Szukaj

Informacje o Toyota Prius III Prius+ Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW 2015-2020

Lata produkcji: 2015 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Moc dwóch serc – układ hybrydowy składa się z benzynowego silnika spalinowego 1.8l i elektrycznego. Razem oferują 136KM. I choć jednostka spalinowa jest większa, niż w poprzedniej generacji, to auto i tak jest oszczędniejsze – napęd mniej męczy się, a przez to sięga po mniej paliwa. Do tego na drodze spisuje się całkiem nieźle – Prius reaguje z opóźnieniem na polecenia prawej stopy, ale za to silnik elektryczny dodaje nieco elastyczności podczas przyspieszania – auto chętnie wyprzedza i sprawdza się na co dzień.

czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)
Toyota Prius III Prius+ Facelifting