Szukaj

Informacje o Toyota Prius III Hatchback 1.8 98KM 72kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

Moc dwóch serc – układ hybrydowy składa się z benzynowego silnika spalinowego 1.8l i elektrycznego. Razem oferują 136KM. I choć jednostka spalinowa jest większa, niż w poprzedniej generacji, to auto i tak jest oszczędniejsze – napęd mniej męczy się, a przez to sięga po mniej paliwa. Do tego na drodze spisuje się całkiem nieźle – Prius reaguje z opóźnieniem na polecenia prawej stopy, ale za to silnik elektryczny dodaje nieco elastyczności podczas przyspieszania – auto chętnie wyprzedza i sprawdza się na co dzień.

czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1797 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Całokształt
Średnie spalanie dla Toyota Prius III Hatchback 1.8 98KM 72kW 2009-2010
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Jeżdzę Priusem już 3 lata i zrobiłem 70.000 km, co ciekawe klimatyzacja nie ma wpływu na spalanie , za to temperatura na zewnątrz już bardzo . po drugie hybrydą trzeba umieć jeździć ( wielu kierowców nigdy się tego nie nauczy i będą sie dziwić że sporo im pali ) Generalnie bardzo wygodny i niezniszczalny samocód , Bateria mi padła po 249.000 km - choinka na konsoli i wysokie obroty silnika . Regeneracja baterii około 4.000 zł , po regeneracji powinien przejechać kolejne 100.000 . Mega wygodna skrzynie biegów - Joystick , szkoda że w nowej corolli z niej zrezygnowali.
4,7
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Praktycznie nie udało się zejść poniżej 4.0 L/100km, ale przy jeździe ze średnią prędkością 75km/h na odcinku 700km bez problemu spalanie wynosiło 4.2 L/100km. W mieście pali mniej niż na autostradzie, ale nawet na autostradzie przy prędkości 130-140km/h spalanie wynosi ok. 5.2 L/100km. Wielkość spalania uzależniona mocno od temperatury na zewnątrz - jeśli są mrozy rzędu -10st. Celsjusza - spalanie wzrasta o 1 L/100km - bo silnik włącza się od czasu do czasu aby dogrzewać wnętrze pojazdu. Natomiast klimatyzacja (automatyczna, elektryczny kompresor) prawie nie wpływa na spalanie - maksymalnie obserwowałem wzrost o 0.2 L/100km. Spalanie mocno zależy od jakości paliwa. Jest znacząco większe na PB95 ze stacji Auchan (być może przez "5% dodatków", które są w tym paliwie) w stosunku do paliwa Pb95 np. z Orlen, czy Shell. Nie zauważyłem różnicy w spalaniu pomiędzy stosowaniem paliwa Pb95, a Pb98 - więc nie warto lać tego bardziej energetycznego. Powyższe opinie napisałem po rocznym użytkowaniu pojazdu, kupionego jako nowy w salonie. W tym czasie przejechałem 21tys. km.
5,2
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 98KM 72kW
1.Priusem trzeba nauczyć się jeździć. 2. Nikt nie pisze że licznik przekłamuje Ok.5-10 km w zależności od prędkości. W trasie na tempomacie licznikowe 127 km/h z GPS 120 Dystans180 km spalanie na komputerze 5.6 i z trzema osobami na pokładzie. Taka jest rzeczywistość.
Toyota Prius III Hatchback