Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 III MPV 3.5 V6 269KM 198kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już najmniejszy, 2-litrowy motor benzynowy całkiem dobrze napędza auto. Wiadomo, terenówka z ponad 150KM pod maską nie ma za wiele wspólnego z wysokim tętnem, ale jeśli w grę wchodzi cena, to nie warto takiej wersji skreślać – nieco ponad 10 sekund do 100km/h wystarczy nawet na trasie. Coś mocniejszego oczywiście też się znajdzie. 2.4l 170KM jest najlepszym wyborem w tym aucie – pozwala wyprzedzać bez strachu o własne życie nawet do 120km/h, szybciej i tak nie ma gdzie jeździć. Flagowy motor ma ponad 260KM i 3.0l pojemności – dla rozrzutnych w sam raz. Jeśli chodzi o diesla – RAV4 można dostać z motorem 2.2-litrowym o mocach od 136, poprzez 150, a kończąc na 180KM. Ten pierwszy jest trochę za słaby, ale wersje co najmniej 150-konne sprawdzą się już dużo lepiej w praktycznie każdych warunkach. Nie trzeba dodawać, że najlepiej kupić tą najmocniejszą, ale to już inna półka cenowa.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 3465 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 269 KM (198 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 335 Nm przy 4700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Bronek
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
Szkoda że na nasz rynek nie idzie takie auto -pancerna skrzynia i silnik - nie do zajechania-7 sekund do setki - mam wersję sport więc bardziej sztywna ( limited jest bardziej komfortowa też jeździłem przed zakupem wersji sport)-zakup z przymusu bo nie było innej opcji a ta przyjechała właśnie z USA - bezwypadkowa - osoba prywatna - polecam każdemu kto ma wzrost ponad 180 cm - kto lubi moc i ma mały budżet na naprawy - tu się nic nie psuje.spalanie od 8 do 13 - a ma slinik 3,5 moc prawie 300km ,,już nikt takich aut nie będzie robił - pójdą w hybrydy ..a to w sumie to samo ...chyba że typowy silnik elektryczny..to będzie juz coś .
4,6
~kazik6
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
Rav4 V6 Sport rok 2010 wersja kanadyjska z licznikiem w km i europejskimi światłami.W Am.Pn drugi facelifting,z silnikiem dual vvti (montowany w lexusie) o mocy 273 KM z nieznacznie zmienionymi światłami i innymi wytłoczeniami na masce.Produkowany był do 2012 r ,po którym zastąpiła ten model kolejna generacja już bez V6 . Auto bardzo komfortowe i dobrze wyposażone :skórzana tapicerka ,kontrola trakcji, kontrola zjazdu,podgrzewane siedzenia,lusterka,przednia szyba,szyberdach,nawigacja z dotykowym ekranem,elektrycznie sterowane siedzenie kierowcy,komputer,czujnik zmierzchu,alufelgi,8 poduszek,etc.Przyśpieszenie do setki w niecałe siedem sekund.Wersja sport ,a więc troszkę twarde zawieszenie,co przekłada się na dobre właściwości jezdne.Napęd na 4 koła automatyczny lub uruchamiany ręcznie.Wersja większa od europejskiej,po złożeniu siedzeń ponad dwumetrowa przestrzeń do spania dla dwóch osób.Typowy amerykański ,duży samochód.
4,6
~Janek
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
Świetny samochód. Zawsze marzyłem o SUVie, który jeździ jak osobówka i RAV 4 V6 taka jest. Europejska Ravka to jakby inny samochód - właściwie samochodzik (krótszy o 20 cm, węższy o 6 i niższy o 2). Oczywiście nie ma co wierzyć tym, którzy uznają ten samochód za super sportową furę. Pancerna skrzynia automatyczna sprawia, że koniki jakoś tak nie są do końca dobrze wykorzystywane. Jednakowoż auto wygodne, świetne zarówno na autostradę jak i przejażdżkę polną drogą. Jedyny minus - jako że jest to wersja z USA, to jest utrudniony dostęp do niektórych części. Np tłumika nie dostaniesz w kraju. Albo szukać rozbitka, albo dorabianie w specjalistycznym zakładzie.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 III MPV 3.5 V6 269KM 198kW 2006-2010
11,7
l/100 km
13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
Jak na silnik o pojemności 3,5 litra i 270 KM to spalanie jest stosunkowo niskie (w porównaniu do konkurencji). Wrato wspomnieć o przepustnicy czasowej, "aluminiowym" silniku, odłączanym napędzie i obniżeniu mocy silnika przy ekonomicznej jeździe. Rasowa V6´tka pracuje idealnie. Niskie obroty przy normalnej jeździe i warkot motoru przy pedale wciśniętym w podłogę - zalecam ostrożność, zachwyt nad osiągami może zgubić kierowcę. Przyspieszenia imponujące w pełnym zakresie licznika. Napęd 4x4 idealnie sprawdza się zimą. Szkoda, że Europie nie można nabyć takiego autka. Polecam.
13,0
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
V6 musi spalić, i trzeba się z tym pogodzic.Ten silnik "kusi" ,by jeździć dynamicznie,w związku z czym spalanie wyszło mi ciut duże, ale frajda z przyspieszania jest tak duza,ze nie można się jej oprzeć. Silnik ma piekny,bulgoczacy dźwięk, 7 sek do setki,co przy dwutonowym aucie jest wynikiem bardzo dobrym.Na razie na benzynie ale w przyszłym roku planuje gaz.Jednak trochę będzie taniej...
10,8
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
Paliwo w normie pali tyle co przeciętna osobówka z 2,0 silnikiem. Przeglądy polegają na wymianie oleju jest łańcuszek zamiast paska wiec koszty tylko oleju i filtrów. Naprawy? A co to jest naprawa? Auto może nie ma tylu bajerów jak BMW, AUDI, Merc i VW ale za to jak sam czegoś nie zepsuję to nie muszę nic naprawiać :)
Toyota RAV4 III MPV