Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 III

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2006-2012, trzecia generacja Toyoty RAV4 powstała tym razem na całkowicie nowej płycie podłogowej. Względem poprzednika odróżniała się radykalnie także rozmiarami, a jego sylwetkę gruntownie przeprojektowano. Samochód dwukrotnie przechodził modernizacje – w roku 2009 oraz 2011. Auto zostało zwycięzcą konkursu na Samochód Roku 2007 w Kanadzie, w kategorii SUV-ów. W oparciu o Toyotę RAV4, stworzono większy model Vanguard, dostępny jednak jedynie w Japonii. Druga generacja wersji elektrycznej auta (RAV4 EV) została wprowadzona na rynek w roku 2012.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota RAV4 III

Liczba ocen: 243
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Bronek
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
Szkoda że na nasz rynek nie idzie takie auto -pancerna skrzynia i silnik - nie do zajechania-7 sekund do setki - mam wersję sport więc bardziej sztywna ( limited jest bardziej komfortowa też jeździłem przed zakupem wersji sport)-zakup z przymusu bo nie było innej opcji a ta przyjechała właśnie z USA - bezwypadkowa - osoba prywatna - polecam każdemu kto ma wzrost ponad 180 cm - kto lubi moc i ma mały budżet na naprawy - tu się nic nie psuje.spalanie od 8 do 13 - a ma slinik 3,5 moc prawie 300km ,,już nikt takich aut nie będzie robił - pójdą w hybrydy ..a to w sumie to samo ...chyba że typowy silnik elektryczny..to będzie juz coś .
4,6
~kazik6
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
Rav4 V6 Sport rok 2010 wersja kanadyjska z licznikiem w km i europejskimi światłami.W Am.Pn drugi facelifting,z silnikiem dual vvti (montowany w lexusie) o mocy 273 KM z nieznacznie zmienionymi światłami i innymi wytłoczeniami na masce.Produkowany był do 2012 r ,po którym zastąpiła ten model kolejna generacja już bez V6 . Auto bardzo komfortowe i dobrze wyposażone :skórzana tapicerka ,kontrola trakcji, kontrola zjazdu,podgrzewane siedzenia,lusterka,przednia szyba,szyberdach,nawigacja z dotykowym ekranem,elektrycznie sterowane siedzenie kierowcy,komputer,czujnik zmierzchu,alufelgi,8 poduszek,etc.Przyśpieszenie do setki w niecałe siedem sekund.Wersja sport ,a więc troszkę twarde zawieszenie,co przekłada się na dobre właściwości jezdne.Napęd na 4 koła automatyczny lub uruchamiany ręcznie.Wersja większa od europejskiej,po złożeniu siedzeń ponad dwumetrowa przestrzeń do spania dla dwóch osób.Typowy amerykański ,duży samochód.
4,6
~Janek
Toyota RAV4 III
MPV 3.5 V6 269KM 198kW
Świetny samochód. Zawsze marzyłem o SUVie, który jeździ jak osobówka i RAV 4 V6 taka jest. Europejska Ravka to jakby inny samochód - właściwie samochodzik (krótszy o 20 cm, węższy o 6 i niższy o 2). Oczywiście nie ma co wierzyć tym, którzy uznają ten samochód za super sportową furę. Pancerna skrzynia automatyczna sprawia, że koniki jakoś tak nie są do końca dobrze wykorzystywane. Jednakowoż auto wygodne, świetne zarówno na autostradę jak i przejażdżkę polną drogą. Jedyny minus - jako że jest to wersja z USA, to jest utrudniony dostęp do niektórych części. Np tłumika nie dostaniesz w kraju. Albo szukać rozbitka, albo dorabianie w specjalistycznym zakładzie.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 III
9,2 – 11,7
l/100 km
7,3 – 9,5
l/100 km
11,4 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.2 D-CAT 177KM 130kW
RAV4 z 2010 roku jeżdżę od nowości. Kupiona w salonie Toyoty. Właśnie wchodzę w 9 rok użytkowania i jak na razie bez żadnych usterek. Wymieniam tylko, olej, klocki filtry, wycieraczki itp. Jeżdżę nie dużo bo obecnie rav4 ma na liczniku lekko ponad 80 tyś. Bardzo dobra kultura pracy silnika. Ma odpowiedni zapas mocy, nawet porządnie zapakowana ma autostradzie przy wyższych prędkościach nie braknie mocy by przyśpieszyć. Bardzo dobra w terenie, na śniegu. Mieszkam na wsi gdzie jak zawieje to muszę się przedzierać wiejską drogą przez duże zaspy. W tym roku kupiłem nowe zimówki (Nokian- polecam wszystkim) i teraz idzie po śniegu jak ratrak ;) Jedyny minus jaki widzę, to oczekiwałbym niższego spalania. Obecne niemieckie silniki 3.0 Tdi potrafią palić podobnie przy znacznie większej mocy i przyśpieszeniu.
7,5
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
nie wiem dlaczego wszyscy krytykują te silniki za spalanie. prawda jest taka że jeśli dba się o silnik ( tj " przepala się regularnie DPF lub tak jak ja używam raz do roku zmywacza do DPF niemieckiej firmy na W aplikując go przed filtr bez jego demontażu. druga rzecz raz w roku wyczyścić EGR i rurkę doprowadzająca ) plus olej motul xclean i wtedy samochód nie sprawia żadnych kłopotów. spala od 7.4 do 8.2 srednio 7.9 litra mierząc przy tankowaniu. na baku 630-660 km wg wskazań licznika. realnie 600-630 km ponieważ prędkość jest niższa od wskazań licznika. polecam ten silnik jest bardzo dynamiczny i daje duża frajdę z jazdy.
8,1
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW
Komputer pokładowy zaniża spalanie o ok. 0.2 litra, czyli do wyników z komputera dodałem tą wartość. Delikatna jazda w granicach 60-80 bez zatrzymywania się to nawet 5.6l, ale takie sytuacje zdażają się tylko na krótkich odcinkach. Sporadyczne czerwone światła generują ok 6.8l (oczywiście tu też delikatna jazda). Na trasie 110-120 to ok. 7.5 do 8.5l, przy prędkości powyżej 140 to ok 9.5l. Unikam jazdy powyżej 160km, bo spalanie jest pomiędzy 10-11l. W tabelce podałem dane po przejechaniu całego zbiornika. W trybie sport przy dynamicznej jeździe pali zdecydowanie powyżej 12l.
Toyota RAV4 III