Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 III MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już najmniejszy, 2-litrowy motor benzynowy całkiem dobrze napędza auto. Wiadomo, terenówka z ponad 150KM pod maską nie ma za wiele wspólnego z wysokim tętnem, ale jeśli w grę wchodzi cena, to nie warto takiej wersji skreślać – nieco ponad 10 sekund do 100km/h wystarczy nawet na trasie. Coś mocniejszego oczywiście też się znajdzie. 2.4l 170KM jest najlepszym wyborem w tym aucie – pozwala wyprzedzać bez strachu o własne życie nawet do 120km/h, szybciej i tak nie ma gdzie jeździć. Flagowy motor ma ponad 260KM i 3.0l pojemności – dla rozrzutnych w sam raz. Jeśli chodzi o diesla – RAV4 można dostać z motorem 2.2-litrowym o mocach od 136, poprzez 150, a kończąc na 180KM. Ten pierwszy jest trochę za słaby, ale wersje co najmniej 150-konne sprawdzą się już dużo lepiej w praktycznie każdych warunkach. Nie trzeba dodawać, że najlepiej kupić tą najmocniejszą, ale to już inna półka cenowa.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 158 KM (116 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 198 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 0
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 III MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW 2010-2012
9,4
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW
Komputer pokładowy zaniża spalanie o ok. 0.2 litra, czyli do wyników z komputera dodałem tą wartość. Delikatna jazda w granicach 60-80 bez zatrzymywania się to nawet 5.6l, ale takie sytuacje zdażają się tylko na krótkich odcinkach. Sporadyczne czerwone światła generują ok 6.8l (oczywiście tu też delikatna jazda). Na trasie 110-120 to ok. 7.5 do 8.5l, przy prędkości powyżej 140 to ok 9.5l. Unikam jazdy powyżej 160km, bo spalanie jest pomiędzy 10-11l. W tabelce podałem dane po przejechaniu całego zbiornika. W trybie sport przy dynamicznej jeździe pali zdecydowanie powyżej 12l.
10,8
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW
Ceny na serwisie takie jak wszędzie mniej więcej, choć w porównaniu do subaru, którym wcześniej jeździłem zdecydowanie niższe. Spalanie wyższe niż to producenci zachwalali i brak możliwości przerobienia na gaz jeżeli zależy nam na gwarancji. Ponoć toyota się wycofała z tej opcji, co uważam za błąd, bo przy autach tego typu, jest to często brane pod uwagę. Pojemność baku ponoć wynosi 55 albo 60 L (nie pamiętam) natomiast przy doprowadzeniu komputera do wyświetlenia Range 5 km, nie wejdzie więcej niż 50 l co przy tym spalaniu jest bardzo uciązliwe.
8,7
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW
Napiszę prosto. Właśnie wróciliśmy RAV-ką z z gór do Trójmiasta i jeśli chodzi o spalanie to nie mam powodów do narzekań. Przejechaliśmy w sumie 1900 km, a spalanie na całej trasie wyniosło 8,45 l/100 km, wliczając w to jazdę po drogach krajowych, autostradach, górskich drogach w okolicach Zakopanego oraz trochę jazdy w ruchu miejskim. Najniższe spalanie jakie udało się uzyskać bez większego wysiłku to 7,2 l/100 km w drodze powrotnej (na odcinku 515 km). Składały się na nie: zjazd Zakopianką do Krakowa, podróż drogą 94 przez Olkusz do Dąbrowy Górniczej, jazda drogą krajową nr 1/S1 przez Łódź i Włocławek. Nie licząc drogi 94, maksymalna ciągła prędkość wynosiła do 130 km/h. Spalanie wzrosło znacznie na ostatnim odcinku, jakim była A1 od Torunia i jej przedłużenie czyli trójmiejska obwodnica (9,7 l/100 km na odcinku 225 km, prędkości w przedziale 140-170 km/h). Z kolei jeżdżąc po Trójmieście i o okolicach i raczej na krótkich dystansach komputer pokazuje średnie 10 l/100 km i raczej nie ma zamiaru się obniżyć ani podnieść. Ogólnie spalanie do przyjęcia i bez zaskoczenia
Toyota RAV4 III MPV Facelifting