Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 III MPV 2.0 i 16V 152KM 112kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już najmniejszy, 2-litrowy motor benzynowy całkiem dobrze napędza auto. Wiadomo, terenówka z ponad 150KM pod maską nie ma za wiele wspólnego z wysokim tętnem, ale jeśli w grę wchodzi cena, to nie warto takiej wersji skreślać – nieco ponad 10 sekund do 100km/h wystarczy nawet na trasie. Coś mocniejszego oczywiście też się znajdzie. 2.4l 170KM jest najlepszym wyborem w tym aucie – pozwala wyprzedzać bez strachu o własne życie nawet do 120km/h, szybciej i tak nie ma gdzie jeździć. Flagowy motor ma ponad 260KM i 3.0l pojemności – dla rozrzutnych w sam raz. Jeśli chodzi o diesla – RAV4 można dostać z motorem 2.2-litrowym o mocach od 136, poprzez 150, a kończąc na 180KM. Ten pierwszy jest trochę za słaby, ale wersje co najmniej 150-konne sprawdzą się już dużo lepiej w praktycznie każdych warunkach. Nie trzeba dodawać, że najlepiej kupić tą najmocniejszą, ale to już inna półka cenowa.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 194 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Przemek
Toyota RAV4 III
MPV 2.0 i 16V 152KM 112kW
Po 10 latach urzytkowania tego auta śmiało mogę powiedzieć co nie co o nim .... na pytanie czy kupiłbym raz jeszcze ten model - śmiało odpowiem ze w ciemno , jestem właścicielem swojego auta od 75.000 przebiegu a aktualnie jest prawie 300tys , bardzo uniwersalne , wygodne , BEZAWARYJNE , tanie w eksploatacji i naprawach . Czy jest to auto rodzinne ? Dla rodziny 2+1 owszem , dla większej rodziny bez bagażnika na dachu bedzie cieżko ...od 3 lat instalacja gazowa Stag , i powiem szczerze ze jakbym wiedział to co wiem teraz to założyłbym ten gaz duzo wcześniej ... polecam go każdemu kto szuka auta dużego , uniwersalnego , bezpiecznego i w miarę komfortowego .
4,1
~justin
Toyota RAV4 III
MPV 2.0 i 16V 152KM 112kW
Jestem bardzo zadowolona. Polecam samochód kobietom, które nie mają w sobie ducha kierowcy sportowego, a potrzebują auto do bezpiecznej i stabilnej jazdy. Obawiałam się, że jego gabaryty utrudnią mi trochę swobodę poruszania się po mieście, ale jak na razie jest ok. Autko jest zwrotne i łatwo się prowadzi.Wadą jest duże spalanie (Automat), ale przecież decydując się na taki samochód mamy tego świadomość i nie ma co narzekać. Trochę wkurzyły mnie te powtarzające się drobne usterki, bo nie tego oczekuję od takiego samochód, ale mam nadzieję, że swój limit wyczerpałam i już będzie ok. A poza tym jest PIĘKNY
3,2
~Piotr Wójcik
Toyota RAV4 III
MPV 2.0 i 16V 152KM 112kW
Samochód przereklamowany. Pedał sprzęgła tak wysoko ustawiony ,że chyba Wielka Stopa sobie mogłaby poradzić. Fatalna widoczność z tyłu , boczny tylny słupek robi swoje. Na wybojach samochód kolibie się jak kajak na morzu podzczas cyklonu. Kierownica umiejscowiona z boku zamiast na wprost fotela. Lewarek do podnoszenia podczas zmiany koła tylko dla Pudziana. Samochód nigdy nie palił mniej na setkę niż 10l. Po pierwszej jeździe w terenie osłony boczne pod spodem poodpadały. Podczas skręcania cały czas coś stuka a serwis mówi ,że to normalne. Nigdy więcej TOYOTY I SERWISU WE WROCŁAWIU NA BIELANACH!!!!!!!
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 III MPV 2.0 i 16V 152KM 112kW 2006-2010
9,7
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Toyota RAV4 III
MPV 2.0 i 16V 152KM 112kW
Właściwie piszę o różnicy między RAV4 z 2006 roku i w zasadzie o RAV4 z 2013 roku bo silnik jest ten sam, a uwaga Mazdą CX5, porównanie jest masakryczne, Mazda-przeglądy co 20.000 km, Toyota co 15.000, ceny przeglądów niższe w Maździe, Toyota nie ma systemu 1-stop zatrzymującego silnik w korku, nie ma biksenonów z doświetlaniem zakrętów, nie ma hamulca zatrzymującego automatycznie auto przed przeszkodą czyli jeśli zagapisz się w korku przy prędkości do 3o km/h , nie ma czujnika martwego pola w lusterku, w Maździe usłyszałem szum powietrza przy prędkości 130 km/h a nie ryk silnika, zawieszenie Mazdy jest o wiele subtelniejsze i, wreszcie na koniec, Toyota, której licznik spalania kłamie o poł litra w dół pali w mieście między 9,5 a 10 litrów, na trasie 60/90 7,8 litra, na autostradzie do 140 km/h nawet do 12 litrów. Jedyny plus, Toyota przez 7 lat była naprawdę niezawodna, wydałem na naprawy przy bardzo wyboistej drodze 2.700 zł. Ale drogę zrobili i Mazda jest the best! Pozdrawiam
12,3
Toyota RAV4 III
MPV 2.0 i 16V 152KM 112kW
Silnik doskonały dla LPG. U mnie sekwencja Stag Qbox, butla walcowa w schowku pod podłogą w bagażniku. Nie widać różnic w jeździe na Pb lub LPG. Spalanie średnio 12-12,5 litra w cyklu mieszanym: miasto, trasa -skrzynia automatycza, więc przy maualu można by pewnie liczyć około litra mniej. Na trasie 600 przy prędkościach 130-160km/h spalanie 13 litrów LPG co wydaje się dobrym wynikiem przy dużej budzie i słabej aerodynamice. Auto polecam jak najbardziej.
10,8
Toyota RAV4 III
MPV 2.0 i 16V 152KM 112kW
Silnik idealny do przeróbek LPG. Aktualnie instalacja Lovato Smart - działa wyśmienicie. Jedyny mankament to słabe przyspieszenie - mogłoby być lepiej. Przy prędkościach 120< praktycznie nie istnieje.
Toyota RAV4 III MPV