Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pod maską tego auta najlepiej spisują się diesle. Już najsłabszy 124-konny wariant D-4D jest tańszy od benzynowego i spokojnie można go polecić mimo pozornie małej mocy. Co prawda nie ma sensu ścigać się nim z Viperem, ale Toyota dość zgrabnie wyprzedza i chętnie przyspiesza. Wersja 150-konna tylko potęguje pozytywne odczucia, bo samochód staje się naprawdę zrywny. I niestety dużo droższy… 152-konny silnik benzynowy wymaga wchodzenia na wysokie obroty, ale za to do oferty zawitała jeszcze 197-konna hybryda. Jeśli budżet pozwoli, to warto ją rozważyć – jest oszczędna, a przy tym nieźle radzi sobie na drodze. W końcu pełni rolę flagowej propozycji – taka wersja była potrzebna.

czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80,5 x 97,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Dariusz elpodlako
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
To moja czwarta ravka - to już mówi samo za siebie. Zaczynałem od drugiej generacji i miałem wszystkie wersje oprócz 4tej przed faceliftem. Aktualną wybierałem kilka miesięcy porównując wszystkie wersje 4tej generacji - wybrałem automat, w benzynie z AWD - to dla mnie jedynie słuszna wersja - reszta wersji przez diesle bez 4x4, czy hybrydowe potworki to dla mnie NIE jest Rav4 - może to i dobre samochody dla kobiet na zakupy lub dla dziadków. Jedyna prawdziwa RAV4 ostatnia z prawdziwych RAV4 to benzyna z 4x4. Jest super - ma w sobie to wszystko o co chodziło zawsze w RAV4 - niestety nie ma koła na tylnej klapie ;) Miało to swój urok.
4,1
~Maciej
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Duży przestronny samochód z wygodnymi fotelami i niestety uciążliwymi wadami jak np. brak podświetlenia wszystkich przycisków i schowka pasażera czy szalony system rozpoznawania znaków drogowych, który bardzo często źle odczytuje znaki ograniczenia prędkości.
4,2
~Zadowolonyzauta
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Komfort dla 4 osób nieziemski. Duży bagażnik. Napęd awd bardzo dobry. Super zawieszenie i prowadzenie. Bezawaryjny. Z minusów: mały zasięg 650km, przeciętna skrzynia, średnia widoczność do przodu przy pakowaniu, beznadziejne mocowanie pasa dla 5tej osoby, przeciętny komfort dla 5 dorosłych, brak nawiewu i gniazd USB z tyłu (poza tym na nogi).
Åšrednie spalanie dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
8,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Kupowałem Toyotę Rav4 z myślą o montażu gazu. Jednak ten samochód nie zacheca do szybkiej jazdy (chociaż ma 9,9s do 100km/h). W trasie można spokojnie zejść poniżej 6,8 litrów, w mieście około 9litrów. Jestem mile zaskoczony spalaniem. Na 42 litrach udało mi się przejechać ponad 500km, a średnia spalania z pierwszych 1200km to zaledwie 8,7l. Wynik naprawdę jak na benzynę bardzo dobry. Spalanie w dieslu pewnie byłoby takie samo, ale mamy koło dwumasowe, turbine czego nie ma w benzynie. Jak zacznie na stacji robić się drogo to w ASO można zamontować instalację gazową za około 5000zł lub po gwarancji za 2500 w dobrej stacji gazowej. Jeśli chodzi o same auto to jestem bardzo zadowolony, świetne światła ledowe, dobre zawieszenie, snilnik nie wyje na autostradzie, jest cicho.
7,6
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Dane z 10kkm (od nowości). Średnio w trasie krajowej czyli +/- 80-90 jest w stanie zejść do 6,5 litra mniej więcej. Średnia z całego okresu 7,9l - miasto + różne trasy, autostrada, ekspresówka już przy nieco wyższej prędkości spalanie podchodzi pod 8-9l. W mieście w korkach do 11-12l. Ogólnie średnio głównie trasy choć różne nie zawsze oszczędne to około 8l. Wyniki z komputera pokładowego.
8,7
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Spalanie przyzwoite a przy tym duża kultura jazdy. Spala tyle ile chcesz. Jeździsz wolno to pali mało, chcesz przyspieszyć to musisz za to zapłacić. Przy tej masie i napędzie na cztery koła nie spodziewałem się spalania tyle co w seicento ! Generalnie jestem zadowolony.

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 6
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting