Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 II

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W roku 2000 pokazano drugą generację Toyoty RAV4. Stylistycznie model dogłębnie zmodernizowano. Mimo że rozmiary auta zostały nieco zwiększone, to tak jego sylwetka, jak i wnętrze stały się znacznie atrakcyjniejsze. Pozwoliło to na zachowanie ugruntowanej pozycji na rynku. Tak jak w przypadku poprzednika, również Toyota RAV4 drugiej generacji powstała na płycie podłogowej Toyoty Corolli. Auto przeszło nieznaczny facelifting w roku 2004, natomiast w roku 2006 zostało zastąpione modelem trzeciej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Toyota RAV4 II

Liczba ocen: 168
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~KamilaBN
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Krócej wymienić co mi się w tym aucie jeszcze nie zepsuło. Na plus karoseria i napęd 4x4, faktycznie wjedzie wszędzie, na tym się nigdy nie zawiodłam, sporo miejsca w środku. Ale tyle z plusów. Koszty części i napraw ogromne. Sama wymiana sprzęgła kosztowała przeszło 4k. Przez 1,5 roku użytkowania w związku z awariami trzeba było wymieniać m.in. zaworki od przepływu paliwa, pompę wspomagania, sprzęgło, hamulce, dyfer plus pomniejsze rzeczy... Problem z czujnikiem kontroli trakcji, jadąc z przyczepą lub na krętej drodze (np w górskich miejscowościach ale mam na myśli normalne drogi asfaltowe, nie ścieżki górskie) włącza się VSC TRC i check engine, auto nie ma mocy, trzeba gasić, odczekać chwilę i po ponownym uruchomieniu da się jechać jednak jeszcze przez pewien czas świeci się check enginee. A'propo przyczepy to na dłuższą metę nie polecam, ciągnęłam przyczepy końskie - czuć że auto się 'męczy', mimo prawidłowej jazdy z przyczepą pali sprzęgło. Oprócz tego przy wilgoci (np. po deszczu) coś głośno piszczy pod maską - pomimo wymiany praktycznie wszystkich podejrzanych problem wciąż nierozwiązany. Podsumowując nie polecam, może i wyjedzie wszędzie ale co z tego skoro więcej czasu spędza u mechanika niż w normalnym użytku, a koszta napraw już dawno przekroczyły wartość auta :/
4,5
~JB
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Auto naprawdę ok. Można na nim polegać w codziennej eksploatacji. Największą jego zaletą jest bezawaryjność. Silnik pracuje tylko na paliwie premium. Spalanie jak na silnik sprzed ładnych kilku lat jest na akceptowalnym poziomie. Średnie spalanie z 80 tkm. pokazuje komputer 7,5 l. Gorszą stroną jest komfort podróży. Przy tym silniku w trasie jest dość głośno, a samo auto nie jest dość dobrze wytłumione. Na plus przemawiają niskie koszty eksploatacji, (brak dpf i scr), na minus jak każdy japończyk podatność na korozję, zwłaszcza podwozia. Jednym słowem solidne toczydełko bez porywających osiągów i wodotrysków. Pozdrawiam JB.
4,5
~JB
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Auto naprawdę ok. Można na nim polegać w codziennej eksploatacji. Największą jego zaletą jest bezawaryjność. Silnik pracuje tylko na paliwie premium. Spalanie jak na silnik sprzed ładnych kilku lat jest na akceptowalnym poziomie. Średnie spalanie z 80 tkm. pokazuje komputer 7,5 l. Gorszą stroną jest komfort podróży. Przy tym silniku w trasie jest dość głośno, a samo auto nie jest dość dobrze wytłumione. Na plus przemawiają niskie koszty eksploatacji, (brak dpf i scr), na minus jak każdy japończyk podatność na korozję, zwłaszcza podwozia. Jednym słowem solidne toczydełko bez porywających osiągów i wodotrysków. Pozdrawiam JB.

Raporty spalania Toyota RAV4 II

Liczba raportów: 196
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 II
7,9 – 10,0
l/100 km
7,8
l/100 km
9,7 – 11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Auto w miescie pochlanja chore ilosci paliwa jak na swoja moc i gabaryty. Moj egzemplarz ma 61kkm i jest w rodzinie od 10lat. W pelni sprawny a spalanie w miescie na poziomie 11l(w zime) przy lekkiej nodze to norma. Na trasie można zejsc do 6 a nawet delikatnie ponizej. Zdecydowanie wolalbym 3.0d od bmw ktore pali podobne ilosci paliwa a ma 2x wiecej mocy i rowniez przy odpowiednim serwiaowaniu jest bezawaryjne. Do problemow mozna doliczyć sprzeglo z papieru ktore bardzi latwo spalic pod stosunkowo nieduzym obciążeniem.
10,4
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 i 16V 150KM 110kW
Od momentu rejestrowania tankowań autem przejechałem 8850km. Jazda 50% miasto (Kraków), 20% autostrada, 30% krajówki. Po mieście i przy prędkościach autostradowych spalanie nawet 12,5L. Mniej pali jeżdząć z prędkościami do 90-110km/h - wtedy ok. 10L. Jadąc 80 da się zejść do 8.8L. Duża gabaryte - duże opory powietrza.
9,8
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 i 16V 150KM 110kW
Na trasach powyżej 100 km w niezabudowanym można bez problemu zejść ze średnią w okolice 8 litrów, w mieście (zwłaszcza zimą) auto ma duży apetyt, momentami do 12l/100km. Auto jest świetne na zimę, za wyjątkiem tego że 3-drzwiowa wersja jest dość krótka i lubi się ślizgać - ale to można czasami zaliczyć na plus. Jeśli ktoś nie bierze samochodu w ostrzejszy teren to nie ma co się bać o zakopanie.

Usterki Toyota RAV4 II

Liczba wpisów: 28
Buczenie przy hamowaniu . Pomocy
  • Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
  • silnik
  • 262 tys. km
Podczas hamowania silnik zaczyna wydawac jakies dziwne dzwieki , jakby tarciegrubego metalu i buczenie ,juz tlumacze dlaczego dzwiek wydobywa sie z silnik . Twierdza tak po przeprowadzonym tescie na parkinu , poprosilem zone aby wsiadla rozpedzila sie i przyhomowala zeby mogl uslyszec z kad wydobywa sie dzwiek ( z ktorego kola bo myslalem ze to klocki badz tarcza wydaja taki dziwiek )i od strony dworu nic nie slychac zadnego dziwieku bylem w szoku bo sprawa wydawala sie byc latwa do zdiagnozowania , wiec wsiadlem i powtorzylismy test i dzwiek wydobywa sie ze strony silnika . Plyn hamulcowy ok , klocki i tarcze wymieniane rok temu ale wykluczylem ta diagnoze i nie wiem co to moze byc czy to pompa hamulcowa ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie wracający pedał sprzęgła
  • Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
  • układ hamulcowy
Wyciek płynu chamulcowego powoduje nie wysprzęglanie biegów nie można biegu załączyć ani wyłączyć a sprzęgło blokuje się w momencie wciśnięcia pedału, nawet ręczne cofnięcie pedała sprzęgła nic nie daje. przyczyną jest wyciek płynu chamulcowego z elementu znajdujacego się przed silnikiem a chłodnicą, przypomina aluminiową płytke o wymiarach 5/5 z wypustką owalną w kształcie litery T . Niestety nie wiem jak ten element sie nazywa ani nie wiem jak to naprawić czy może należy to wymienić. Dzięki prosze o porade jeśli to nie sprawi większego problemu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
spadają obroty i gaśnie
  • Toyota RAV4 II 1.8 VVTi 125KM 92kW 2000-2006
  • instalacja elektryczna
Witam! Bardzo proszę o pomoc, wymieniano zawór mojej Toyotce i zrobiono regeneracje głowicy (chyba tak to się nazywa), zawór wymieniono ale teraz samochód gaśnie jak np. dojeżdżam do świateł, zwalniam i auto gaśnie, prawie za każdym razem ale nie zawsze. Gaśnie gdy spadają obroty, nie zależnie czy jest zimny czy ciepły. Pojawił się też problem z włączaniem radia ale nie wiem czy to ma związek (na wszelki wypadek piszę ale nie wiem czy to się łączy). Bardzo proszę o jakąś pomoc, podpowiedz. Będę bardzo wdzięczna bo już nie wiem co robić. Może znacie kogoś w Lublinie kto może mi pomóc? pozdrawiam :) Niestety nie mam pojęcia :( Błąd jaki wyskakuje diagnoście to coś co nazwał "problem z zaworem OCV" tak mi powiedział, niestety nie znam się na tym i nie wiem co to znaczy i czy to właśnie może być przyczyną usterki i tego gaśnięcia auta...
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Toyota RAV4 II