Szukaj

Informacje o Toyota Prius II 1.5 VVT-i 78KM 57kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 78 KM (57 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,5
~Łukasz
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Toyota Prius czyli auto do granic możliwości ekonomiczna i bezawaryjne, poza tym poziom wyposażenia i komfortu który oferuje ten samochód bije konkurencję na głowę. Przy rozgrzanym silniku spalanie gazu na poziomie 5.5-6.0 litrów w mieście, w trasie 90km/h można spokojnie zejść poniżej 5l na 100km. Ale samochód nie jest bez wad, jego główną wadą jest koszt zakupu, który znacznie odstaje od innych samochodów z tego rocznika z tego segmentu, same wygłuszenie nie jest najlepsze, dźwięk silnika też nie jest najprzyjemniejszy, problemem jest też widoczność, w tylnej szybie nie wiele widać, ale na szczęście wiele egzemplarzy jest wyposażonych w kamerę cofania która to rekompensuje.
4,6
~Gotoxy76
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Idealny samochód dla osób na których pisk opon przy ruszaniu ze świateł nie robi wrażenia. Nic się nie psuje,ale części tanie. Mało pali, tanie oc, w środku przemyślany, 18 lat bez rdzy, 300tys przebiegu silnik jak nowy, w środku nic nie zniszczone, siedzenia nie przetarte, kierownica nie wytarta ,plastiki nie poniszczone, symbole na przyciskach nie przetarte, jedynie mała rysa na dzwigni do otwierania schowka. Większość ludzi obawia się baterii. W mojej miejscowości zregenerowane ogniwo kosztuje ok 100zl. Nie wiem czy w moim egzemplarzu baterie były wymieniane. Sprawdzałem ich sprawność aplikacją dr.prius i jest bardzo dobrze. Najwięcej pali zimą. Po mieście lekko ponad 6 litrów. Wiosną ,latem, jesienią przy cały czas włączonej klimatyzacji, po mieście ok 5l W trasie przy spokojnej jeździe 3.5l
4,2
~Anonim
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Szukaliśmy samochodu z automatem, który będzie mógł wjechać na parking podziemny (zasilanie gazem odpada), o zadowalającej dynamice, rozmiarach i wyposażeniu, a który nie zrujnuje naszego budżetu. Po naprawdę długotrwałych poszukiwaniach padło na Priusa i wyboru absolutnie nie żałuję. Zdecydowanie nie jest to samochód rozrywkowy - MX5 byłaby pewnie lepsza. "Autobus" też nie - S-Max przewiezie więcej ludzi i walizek. Na dziury też się nie nadaje - Touareg rozjeżdża krety zdecydowanie sprawniej. Niemniej do jeżdżenia do supermarketu po bułki, zawożenia dzieci do szkoły, weekendowych wypadów za miasto czy codziennych dojazdów do pracy nadaje się znakomicie. Duża przestrzeń dla pasażerów, pojemny bagażnik, bogate wyposażenie połączone z umiarkowanym zapotrzebowaniem na benzynę, także w trasie czy na autostradzie - to oferuje Prius. Auto nie jest bez wad, ale jego zalety sprawiają
Średnie spalanie dla Toyota Prius II 1.5 VVT-i 78KM 57kW 2003-2009
5,0
l/100 km
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Liczba komentarzy: 1
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Trudno jednoznacznie wskazać spalanie, bo powinny być inne rubryki dla takiego auta. Na pewno spalanie czy to benzyny czy LPG rośnie przy dużych prędkościach. To jest auto które najlepiej sprawdza się w mieście i w trybie podmiejski. Powyżej 120km/h na liczniku czyli realnie 110-112 spalanie rośnie bardzo (litr i więcej). W zimie na krótkich odcinkach (silnik spalinowy musi się nagrzać żeby auto pracowało elektrycznie lub w ogóle mogło skorzystać z baterii nawet w trybie wymuszony gdy duży mróz). Także zimą dochodzi do 7L LPG przy spokojnej jeździe. Ale za to cały okres wiosna, lato, jesień przy oszczędnej jeździe bez problemu 6L LPG w mieście i poza miastem. Choć im trudniejszy teren, dużo zakrętów a przede wszystkim górki i długie zjazdy tym więcej się oszczędza. Jadąc po górach w Chorwacji uzyskałem nawet wynik 5L LPG.
6,7
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Jest to hybryda pracujaca z systemem LPG Co jest bardziej oszczędne niż oszczędne ;-) Ktos by pomyślał po co!? Ale to już trzeba pytać panów w ameryce co ustalają ceny paliwa. Intalacja zwraca sie troszeczke dłużej niż w BMW ale sie w koncu zwróciła. Nalezy pilnować poziomu oleju. Hybryda ma to do siebie ze silnik bywa nie dogrzany i czesto przestaje pracować np.swiatla, jazda z górki Z systemem LPG jednak trzeba od czasu do czasu oleju dolać... Autko ekonomiczne, bezawaryjne Ogolnie 5+ Acha... Do wyglądu w końcu można sie przyzwyczaić... Po paru miesiącach nawet zaczyna się podobać i dostrzega sie jego kształty... Kolejny krok Lexus w hybrydzie ;-)
5,5
Liczba komentarzy: 2
Toyota Prius II
Sedan 1.5 VVT-i 78KM 57kW
Jeżdże tym autem już 2 lata i często używam cruise control dzięki temu spalanie jest b.ekonomiczne, na trasie używając cruise control zauważyłem że gdy bateria jest naładowana - nagle wyłącza się silnilk spalinowy i jechałem tylko na elektryku przy 77km/h przez 3-4 minuty , nieźle i tak na zmiane (spalinowy/elektryk), spalanie 4,7l-4,9l/100km, autostrada A2 140km/h cruise control = 5,7l/100km, a kamera też przydaje się bardzo przy parkowaniu w ciasnych miejscach, klimatyzacja pracuje na elektryku osobno bez udziału silnika spalinowego zależy od stanu baterii, oraz wyczytałem w stanach o b.silnej baterii (yellow top optima) ona została zaakceptowana przez rząd USA do użytku w maszynach wojskowych jest polecany przez użytkowników hybryd w USA i wymieniłem akumulator na mocniejszy zauważa się lepszą pracę elektroniki przy tej baterii jest bardziej adekwatny do ilości elektroniki w tym aucie i kamery i JBL System i navi,bluetooth, itd..jest bardzo tanii w eksploatacji
Toyota Prius II