Szukaj

Informacje o Toyota Prius III

Lata produkcji: 2009 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz

Toyota Prius III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota Prius III

Liczba ocen: 31
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Karoseria

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~M.D
Toyota Prius III
Prius+ Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Samochod naprawdę duży, 7 miejsc. Drugi rząd siedzeń każdy fotel osobno ustawiany. Można jeździć do przodu lub do tyłu i regulować kont oparcia. Umożliwia nam to konfigurować bagaznik jak się chce. Siedzi się wysoko, fotele szerokie i wygodne. Nad głową dużo miejsca. Dobrze się wysiada i wsiada. Samochodem jezdzi się za grosze, do tego mimo przebiegu 200tys bezawaryjny. Przesiadłem się z aurisa 2 combi z tym samym hybrydowym silnikiem. Auris spoko ale strasznie ciasny. Teraz w p+ czuje się jak w zajebistym wygodnym samochodem.
4,9
~Mietekk
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Hybrydę kupiłem na taksówkę, jeżdżę po Trójmieście. Zakupiłem ją bezpośrednio w Toyocie Knedler Elbląg w programie Toyota Pewne Auto. Moim zdaniem nie ma lepszego auta to miasta niż Prius :) Wahałem się między II. i III. generacją, jednak zwyciężyła druga opcja: większy silnik, przyciski na desce rozdzielczej zamiast dotykowego ekranu, nowszy wygląd oraz trochę większa "buda". Kupiłem wersję Prestige. Skrzynia E-cvt powoduje, że praktycznie niepotrzebna nam jest lewa noga i lewa ręka. Przyspieszenie zadziwiająco duże, wielu ludzi nie podejrzewa, że tak "mułowato" wyglądający samochód może mieć takie odejście. Jednak mimo wszystko najlepszy jest tryb "eco", który zmniejsza czułość pedału gazu, dzięki czemu można osiągać bardzo dobre wyniki spalania: mój rekord przy jeździe miejskiej z włączoną klimą 4,8L/100 km, bez większego starania. Niektórzy mówią o wyjącym silniku: faktycznie, jeśli chce się być pierwszym na kolejnych światłach i zarzynać auto, to silnik może dać się słuchowo we znaki. Jednak przy zwykłej jeździe, na niskich obrotach, silnika benzynowego nie słychać bardziej niż klasycznej jednostki. Wnętrze auta jest spore - zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ogromnie dużo miejsca na nogi z tyłu, pomaga płaska podłoga. Bagażnik mógłby być nieco większy, ale bez problemu zmieszczą się w nim 2 duże walizki lotnicze + 2 podręczne. Jak na razie nic mi się w nim nie popsuło, no, może z wyjątkiem elementów zawieszenia, ale to jedyna rzecz, która może podlegać destrukcji i jestem tego świadomy ;) Co do innych podzespołów - wystarczy wymieniać olej i filtry na czas, a auto będzie nam służyło długo. Jedyna wada, jaka przychodzi mi do głowy, to niestety bardzo szerokie słupki A, które są przyczyną sporego martwego pola z przodu. Aczkolwiek można się do tego przyzwyczaić. Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, mnóstwo bajerów, ciekawy wygląd (szczególnie na alufelgach 17"), no i przyjemność z jazdy, zarówno psychiczna, jak i ekonomiczna.
3,7
~Mariusz 50
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Kupiłem to auto ze względu na oszczędność w jeździe miejskiej i bardzo dobre opinie o nie zawodności. Zdecydowałem się na zakup w salonie Toyoty z gwarancją "Pewne Auto" Zapewniono mnie, że gwarancja obejmuje wszystkie elementy auta. W momencie zakup auto miał przejechane 147000 km. Po przejechani około 800 km na nogi zaczął mi się lać płyn hamulcowy, diagnoza w serwisie pompa do wymiany. Koszt 12000 zł. Okazało się również, że gwarancja nie obejmuje układu hamulcowego. Miałem kilkanaście aut i owszem takie awarie się zdarzały, ale przy znacznie większych przebiegach i w autach zupełnie innej generacji. Podsumowując gwarancja Toyoty pewne auto to jedna wielka ściema, opinie o nie zawodności tego modelu też miedzy bajki można włożyć. Mam nadzieję, że uda mi się ten badziew szybko i bez większych strat sprzedać. Nigdy więcej Japońskich wynalazków nie kupię.
Średnie spalanie dla Toyota Prius III
4,5 – 5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Jeżdzę Priusem już 3 lata i zrobiłem 70.000 km, co ciekawe klimatyzacja nie ma wpływu na spalanie , za to temperatura na zewnątrz już bardzo . po drugie hybrydą trzeba umieć jeździć ( wielu kierowców nigdy się tego nie nauczy i będą sie dziwić że sporo im pali ) Generalnie bardzo wygodny i niezniszczalny samocód , Bateria mi padła po 249.000 km - choinka na konsoli i wysokie obroty silnika . Regeneracja baterii około 4.000 zł , po regeneracji powinien przejechać kolejne 100.000 . Mega wygodna skrzynie biegów - Joystick , szkoda że w nowej corolli z niej zrezygnowali.
4,5
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Prius jest wygodnym i zaawansowanym autem. Dość twarde zawieszenie rekompensuje niskim kosztem eksploatacji. Moj pali od 3,7 gdy jade spokojnie na drogach poza miastem a ok 5,5 przy mocniejszej nodze i klimie. Co jakies kilka lat czyszczenie chlodnicy EGR i kolektora ssacego by silnik pracował rowno. Bateria po 243000km wymagala regeneracji i wymianie ok 7 ogniw i po zbalansowaniu jest znow dobrze. Gdy bateria trakcyjna padnie mozna sie ratowac resetem, ktory trwa ok 5-10 minut ale to juz znak że trzeba zmierzyc ogniwa baterii. Ogólnie to przyjemny woz i pełno w nim gadzetow. :)
5,0
Toyota Prius III
Prius+ Facelifting 1.8 HSD 136KM 100kW
Samochód spala najlepiej w jeździe mieszanej na drogach krajowych. W takim przypadku bez wielkiego wysiłku osiąga się wynik do 4,5l/100km. Średnie spalanie w moim przypadku to około 5,5l/100km Spalanie na bardzo krótkich odcinkach nie jest bardzo dobre (do 3km), ponieważ najpierw rozgrzewa się silnik. Do 6km około 5,5 do 5,8l/100km. Spalanie przy różnych prędkościach 90 do 110km/h to od 4,5 do 5 l. 120km/h od 5 do 5,5l. 130km/h 5,5 do 6,5 l. 140 km/h 7 do 7,5l. Jeżdżąc mega delikatnie i ekonomicznie udało mi się przy dłuższej jeździe (około 100km) uzyskać 3,8l
Toyota Prius III