Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już najmniejszy, 2-litrowy motor benzynowy całkiem dobrze napędza auto. Wiadomo, terenówka z ponad 150KM pod maską nie ma za wiele wspólnego z wysokim tętnem, ale jeśli w grę wchodzi cena, to nie warto takiej wersji skreślać – nieco ponad 10 sekund do 100km/h wystarczy nawet na trasie. Coś mocniejszego oczywiście też się znajdzie. 2.4l 170KM jest najlepszym wyborem w tym aucie – pozwala wyprzedzać bez strachu o własne życie nawet do 120km/h, szybciej i tak nie ma gdzie jeździć. Flagowy motor ma ponad 260KM i 3.0l pojemności – dla rozrzutnych w sam raz. Jeśli chodzi o diesla – RAV4 można dostać z motorem 2.2-litrowym o mocach od 136, poprzez 150, a kończąc na 180KM. Ten pierwszy jest trochę za słaby, ale wersje co najmniej 150-konne sprawdzą się już dużo lepiej w praktycznie każdych warunkach. Nie trzeba dodawać, że najlepiej kupić tą najmocniejszą, ale to już inna półka cenowa.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2231 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

3,1
~stefan
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW
Oceniam go PRZECIĘTNIE na 3+ ponieważ cały w miarę pozytywny obraz psują trzy rzeczy: 1. KOSZMARNIE Drogi Serwis i sama cena zakupu nie dająca nic więcej w porównaniu do konkurencji - ale ten drogi servis to standard w SUVach 2. Drigi MINUS: Siedzenia a w zasadzie siedziska przednie mogły by być nazwane auto-taborety stworzone przez azjatyckich każełkowatych krasnoludków, nie nadają się dla wysokich i postawnych. Forester z tej klasy bije na łeb o kilka klas Toję. 3. Trzeci minus to Mega twarde i nie komfortowe zawieszenie. Może i w miarę bezpieczne ale podróż powyżej 500km przypomina raczej drogę krzyżową niż frajdę z Jazdy. Irytuje mnie ta twardość. Silnik ten to bardzo przyzwoicie pracujący wół roboczy. Bez szału z osiągami.
3,6
~matiasnautica
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW
Całokształt auta oceniam dobrze. Jest to auto pakowne z całkiem niezła ergonomią, dość oszczędne, wygodne w obsłudze. Auto w środku bardzo przytulne i ciepłe. Napewno na PLUS to : Przesuwana tylna kanapa, regulowane oparcia tylnej kanapy, dużo obszernych schowków, silny pierwszy i drugi bieg, całkiem niezłe zawieszenie, bardzo duże lusterka-świetna widoczność. MINUS-słychac przelewające się paliwo w zbiorniku, przednie słupki ograniczają widoczność, schowek na zasłonę bagażnika jest nie dopracowany-rysuje zasłonkę, antena od radia jest za długa, skrzynia biegów mogłaby być bardziej dopracowana.
3,2
~Andrzej
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW
Tutaj mit Toyoty w moim przekonaniu upadł. Przed Audi miałem Yarisa - również kupionego w salonie w Polsce. Fantastyczne auto jeśli chodzi o niezawodność. Tylko dlatego kupiłem tę RAVkę. Zastanawiałem się jeszcze nad Grand Vitarą, która z zew. bardziej mi się podobała i w podobnym wyposażeniu kosztowała 100tys. zł a RAV 133tys. (Prestige). Przepłaciłem, bo cenię sobie spokój - teraz widzę jaka to fatalna pomyłka była. Jak w przysłowiowej reklamie proszku Dosia. \"... psuje się tak samo to po co przepłacać\". Dodam jeszcze, że rozwiązanie tylnych drzwi, które otwierają się na bok to nieporozumienie. Przy padającym deszczu wyciąganie czegokolwiek z bagażnika wiąże się z moknięciem i kałużą w bagażniku. Klapa otwierana do góry to praktyczna osłona.
Åšrednie spalanie dla Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW 2006-2010
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW
Nie jest to mój samochód aczkolwiek poruszam się nim z pewnych względów bardzo często, jeśli chodzi o styl mojej jazdy to jeździłem bardzo dynamicznie a teraz z powodu na pewien incydent z panami policjantami jestem zmuszony przez pewien czas jeździć przepisowo. Jeżdżąc dynamicznie w trasie na drogach powiatowych to średnie spalanie wychodziło ok. 6,6-7,3 litra ON, teraz gdy jeżdżę znacznie wolniej, staram się jechać jak najbardziej eko i często zdarza mi się spaść poniżej granicy 6 litrów. Ba! Kiedyś jadąc z zachodu do Trójmiasta udało mi się zanotować spalanie 4.6 litra/100 km. Ogólnie to myślę że spalanie nie jest jakieś wielkie jak na rodzaj napędu oraz gabaryty. I prawdę mówiąc, te 136 KM pozwalają "******ć" każdego. Pozdrawiam!
7,1
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW
Auto sportowych osiągów nie posiada, więc od pewnego czasu szukam innych jego zalet. Między innymi okazało sie że RAV4 potrafi być oszczędny. Jazda w mieście bez mega dynamicznego startu, w trasie do 120 km/h, i spokojnie w mieszanym cyklu na 50 litrach robi się 700 km ... Średnie wyliczone spalanie (na podstawie tankowań - zawsze ta sama stacja benzynowa), za ostatnie 26.000 km wyszło mi 7,9 (miasto/trasa 50/50). Uważam że to całkiem przyzwoicie. co ciekawe komputer pokazuje 6,6 - nie wiem skąd on to bierze :/
7,5
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 136KM 100kW
Spalanie powyżej 10 l to chyba bierzecie z wskazań komputera który akurat kłamie zatankujcie sobie do pełna a nie po 5 litrów i sami policzcie przy kolejnym tankowaniu do pełna. oczywiście jak się zatankuje te przysłowiowe 5 litrów wyzeruje średnie spalanie na komputerze to po "pierwszym" starcie ze świateł spalanie będzie 15l. nawet po tankowaniu do pełna komputer przekłamuje od 0.5L do 1.2L na 100/km. A co do brania oleju to w mojej RAV tez był ten problem najpierw litraż-owanie potem 2 x serwis za pierwszym razem wymieniali pierścienie i coś jeszcze ale nie pomogło za drugim razem wymienili głowice i teraz po 15000km od wymiany głowicy poziom oleju nie spadł nawet o 1mm. Wiec jak ktoś trafił na wadliwa serie to z pewnością wymiana głowicy pomoże trzeba przycisnąć serwis bo oni dobrze o tym wiedza.
Toyota RAV4 III MPV