynamicznie, z prędkością do 110 kmh, średnie spalanie wynosiło 4.4 l/100 z rowerem na haku i dwomma osobami na pokładzie. Często zdarza się że przy spokojnej jeździe w mieście spalanie spada do około3.5 l, lecz przy cięższej stopie wyniesie ono 7-8 a zimą 8-9 litrów. Na autostradzir spalanie to dramat. Przy prędkościach rzędu 130-150 kmh nie da rady poniżej 10l, a przy szybkiej autostradowej kezdzie zdarzało się 15litrów. Dla niedowiarków zapraszam do skontaktowania się ze mną :)
6,8
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Im dłużej tym autem jeżdżę tym bardziej jestem zachwycony spalaniem tego auta. Jest to całkiem spore auto z napędem na 4 koła a pali mniej niż seicento mojego brata. Po pierwsze trzeba zmienić trochę styl jazdy im bardziej płynna jazda tym lepsze nam to daje wyniki. Sporo delikatnych hamowań ładuje szybko baterię, która potem wspomaga silnik spalinowy kiedy tylko może. Na autostradzie przy 150km/h spalanie w okolicy 9l (z włączoną klimatyzacją) uważam za świetny wynik. W mieście zależnie od pory roku spalanie między 6-8l. W trasie delikatna jazda (ale nie powolona) można uzyskać wyniki na poziomie 5,5l (z włąconą klimatyzacją)
7,3
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Jest nieźle w porównaniu z innymi benzynami. miasto w górach spalanie zależy od kierunku jazdy :-) można na ok. 5-6 km odcinku przejechać na 3-4 ltr ale w drugą stronę wyjdzie 8 ltr więc tak czy siak jest ok. Średnia już po ok. 20 tys km to 7,8 ltr/100km co uważam za pozytywny wynik. Jazda dynamiczna w mieście średnio ok. 7 ltr , spokojne miasto 5-6 ltr, spokojna trasa od 6,8 - 7,2 dynamiczna autostrada do 140 ok. 8,5-9 Poprzednio jeździłem Capturem 0,9 Tce i średnia ogólna była na poziomie 8,5 ltr więc mały silnik nie idzie w parze z oszczędnością (przy tym samym stylu jazdy)

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 6
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting