Szukaj

Informacje o Toyota Prius III Hatchback Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW 2011-2016

Lata produkcji: 2011 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Moc dwóch serc – ukÅ‚ad hybrydowy skÅ‚ada siÄ™ z benzynowego silnika spalinowego 1.8l i elektrycznego. Razem oferujÄ… 136KM. I choć jednostka spalinowa jest wiÄ™ksza, niż w poprzedniej generacji, to auto i tak jest oszczÄ™dniejsze – napÄ™d mniej mÄ™czy siÄ™, a przez to siÄ™ga po mniej paliwa. Do tego na drodze spisuje siÄ™ caÅ‚kiem nieźle – Prius reaguje z opóźnieniem na polecenia prawej stopy, ale za to silnik elektryczny dodaje nieco elastycznoÅ›ci podczas przyspieszania – auto chÄ™tnie wyprzedza i sprawdza siÄ™ na co dzieÅ„.

czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80,5 x 88,3 mm
Dodatkowe informacje napęd stanowią dwa silniki - benzynowy (szczegółowe dane na jego temat powyżej) rozwijający 99 KM przy 5200 obr/min i 142 Nm przy 4000 obr/min oraz elektryczny (synchroniczny, o maksymalnym napięciu 650 V) rozwijający 80 KM i 207 Nm; z silnikiem elektrycznym współpracuje bateria niklowo-wodorkowa o nominalnym napięciu 201.6 V (1.2 V x 168 ogniw), 28 modułach, pojemności 6.5 Ah i napięciu systemowym 650 V
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie
Toyota Prius III Hatchback Facelifting