Szukaj

Informacje o Toyota Previa I 2.4 132KM 97kW 1990-2000

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: VANy
Produkowana w latach 1990-2000, pierwsza generacja modelu (chociaż np. w Holandii i Stanach Zjednoczonych sprzedawana była w latach 1991-1997). Toyota Previa w ofercie japońskiej marki zastąpiła wysłużoną Toyotę Van. Auto powstało na płycie podłogowej o symbolu TCR10. Cechą wyróżniającą ten model był silnik umieszczony pomiędzy przednią a tylną osią, które to rozwiązanie nie zostało powielone w następnych generacjach samochodu. Na rynku japońskim Toyota Previa sprzedawana była pod nazwą Estima (także w mniejszych odmianach Lucia i Emina), na rynku australijskim natomiast pod szyldem Toyota Tarago.
czytaj więcej
Produkowany od 1990 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2438 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 204 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika środkowo, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~jacek
Toyota Previa I
Minivan 2.4 132KM 97kW
Zależy kto co lubi. Ja lubię jak mi samochód działa, jeździ i nie grozi awarią w środku nocy 700km od domu. Zawsze zapali, nie pierdzi, nie wyrzuca wody, nie pali się check engine i inne takie. Osiągi są niezłe, użyteczność znakomita. To jest naprawdę samochód uniwersalny i użytkowy. Do tego ma tylny napęd. ALE BARDZO WAŻNE - to nie jest samochód dla każdego. Trzeba albo się na tym trochę samemu znać albo mieć dobrego mechanika który umie pomyśleć a nie tylko wykonywać powtarzalne ruchy rękami. Rozwiązania są proste i dobre ale jednak mocno odmienne od tych spotykanych w innych samochodach osobowych. Niektóre części mogą być bardzo drogie lub niedostępne i trzeba wiedzieć co można dopasować od innego auta, zregenerować lub rozsądnie przerobić. Jesli ktoś umie tylko zmieniać biegi i potrafi jechać tylko do ASO to nie będzie z Previą szczęśliwy. Podobnie jak ten, co potrafi czasem gdzieś przyłożyć i potrzebna naprawa blacharska - z niektórymi częściami do nadwozia bywa ciężko. Tych samochodów jest mało i są dość dziwaczne. Ale jeśli mamy trochę rozsądku i warsztat z myślącymi ludźmi to będziemy zadowoleni i będzie taniej niż z niejedną pospolitą osobówką. Korozja potrafi trochę denerwować - ale czego oczekiwać po kilkunastoletnim samochodzie? Previi nie da się porównać do innych vanów na rynku. Sharan jest dużo mniejszy i pod kątem trwałości nie ma co porównywać, duży voyager albo inne typowe amerykańskie vany z V6 i przednim napędem są dużo bardziej zawodne i paliwożerne. Wygląda to jak wygląda - stylistyka typowa dla wahadłowców. Jak to w wynalazku - jeden kocha a drugi nienawidzi. A co ja lubię? Robisz 30 tys km a samochód działa dokładnie tak samo jak przed nimi. Nic nie cieknie, nic nie stuka, nie urwała się żadna klameczka...
4,0
~mac
Toyota Previa I
Minivan 2.4 132KM 97kW
przejechalem tym samochodem prawie 150 tysiecy kilometrow,To jest znakomite auto ale nie pozbawione mankanentow.Najpierw zalety.Bardzo wygodne siedzenia,duzo miejsca dla kierowcy i pasazerow.Samochodem mozna jechac caly dzien i nie czuje sie zmeczenia.Bardzo dobra widocznosc,swietne ogrzewanie i wentylacja.Jest cos o czym nikt nie pisze.Mianowicie to jest swietny system audio w tym samochodzie...W mojej previ jest tez lodowka i wielki panoramiczny elektrycznie otwierany dach dla pasazerow. Silnik jest troche za slaby do tej masy dlatego spalanie nie jest niskie niestety.W miescie 16/17l gazu to jest norma.I mniej to auto nie spali.Teraz troche mankamentow i usterek.Generalnie auto jest glosne.Tzn jest problem z wyciszeniem tego samochodu.zawieszenie jest bardzo wytrzymale chociaz niestety wymienialem kilka razy laczniki stabilizatora,przy 200 000 km regenerowalem maglownice.Nieporozumieniem jest naped na tylne kola.Nie polecam tego auta ludziom ktorzy mieszkaja po za miastem i maja trudny dojazd do posesji.W warunkach zimowych na podjazdach previa sobie nie radzi niestety.Sprawa instalacji gazowej w tym aucie to problem opisywany .W moim aucie po 120 000 km przejechanych na gazie glowica musiala zostac wymieniona..Rowniez umiejscowienie silnika w previ nie jest najlepsze.O ile wymiana oleju to nie problem to juz dostanie sie do silnika np swiec,przewodow czy zaworow wymaga demontazu fotela pasazera,zdejmowania oslony... ale dlatego jest w srodku tyle miejsca.Do previi nie mozna dokupic pior wycieraczek...Trzeba kupic komplet w serwisie ktory jest drogi albo wymieniac same gumki.Auto jest niestety malo popularne i takich zamiennkow nie ma.Mankamentem previ jest na pewno slaby promien skretu.Auto ma rowniez nietypowe usterki.Kilka razy zablokowaly sie przednie klocki hamulcowe,skorodowal wlew paliwa,spalila sie pompa paliwa,nie ma bezpiecznika odpowiezialnego w tym aucie za pompe paliwa.po za tym usterki typowe dla kazdego starego auta.skorodowala chlodnica klimatyzacji,regenerowalem rozrusznik. Polecam to auto wszystkim ktorzy lubia komfort podrozowania i nie chca tracic czasu w warsztatach samochodowych.Czesci sa w normalnych cenach duzo uzywanych.Auto naprawde bardzo dobre.
4,8
~Michał
Toyota Previa I
Minivan 2.4 132KM 97kW
Po zakupie Previi zacząłem zastanawiać się jaki samochód mógłby ją godnie zastąpić na miejscu dużego wozu rodzinno/firmowego? Po 10 miesiącach zastanawiam się nadal. Jedyny samochód, z którym sie spotkałem, gdzie pasażerowie kłócą się o to kto ma siedzieć z tyłu. Po długiej wyczerpującej trasie następnego dnia wsiadam do niej z uśmiechem. Wyjazd z paczką znajomych to tzw.: wesoły autobus lub baletowóz. Atuo ma niepowtarzalny charakter i stylistykę. Zaryzykuję stwierdzenie, że jest jedynym kultowym minivanem. Wywołuje pozytywne emocje. Mój mechanik powiedział, że to jeden z niewielu samochodów, przy którym pracując nie podrapiesz sobie rąk. Silnik umieszczony centralnie, napęd na koła tylne. Co tu więcej pisać? Źli ludzie takimi nie jeżdżą.
Średnie spalanie dla Toyota Previa I 2.4 132KM 97kW 1990-2000
13,1
l/100 km
13,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Toyota Previa I
Minivan 2.4 132KM 97kW
Zużycie paliwa jak na taki czołg całkiem spoko. Gazu 11-13 litrów a benzyny jakieś 8-12. Tyle samo pali dwulitrowe benz+LPG kombi klasy średniej (vectra, mondeo i inne takie). Ceny przeglądów - wymiana oleju chyba co 20 tys km i wchodzi go tam dość sporo - 6 litrów. Sama wymiana łatwa. Ogólnie nie psuje się prawie nic - bo tam nie ma się co popsuć - w previi wszystko jest proste. Elektronika jest japońska i porządna. Jeśli jednak ten samochód mocno się zaniedba to tanio nie będzie. Niektóre części są bardzo drogie lub po prostu nieosiągalne.
13,5
Toyota Previa I
Minivan 2.4 132KM 97kW
Mam LPG. Cykl mieszany 15l/LPG 100km (czyli 50% trasa i 50% po duzym miescie wojewodzkim w tygodniu - dla mnie to wynik bradzo OK, tyle pala auta z malymi (1.6-1.8) silnikami beznynowymi bez gazu. To ja wole Previe z LPG.
15,2
Toyota Previa I
Minivan 2.4 132KM 97kW
nie mam pojęcia po co oszukują siebie i innych ludzie piszący o spalaniu na poziomie 12-13l mam drugi silnik i kilku znajomych którzy też mają Previe i spalanie na mieście zimą 18l lpg lub 19l przy żwawej nie "wyścigowej" jeździe to norma , wierzę że ktoś ma sekw.lpg i pali 16l gazu ale 12-13l to bujda chyba że jeździ do 60km/h i zmienia biegi przy 1,5 tyś/obr/min ale i tak nie wydaje mi się, co nie zmienia faku że auto super.
Toyota Previa I