Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 IV

Lata produkcji: 2013 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, czwarta generacja Toyoty RAV4 została wizualnie radykalnie odmieniona (z odwołaniami do nowego modelu Camry). Względem poprzedników, Toyota RAV4 czwartej generacji odróżnia się większymi rozmiarami – samochód jest o 20,5 cm dłuższy, o 3 cm szerszy, ma o 10 cm większy rozstaw osi, jest też przy tym niższy o 2,5 cm. Inną zmianą jest to, że model czwartej generacji nie jest dostępny w wariancie 7-osobowym. Toyota RAV4 IV powstała na platformie podłogowej Toyota „T”, podobnie jak m.in. model Avensis.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota RAV4 IV

Liczba ocen: 126
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.
4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.
4,6
~D&M
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Nie ma i nigdy nie będzie już takich samochodów, oczywiście nie jest to szczyt luksusu i komfortu, ale na pewno bezawaryjności już tak, użytkujemy go w rodzinie od ponad 9 lat, czyli od nowości i nigdy jak do tej pory nie było w nim absolutnie żadnej awarii, tylko części eksploatacyjne i serwis, ale serwis wykonywany wyłącznie we własnym zkresie ponieważ serwis Toyoty to złodzieje i oszuści, np. leją olej Castrol z beczki a inkasują za premium, dlatego od momentu zakończenia gwarancji fabrycznej serwisuję to auto tylko we własnym zakresie z użyciem oryginalnych olejów i części eksploatacyjnych zakupionych w autoryzowanych serwisach Toyota.

Raporty spalania Toyota RAV4 IV

Liczba raportów: 175
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 IV
7,6 – 9,1
l/100 km
6,1 – 8,4
l/100 km
9,7 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Toyota RAV4 IV
MPV D-4D 125 124KM 91kW
Toyota RAV 4 używałem przez prawie 4 lata, podczas których przejechałem lekko ponad 70tys km. Minimalne spalanie uzyskane w trasie z Gdańska przez Warszawę do Białegostoku, natomiast prędkość oscylowała pomiędzy 80-110 (zdecydowanie bez pośpiechu). Jeżdżąc po zakorkowanym mieście, takim jak Gdańsk, spalanie wynosi około 8,5 l na 100 km. Jadąc w trasie normalnym tempem auto spala pomiędzy 6 a 7 l ON (drogi powiatowe) do 8 (autostrada), co przy w aucie o tych gabarytach uważam za bardzo dobry wynik. Przez ten czas auto nigdy mnie nie zawiodło.
10,3
Toyota RAV4 IV
MPV Valvematic 150 152KM 112kW
W mieście nigdy poniżej 9l i to przy bardzo sprzyjających warunkach. Normalna jazda to ok 11l. W trasie do 140 km/h spalanie też ok 10-11l. Powyżej zaczyna już zwyczajnie żłopać. Na niemieckiej autostradzie 14-15l gwarantowane. Przejechałem 100 tys km i nie wierzę w większość prezentowanych tutaj niskich raportów spalania. Silnik oceniam na dość mało przyjazny (wolnossący i b.głośny z CVT) oraz niezbyt ekonomiczny. Zestrojenie spalania i pracy CVT idealne do spokojnej jazdy. Przy tylko nieco większym temperamencie odradzam.
6,9
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.5 Hybrid 197KM 145kW
Auto wynajmowane. Przejechane ponad 5k km zarówno w mieście, poza nim jak i po autostradach. Jeździłem tylko w lecie, więc nie znam wpływu niskich temperatur na baterię i spalanie. W mieście dość łatwo utrzymać spalanie poniżej 7l/100km. Poza nim do prędkości 90km/h również. Na autostradach/trasach szybkiego ruchu jest gorzej. Przy prędkości 120km/h spalanie rośnie do ok. 8-8,5l/100km Przy prędkości 140-150 km/h jest już powyżej 9l/100km

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 7
okresowo brak przyśpieszenia po naciśnięciu pedału gazu
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 95 tys. km
Po naciśnięciu pedału gazu do oporu zupełny brak przyśpieszenia, wręcz samochód powoli stopniowo wytraca prędkość. Praca silnika równa. Brak lampek błędu. Obroty silnika bez wzrostu, powoli zmniejszają się w czasie jak samochód wytraca powoli prędkość. Po pewnym czasie typu 15/20 sekund gdy trzyma się cały czas wciśnięty pedał silnik powoli budzi się do życia i przyśpiesza. Można uzyskać natychmiastową poprawę jeśli odpuści się pedał gazu i ponownie naciśnie. Po powtórnym naciśnięciu pedału normalne przyśpieszenie. Problem nie występuje przy każdym naciśnięciu pedału gazu. Zupełny brak poprawy po wymianie paliwa. Problem raczej narasta przy ciepłym silniku, takie mam odczucie. Świece mają raczej dobry kolor kawy z mlekiem. Brak kodów błędu w historii komputera.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nietrwały oryginalny akumulator
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Kupiony na wiosnę 2018 roku jako nowy samochód w salonie Toyoty. Przebieg 160.000. Po zaledwie 5,5 roku teraz przy niższej temperaturze padł oryginalny akumulator. Start/stopu praktycnie nie używałem i prawie zawsze wyłączałem naciskając magiczny przycisk tuż po odpaleniu. Pierwszw objawy słabego akumulatora były już faktycznie latem , ale je zignorowałem. Przy moim stylu jazdy akumulatory w moich poprzednich samochodach wytrzymywały prawie 10 lat więc 5 lat to zdecydowanie za wcześnie.
12 komentarzy
od 100tys bierze olej
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 D-4D 143KM 105kW 2016-2018
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Przy 100tys auto zaczelo brac olej. Obecnie przy 160tys 1litr na 2 tys km. Niestety nie jestem w stanie powiedziec czy to piersienie czy idzie do turbiny. Pewnie zaczne myslec o zmianie, zeby nie isc w koszty remontow
2 komentarze
Toyota RAV4 IV