Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 I Standard 2.0 i 16V 129KM 95kW 1994-2000

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 1994 (w Ameryce Północnej w roku 1996), pierwsza generacja Toyoty RAV4 bazowała na prototypie, który cztery lata wcześniej zaprezentowano na wystawie w Tokio. Produkcyjna wersja auta powstała na płycie podłogowej Toyoty Corolli. Model w niedługim czasie osiągnął ugruntowaną pozycję na rynku, zarówno w Europie, jak również w USA i Azji, przyczyniając się w znacznej mierze do wzrostu popularności na auta typu SUV. Samochód poddano faceliftingowi w roku 1998. W USA auto oferowane było także z napędem elektrycznym (RAV4 EV). Produkcję I generacji RAV4 zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 129 KM (95 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,2
~Vespanation
Toyota RAV4 I
Standard 2.0 i 16V 129KM 95kW
Używam ravki na Islandii. Sporo tu śniegu. Szczeliny między drzwiami a karoserią spore, a uszczelka głęboko, więc każde otwarcie drzwi oznacza porcję świeżego śniegu we wnętrzu. Na dłuższą metę to wkurza, bo szyby parują kiedy ta wilgoć schnie. Poza tym cała gnije, bardzo głośno w środku i dużo pali. A z zalet, to nie wiem dokładnie dlaczego, ale jest bardzo sprawna w trudnych warunkach. Przez śniegi przedziera się bez większych problemów. Używam lekko nadwymiarowych opon, z profilem 70 i z kolcami, więc to pewnie pomaga, ale inni też takie mają i ja muszę ich wyciągać z zasp. Blokada centralnego dyfra też godna pochwały. To przydatny i użyteczny dodatek.
4,1
~armagedonex
Toyota RAV4 I
Standard 2.0 i 16V 129KM 95kW
Auto posiadam od dwóch lat i jestem naprawde nim zafascynowany. Kupiłem je jako drugie auto do wyjazdów na rybki i grzyby. Po pierwszych wyjazdach aż oniemiałem pod wzgledem tego co te auto potrafi w terenie. Myslę że jeśli kierowca nie oszczędzi na dobre oponki niejeden quadowiec mógłby się zdziwić co ta \"bulwarówka\" potrafi w błocie. Pierwszy zakup zaoszczędziłem na cenie co odbiło się na wyposażeniu tj. brak elektryki szyb i klimatyzacji itp. teraz chce kupić kolejną taką Toyotkę ale z pełnym wyposażeniem i po liftingu. Jedynie cena zakupu jest wysoka jak za auto z tych lat ale naprawdę warto kupić ten samochód. Ceny części zamiennych na rynku wtórnym są tak niskie że napewno nikt nie odczuję nawet poważniejszych napraw choć takowych raczej nie przewiduję bo auto wydaje się być niezniszczalne.
4,1
~hp@lubgal.pl
Toyota RAV4 I
Standard 2.0 i 16V 129KM 95kW
Wersja benzynowa ma za mały moment obrotowy, daje się to we znaki w zimie w walce z zaspami. Maksymalny moment obrotowy uzyskuje się przy 4000 obr/min, takie obroty silnika w walce z zaspą to gwarantowana klęska a używanie pół-sprzęgła skończyło się wymaną tarczy sprzęgła z dociskiem - 1200 zł. Nie ma producenta który wytwarza idealne samochody, ale TOYOTA w/g mojego rankingu jest zdecydowanie nr 1, a zaliczyłem w swoim życiu większość marek. Na potwierdzenie moich poglądów za tydzień odbieram nowy model RAV-4 2,2D-4D 180. I bardzo ważne po moją starą ale jarą Rwkę ustawiła się kolejka chętnych do kupienia, to też się liczy przy obecnej podaży złomów.
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 I Standard 2.0 i 16V 129KM 95kW 1994-2000
10,0
l/100 km
11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Toyota RAV4 I
Standard 2.0 i 16V 129KM 95kW
Jezdzac normalnie czyli na s3 do 130 km nie udalo mi sie przekroczyc 11 l natomiast jezdzac do 100 bite 8 litrow ,pamietac jednak trzeba by kontrolowac szczelnosc wydechu i sade lambda wtedy napewno malo pali co jest i dla mnie dziwne bo mam honde prelude i tam tez dwu litrowke i ponize 11,5 to sie nie udalo zejsc oczywiscie tez jazda nie emerycka tak 3 tys obrotow a masa jej mniejsza
11,0
Toyota RAV4 I
Standard 2.0 i 16V 129KM 95kW
Nie wiem czy w mieście da się zejść do 10litrów/100km,Lepiej łagodnie przyspieszać ze świateŁ,na krótkich odcinkach gdzie można80-120km/h to już 2,5-3k obrotówVbieg,szybciej niewiem iLe by to żarŁo (śLąskie,Zabrze)niekiedy gdzieś widać tą toJe aLe to rzadkość poza tym dobra widoczność jakbyś jechaŁ na byku:)duża zaLetaw mieście siLniczek pozwaLa łatwo zmienić pas,szybko ruszyć z pod świateŁ,zaparkować łatwo,fajnie się prowadzi,bez awaryjne tyLko wLewasz paLiwa(a Lot),
10,3
Toyota RAV4 I
Standard 2.0 i 16V 129KM 95kW
Nie mam pojęcia co mam napisać. Kupiłem to auto, bo mam kilometr do asfaltu i przez kilka dni w roku jestem (a w zasadzie byłem) odcięty od świata. Jak piszę, że jestem odcięty to nie oznacza, że ciężko do mnie dojechać. Do mnie ciężko dojechać zazwyczaj od Bożego Narodzenia do Wielkanocy. Koszty w przeliczeniu na kilometr są olbrzymie, ale przez to że mało jeżdżę tym autem. Nie wiem ile pali to auto. Licznik jest zepsuty.
Toyota RAV4 I Standard