Szukaj

Informacje o Toyota Land Cruiser IV 4.5 TD 286KM 210kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W 2002 roku przedstawiono Serię 120 Toyoty Land Cruiser. Auto stylistycznie odnowiono, jego sylwetka stała się bardziej nowoczesna i zarazem bardziej dynamiczna i elegancka. Tak jak auto poprzedniej generacji, tak i ta generacja Toyoty Land Cruiser dostępna była w dwóch wariantach nadwozia: długim pięciomiejscowym (J120) i siedmiomiejscowym (J121) oraz krótkim trzydrzwiowym (J125). W Ameryce Północnej samochód sprzedawany był pod marką Lexus GX 470.
Powagosław
Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 4461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 286 KM (210 kW)
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność
W zasadzie wszystko może się popsuć w tak wyeksploatowanym aucie
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • inne
  • 400 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Ogólnie jest to dobry i poczciwy samochód niemniej przy przebiegach blisko 400 tys km. Będziesz mieć wydatki ! Najczęściej występujące usterki wynikają ze zużycia elementów, które bądź co bądź mają już dobrze ponad 10 lat. Przed zakupem autko koniecznie należy sprawdzić w stacji ASO gdyż spora część usterek może wystąpić nagle i nawet uczciwy sprzedający może nie być świadomy ich występowania. - Wtryskiwacze - tylko diagnostyka komputerowa! - Zawieszenie pneumatyczne - najczęściej zużywają się miechy i w zasadzie podlegają wymianie co 150 - 200 tys. km, usterka często występuje nagle w najmniej odpowiednim momencie nie dając wcześniejszych objawów. - Skrzynia biegów - nawet bardzo zadbane egzemplarze czeka remont przed 400 tys km. - EGR - koniecznie sprawdzić przed zakupem stan zaworu recyrkulacji spalin, - Zaciski hamulcowe - bolączką tych modeli, bardzo często dochodzi do zapieczenia tłoczka, szczególnie przy zmianie stylu eksploatacji samochodu. Ponadto reklamy Toyoty "Milion kilometrów po bezdrożach !" z okresu wprowadzenia modelu do sprzedaży to ściema. Według mnie modele z przebiegiem blisko 400 tys. km to złom i przestrzegam przed zakupem !
Brak reakcji silnika na wciskanie pedału gazu
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 173KM 127kW 2005-2010
  • układ napędowy
Mam Toyotę z automatyczną skrzynią biegów.Najczęściej zdarza mi się to przy ruszaniu - wciskam pedał gazu , a tu żadnej reakcji ze strony silnika (silnik nie zwiększa obrotów,samochód rusza powolutku) ... i po chwili (2-3sek.) raptowny zryw jakby dostał dopalacza.Szczególnie jest to uciążliwe gdy trzeba szybko zjechać ze skrzyżowania lub uciec przed nadjeżdżającym samochodem. Nie znam przyczyny - może ktoś z Kolegów spotkał się z taką dolegliwością i zna przyczyny ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
opadanie tylnego pneumatycznego zawieszenia
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • zawieszenie
jest to już trzeci raz.Dwa razy usterkę usunięto w serwisie toyota,podłączając auto pod komputer.Obecnie auto opadło na dół podczas wolnej jazdy pod górę(jazda w korku z częstymi postojami,1 km w czasie 1 godziny z ciężarem 4 osoby dorosłe+ok.150kg bagażu).
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyota Land Cruiser IV