Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, czwarta generacja Toyoty RAV4 została wizualnie radykalnie odmieniona (z odwołaniami do nowego modelu Camry). Względem poprzedników, Toyota RAV4 czwartej generacji odróżnia się większymi rozmiarami – samochód jest o 20,5 cm dłuższy, o 3 cm szerszy, ma o 10 cm większy rozstaw osi, jest też przy tym niższy o 2,5 cm. Inną zmianą jest to, że model czwartej generacji nie jest dostępny w wariancie 7-osobowym. Toyota RAV4 IV powstała na platformie podłogowej Toyota „T”, podobnie jak m.in. model Avensis.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
NA ŻYWO
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4574 mm
Szerokość 1845 mm
Wysokość 1660 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1570 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 1000 mm
Prześwit 187 mm
Prześwit 4x4 187 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1746 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 547 l
Wysokość bagażnika 492 mm
Szerokość bagażnika 1337 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 951 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Ergonomia

Wybrane oceny

4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.
4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.
4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 IV MPV
9,1
l/100 km
6,6 – 8,4
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Toyota RAV 4 używałem przez prawie 4 lata, podczas których przejechałem lekko ponad 70tys km. Minimalne spalanie uzyskane w trasie z Gdańska przez Warszawę do Białegostoku, natomiast prędkość oscylowała pomiędzy 80-110 (zdecydowanie bez pośpiechu). Jeżdżąc po zakorkowanym mieście, takim jak Gdańsk, spalanie wynosi około 8,5 l na 100 km. Jadąc w trasie normalnym tempem auto spala pomiędzy 6 a 7 l ON (drogi powiatowe) do 8 (autostrada), co przy w aucie o tych gabarytach uważam za bardzo dobry wynik. Przez ten czas auto nigdy mnie nie zawiodło.
10,3
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
W mieście nigdy poniżej 9l i to przy bardzo sprzyjających warunkach. Normalna jazda to ok 11l. W trasie do 140 km/h spalanie też ok 10-11l. Powyżej zaczyna już zwyczajnie żłopać. Na niemieckiej autostradzie 14-15l gwarantowane. Przejechałem 100 tys km i nie wierzę w większość prezentowanych tutaj niskich raportów spalania. Silnik oceniam na dość mało przyjazny (wolnossący i b.głośny z CVT) oraz niezbyt ekonomiczny. Zestrojenie spalania i pracy CVT idealne do spokojnej jazdy. Przy tylko nieco większym temperamencie odradzam.
8,7
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
Na razie tylko paliwo, tutaj jestem pozytywnie zaskoczony. Jeżdżę raczej spokojnie (ale nie jak emeryt :-), często z dzieckiem z przodu, rzadko włączam klimatyzację, staram się hamować silnikiem. I tak: w małym miasteczku na krótkich odcinkach 1-2 km i stop (czyli non stop na zimnym silniku), co 200-300 skrzyżowanie lub rondo, spala ok. 11-12 l/100km, po Kielcach w weekendy ok. 10 l/100km, po Warszawie w weekendy ok. 8-9 l/100km (są dłuższe przeloty między skrzyżowaniami), na DK 50 na odcinku Ostrów Maz.-Grójec zgodnie z przepisami (w sznurku za Tirami, 90-100 km/h) schodzi do 6 l/100km, weekendowe trasy z Mazowsza na Mazury ok. 7-7.5 l/100km (jak jest pusty odcinek to dynamiczne przyśpieszanie do 110-130 km/h i częste zwalnianie). Pomiary na A2 i A1 na trasie Wwa - Włoclawek : przy 120 km/h ok. 7-7.5 l/100 km, przy 130 km/h ok. 8-8.5 km/100km, przy 140 km ok. 9-10 l/100km, przy 150 km/h dochodzi do 11 l/100km. Oczywiście dużo zależy od kierunku wiatru. Komputer dobrze mierzy spalanie, średnia z 20 tys. km liczona na podstawie faktur to 8.0 l/100 km.Mimo wszystko zastanawiam się nad instalacją gazową-jakby ktoś miał jakieś doświadczenie z tym silnikiem to proszę o maila na konto w autocentrum

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 7
okresowo brak przyśpieszenia po naciśnięciu pedału gazu
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 95 tys. km
Po naciśnięciu pedału gazu do oporu zupełny brak przyśpieszenia, wręcz samochód powoli stopniowo wytraca prędkość. Praca silnika równa. Brak lampek błędu. Obroty silnika bez wzrostu, powoli zmniejszają się w czasie jak samochód wytraca powoli prędkość. Po pewnym czasie typu 15/20 sekund gdy trzyma się cały czas wciśnięty pedał silnik powoli budzi się do życia i przyśpiesza. Można uzyskać natychmiastową poprawę jeśli odpuści się pedał gazu i ponownie naciśnie. Po powtórnym naciśnięciu pedału normalne przyśpieszenie. Problem nie występuje przy każdym naciśnięciu pedału gazu. Zupełny brak poprawy po wymianie paliwa. Problem raczej narasta przy ciepłym silniku, takie mam odczucie. Świece mają raczej dobry kolor kawy z mlekiem. Brak kodów błędu w historii komputera.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nietrwały oryginalny akumulator
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Kupiony na wiosnę 2018 roku jako nowy samochód w salonie Toyoty. Przebieg 160.000. Po zaledwie 5,5 roku teraz przy niższej temperaturze padł oryginalny akumulator. Start/stopu praktycnie nie używałem i prawie zawsze wyłączałem naciskając magiczny przycisk tuż po odpaleniu. Pierwszw objawy słabego akumulatora były już faktycznie latem , ale je zignorowałem. Przy moim stylu jazdy akumulatory w moich poprzednich samochodach wytrzymywały prawie 10 lat więc 5 lat to zdecydowanie za wcześnie.
12 komentarzy
od 100tys bierze olej
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 D-4D 143KM 105kW 2016-2018
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Przy 100tys auto zaczelo brac olej. Obecnie przy 160tys 1litr na 2 tys km. Niestety nie jestem w stanie powiedziec czy to piersienie czy idzie do turbiny. Pewnie zaczne myslec o zmianie, zeby nie isc w koszty remontow
2 komentarze
Toyota RAV4 IV MPV