Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, czwarta generacja Toyoty RAV4 została wizualnie radykalnie odmieniona (z odwołaniami do nowego modelu Camry). Względem poprzedników, Toyota RAV4 czwartej generacji odróżnia się większymi rozmiarami – samochód jest o 20,5 cm dłuższy, o 3 cm szerszy, ma o 10 cm większy rozstaw osi, jest też przy tym niższy o 2,5 cm. Inną zmianą jest to, że model czwartej generacji nie jest dostępny w wariancie 7-osobowym. Toyota RAV4 IV powstała na platformie podłogowej Toyota „T”, podobnie jak m.in. model Avensis.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 IV MPV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4574 mm
Szerokość 1845 mm
Wysokość 1660 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1570 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 1000 mm
Prześwit 187 mm
Prześwit 4x4 187 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1746 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 547 l
Wysokość bagażnika 492 mm
Szerokość bagażnika 1337 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 951 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~Marcin
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Naprawdę fajne autko. Kupiłem je w 2015 r z wyposażeniem Anniversary . Kosztowała wtedy coś ok.127 tzł . Świetne zestawienie kolorów tapicerki. Wiśnia z czernią. Choć niestety przy przebiegu 15 tys km, bez reklamacji poszycia fotela się nie obyło. Poszycie zostało wymienione i jest już parę latek ok. Bardzo komfortowo i wygodnie się nim podróżuje . Z autka jesteśmy mega zadowoleni. Małe spalanie przy tak dużych gabarytach. W górach napęd 4x4 jak znalazł. Gdybym teraz miał wybierać auto za takie pieniądze i z tym wyposażeniem, ponownie wybrałbym RAV4. Szkoda tylko ,że juz diesli nie produkują : ( Mam nadzieję, że Ravka będzie miała u nas dożywocie .
4,7
~Artur
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Świetne auto, reprezentacyjne i wygodne, zwraca uwagę. Niezawodne, ciche, świetne na trasę, normalnie 5.8l/100km z rodziną w aucie i boksem z nartami na dachu jadąc przez alpy 6.2l/100km. Napęd 4x4 spisuje się bardzo dobrze a włączając system SPORT, który "zespala" kierownicę z napędami można zimą pozwolić sobie na wiele więcej. Bezpieczne i solidne, dobrze wykończone wewnątrz, skóra z przeszyciami (wersja premium) nic nie trzeszczy i nie psuje się. Zrobiłem bezawaryjnie 160 tyś km i nie mam zastrzeżeń, kupiłbym ponownie , ale już nie ma diesla. Zapłaciłem 115k, i to była odpowiednia cena, więcej byłoby za dużo za to auto. Bardzo ładna sylwetka, nie ma teraz co kupić w tej cenie żeby zachwyciło.
4,6
~MMAC
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Bardzo wygodny, cichy i ekonomiczny samochód. Nigdy nie przypuszczałem, że tak duży i ciężki samochód z benzynowym silnikiem i automatyczną skrzynią może palić około 7,5 litra. Byłem przygotowany na 9-10 litrów a tu miłe zaskoczenie. W środku nic nie skrzypi, nic nie puka, wszystko działa cały czas perfekcyjnie. Przed zakupem obawiałem się "wyjącej" skrzyni CVT, ale krótka jazda testowa pokazała, że to MIT ! Skrzynia ma "aksamitną płynność" działania i tendencję do zrzucania obrotów silnika do minimum (szczególnie w trybie ECO). Oczywiście po mocnym wciśnięciu gazu utrzymuje wysokie obroty, aby utrzymać maksymalną moc silnika, ale dźwięk nie jest natarczywy a wręcz przyjemnie "sportowy". Poza tym zawsze można łopatką wrzucić szybko wyższy bieg i cisza... Jest też tryb SPORT i łopatki przy kierownicy, więc jeśli ktoś chce sam decydować o zmianie biegów (7 wirtualnych), to jest taka opcja, ale po co :) szybko się wraca do automatu. Bagażnik wielki z gniazdem el., bardzo ustawny z dużym schowkiem pod podłogą, fotele mega wygodne (u mnie w wersji sport), pachnąca skóra, el. regulacja fotela kierowcy, łącznie z odcinkiem lędźwiowym. Drzwi zakrywają progi, więc nogawki czyste przy wsiadaniu. Z pozycji komputera/radia można regulować wysokość otwarcia tylnej klapy (elektryczna) oraz całkowicie wyłączyć dostęp bezkluczykowy. W bezpośredniej konfrontacji RAV4 wygrała z moją ukochaną Hondą CR-V. Skrzynia biegów, spalanie i komfort jazdy przeważyły szalę na korzyść Toyoty.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 IV MPV
9,1
l/100 km
6,5 – 8,4
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
W mieście nigdy poniżej 9l i to przy bardzo sprzyjających warunkach. Normalna jazda to ok 11l. W trasie do 140 km/h spalanie też ok 10-11l. Powyżej zaczyna już zwyczajnie żłopać. Na niemieckiej autostradzie 14-15l gwarantowane. Przejechałem 100 tys km i nie wierzę w większość prezentowanych tutaj niskich raportów spalania. Silnik oceniam na dość mało przyjazny (wolnossący i b.głośny z CVT) oraz niezbyt ekonomiczny. Zestrojenie spalania i pracy CVT idealne do spokojnej jazdy. Przy tylko nieco większym temperamencie odradzam.
8,7
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Na razie tylko paliwo, tutaj jestem pozytywnie zaskoczony. Jeżdżę raczej spokojnie (ale nie jak emeryt :-), często z dzieckiem z przodu, rzadko włączam klimatyzację, staram się hamować silnikiem. I tak: w małym miasteczku na krótkich odcinkach 1-2 km i stop (czyli non stop na zimnym silniku), co 200-300 skrzyżowanie lub rondo, spala ok. 11-12 l/100km, po Kielcach w weekendy ok. 10 l/100km, po Warszawie w weekendy ok. 8-9 l/100km (są dłuższe przeloty między skrzyżowaniami), na DK 50 na odcinku Ostrów Maz.-Grójec zgodnie z przepisami (w sznurku za Tirami, 90-100 km/h) schodzi do 6 l/100km, weekendowe trasy z Mazowsza na Mazury ok. 7-7.5 l/100km (jak jest pusty odcinek to dynamiczne przyśpieszanie do 110-130 km/h i częste zwalnianie). Pomiary na A2 i A1 na trasie Wwa - Włoclawek : przy 120 km/h ok. 7-7.5 l/100 km, przy 130 km/h ok. 8-8.5 km/100km, przy 140 km ok. 9-10 l/100km, przy 150 km/h dochodzi do 11 l/100km. Oczywiście dużo zależy od kierunku wiatru. Komputer dobrze mierzy spalanie, średnia z 20 tys. km liczona na podstawie faktur to 8.0 l/100 km.Mimo wszystko zastanawiam się nad instalacją gazową-jakby ktoś miał jakieś doświadczenie z tym silnikiem to proszę o maila na konto w autocentrum
8,7
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Na razie tylko paliwo, tutaj jestem pozytywnie zaskoczony. Jeżdżę raczej spokojnie (ale nie jak emeryt :-), często z dzieckiem z przodu, rzadko włączam klimatyzację, staram się hamować silnikiem. I tak: w małym miasteczku na krótkich odcinkach 1-2 km i stop (czyli non stop na zimnym silniku), co 200-300 skrzyżowanie lub rondo, spala ok. 11-12 l/100km, po Kielcach w weekendy ok. 10 l/100km, po Warszawie w weekendy ok. 8-9 l/100km (są dłuższe przeloty między skrzyżowaniami), na DK 50 na odcinku Ostrów Maz.-Grójec zgodnie z przepisami (w sznurku za Tirami, 90-100 km/h) schodzi do 6 l/100km, weekendowe trasy z Mazowsza na Mazury ok. 7-7.5 l/100km (jak jest pusty odcinek to dynamiczne przyśpieszanie do 110-130 km/h i częste zwalnianie). Pomiary na A2 i A1 na trasie Wwa - Włoclawek : przy 120 km/h ok. 7-7.5 l/100 km, przy 130 km/h ok. 8-8.5 km/100km, przy 140 km ok. 9-10 l/100km, przy 150 km/h dochodzi do 11 l/100km. Oczywiście dużo zależy od kierunku wiatru. Komputer dobrze mierzy spalanie, średnia z 20 tys. km liczona na podstawie faktur to 8.0 l/100 km.Mimo wszystko zastanawiam się nad instalacją gazową-jakby ktoś miał jakieś doświadczenie z tym silnikiem to proszę o maila na konto w autocentrum

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 6
Toyota RAV4 IV MPV