Szukaj

Informacje o Toyota RAV4

Lata produkcji: 1994 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 1994 kompaktowy crossover SUV (segment I). Toyota RAV4 to jedno z najbardziej popularnych aut w swojej klasie (z taśm produkcyjnych zjechało ponad 4,5 miliona egzemplarzy), jak również jeden z prekursorów wśród tak zwanych samochodów rekreacyjnych z segmentu SUV. Koncepcja zbudowania modelu pojawiła się już w roku 1986. Wprowadzenie RAV4 na rynek pobudziło innych producentów do stworzenia podobnych stylistycznie modeli. Nazwa „RAV4” jest skrótem od „Recreational Active Vehicle with 4 wheel-Drive, to znaczy: „rekreacyjny pojazd z napędem na cztery koła”. Aktualnie oferowana jest czwarta generacja Toyoty RAV4, którą wprowadzono na rynek w roku 2013. Auto dostępne jest również w odmianie o napędzie elektrycznym (RAV4 EV).
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz

Toyota RAV4 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Toyota RAV4

Liczba ocen: 690
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Spike
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Temat świeży, przebieg niewielki, wybrałem ten model ponieważ użytkuję szczęśliwie poprzednią generację i mam zaufanie do marki i serwisu. Tutaj można powiedzieć, że nastąpił przeskok do innego wymiaru zarówno jeżeli chodzi o komfort jak i pewność prowadzenia oraz przyjemność z jazdy. Znałem opinie na temat głośności pojazdu i już miałem upatrzony zakład specjalizujący się w wygłuszeniach, będąc gotowym na wydanie do 10 tys. na ten cel, a tu bardzo pozytywne zaskoczenie. Jest naprawdę cicho i przyjemnie, nie wiem czy Toyota coś poprawiła (nadkola są zabudowane od spodu bardzo przyzwoicie) czy fakt, że wcześniejsza moja wersja jest wyposażona w silnik wysokoprężny ale dla mnie efekt jest w zupełności zadowalający. Auto świetnie się prowadzi a jazda hybrydą z automatem to niesamowity relaks.
3,9
~funuman
Toyota RAV4 V
SUV Facelifting 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW
Auto mam rok, 36kkm, wersja selection fwd, kosztowało 200tyś. Wg. mnie nie warte ceny. Z plusów: duża bryła, wygląd może się podobać, dużo miejsca w środku, dobrze przyspiesza, pali mało jak ktoś jeździ emerycko. Tyle. Z minusów: JEST TAK GŁOŚNO, ŻE KAŻDA TRASA TO DRAMAT. No chyba, że ktoś jeździ jak emeryt, tak do 80km/h. Spróbuj 140km/h na autostradzie :). Jak mam auto za 200tyś to chce móc jechać szybko, 160 i więcej. Spróbuj tym autem tyle pojechać to usłyszysz tylko ten wkr..... dźwięk bezstopniowej skrzyni i odechce się jeździć szybkiego ruchu, autostradami, ogólnie nie chce się jeździć. Dramat. Spalanie przy 140 to 10l potem leci wykładniczo. Auto dla kapeluszników, ewentualnie z lekkim zacięciem do terenu (np. vs hyuindai czy KIA). Jak ktoś dużo jeździ to odradzam. Lepiej wybrać cokolwiek niemieckiego i zapomnieć o ecvt...
3,0
~1
Toyota RAV4 V
SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 222KM 163kW
Fotele z krótkim siedziskiem, średnio wygodne w trasie koszmarne , skóra niskiej jakości - szybko się wyciera i przebarwia . Wyciszenie auta to raczej żart z ludzi gorzej niż w FABI Przy 120 nie da się słuchać muzyki dla przyjemności o rozmowie zapomnij . Na poprzecznych nierównościach auto delikatnie podskakuje natomiast w zakrętach kładzie się bokiem jest to niebezpieczne zresztą "testu łosia" nie przeszło. Silnik pracuje jak w Polonezie zawsze go słychać . Spalanie mieszkam w mieście do 60 tyś mieszkańców i spalanie średnie mam 7,5 latem i 8,2 zima przy bardzo delikatnej jeździe czy to mało ? Cała nazwijmy to elektronika to lata 90 prymitywne fatalnie działające . Już nie kupię Toyoty - są przereklamowane. Osoby chwalące to auto albo nie mają porównania, albo mają bardzo niskie wymagania.

Usterki Toyota RAV4

Liczba wpisów: 79
Właściwie 2 problemy we wnętrzu - skrzypiące plastiki i słabe grzanie fotela (o ile w ogóle jest).
  • Toyota RAV4 V SUV 2.5 Hybrid Dynamic Force 218KM 160kW 2018-2022
  • wnętrze
  • 69 tys. km
Problemy mam dwa jak w tytule, czyli skrzypiące plastiki - o tym, że skrzypią plastiki przy ładowarce indukcyjnej to wiem, ale jeszcze dochodzi do tego problem skrzypienia jakby z fotela kierowcy - gdzieś z okolic mocowania do podłogi. Ktoś miał takową przypadłość i coś z tym udało się zrobić? A drugi problem to słabe według mnie grzanie foteli, o ile w ogóle działa, bo mam wrażenie, że jest zepsute - wcześniej miałem corolle z 2018 roku i tam fotele grzały tak, że po max 5 minutach czuć było ciepło na plecach i tyłku - grzało na maksa, po czym przestawało na kilka minut i tak w kółko i to mi pasowało, ale obecnie w RAV'ce grzanie jest tak słabe, że się zastanawiam czy w sumie w ogóle działa - nie czuje specjalnej różnicy przed i po załączeniu grzania - na pewno nie czuć momentu nagrzewania się jak wcześniej w corolli. Ktoś się spotkał z takim czymś? To normalne, czy jednak zgłaszać się do serwisu - nadmienię tylko, że akurat wentylacja foteli działa bez zarzutu - powiew czuć aż miło i na pewno przyda się to latem.
Oczekuje na rozwiązanie
Komunikacja telefonu z samochodem
  • Toyota RAV4 V SUV
  • inne
  • 20 tys. km
Telefon Samsung S10 łączy się z samochodem bez problemu. Wybieranie numeru, książka telefoniczna jakość połączenia OK!. Problem zaczyna się gdy ktoś dzwoni do mnie. Pomimo tego, że jest wpisany do książki telefonicznej z numerem i nazwiskiem - nazwisko nie wyświetla się. Wyświetla się tylko sam numer. Nie ma na ekranie samochodu identyfikacji dzwoniącego. Muszę spojrzeć na ekran telefonu aby odczytać kto dzwoni. Jest to bardzo uciążliwe , niebezpieczne i niezrozumiałe. Zgłaszałem w serwisie dwukrotnie bez rezultatu. Może ktoś wie jak usunąć tę usterkę???
Oczekuje na rozwiązanie
Wada fabryczna pedału sprzęgła - wysprzęglik lub pedał sprzęgła skrzypi.
  • Toyota RAV4 V SUV 2.0 Dual VVT-iE 173KM 127kW 2018-2022
  • silnik
  • 15 tys. km
Podczas wciskania i odpuszczania pedału sprzegła słychać skrzypienie. Pod nogą na pedale sprzęgłe czuć nietypowe drgania jakby od silnika. Pedał sprzęgła nie pracuje gładko tylko tak jakby z oporem (w żadnej z poprzednich Toyot (yaris, auris, avensis) nie spotkałem się z takim przypadkiem. ASO Toyota Żerań stwierdziło że to wada fabryczna wysprzęglika i coś tam wymieniali już dwu krotnie (chyba wysprzęglik). Po przejechaniu około 300-500 km problem ujawniał się ponownie. Skrzypienie jest intensywniejszcze przy wyższych temperaturach na zewnątrz i po rozgrzaniu pojazdu (po około 5km jazdy).
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
5,0
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 17 tys. km
użytkowana przez: 93 tys. km
Witam . Zrobiłem na gazie moją Toyotą prawie 17 000 km. i wszystko co mogę powiedzieć to same pozytywy , auto pracuje bardzo dobrze , spalanie w granicach 10l. gazu. Montaż instalacji został wykonany w warsztacie Auto Mix w Skrzeszowie. Super obsługa i wykonanie POLECAM . Obecnie w mojej Toyocie RAV4 mam przebieg 120000 i to co mogę powiedzieć o instalacji LPG to to...
5,0
Toyota RAV4 III
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 158KM 116kW
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 165 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Na instalacji mam przejechane 90 000 i wszystko z samochodem w najlepszym porządku , przegląd instalacji LPG przeprowadzam systematycznie co roku w firmie AUTO MIX z Skrzyszowa POLECAM fachowa obsługa .
4,5
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Super, nie odczuwam spadku mocy, parownik mam założony do 250 KM, instalacja sprawuje sie super, dziala bez dotrysku paliwa, oczywiście opcja jest taka. Polecam firmę z Bełchatowa Motogaz. Ciepłowski, pełna profeska, tu nie ma lipy, napisze jeszcze ciekawostkę ze ta firma jako jedyna z nielicznych, tyle lat wstecz jako jedna, jedyna miała wiedze o dotrysku paliwa, pierwsza...
Toyota RAV4