Szukaj

Informacje o Toyota Land Cruiser IV

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W 2002 roku przedstawiono Serię 120 Toyoty Land Cruiser. Auto stylistycznie odnowiono, jego sylwetka stała się bardziej nowoczesna i zarazem bardziej dynamiczna i elegancka. Tak jak auto poprzedniej generacji, tak i ta generacja Toyoty Land Cruiser dostępna była w dwóch wariantach nadwozia: długim pięciomiejscowym (J120) i siedmiomiejscowym (J121) oraz krótkim trzydrzwiowym (J125). W Ameryce Północnej samochód sprzedawany był pod marką Lexus GX 470.
Powagosław
Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać. ~Luzacjusz

Toyota Land Cruiser IV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Katarzyna
Toyota Land Cruiser IV
Terenowy 4.0 V6 250KM 184kW
Kupiłam już używanego 8-letniego Land Cruisera z przebiegiem 105 tyś. W ciągu 5,5 roku używania dodałam kolejne 100tyś. Nie da się ukryć, z silnikiem benzynowym 4 ltr, to dość paliwożerny samochód, zwłaszcza w mieście, zwłaszcza w korku, zwłaszcza zimą. Ale czuję się bezpiecznie, wszystko widzę, w samochodzie mieści się mąż, troje nastolatków, pies i kot i jeszcze zostaje trochę miejsca na bagaże. Przeważnie jeżdżę z dzieckiem na turnieje sportowe po Europie - samochód sprawdza się na długich trasach. Wygodnie i komfortowo się prowadzi. Na 140 km/h prędkości się nie odczuwa, samochód trzyma się jezdni. W zaspach śnieżnych i na drogach polno-terenowych nigdy nie zawiódł. Zgodzę się z przedmówcami, że spulchniała farba na felgach to jednak jakiś obłęd, ale na razie nie mam czasu oddać do piaskowania i malowania. Wymieniłam 1 raz "poduszki pneumatyczne" tylnego zawieszenia i, w zasadzie, to wszystko z większych wydatków oprócz standardowych (płyny, klocki, żarówki).
4,1
~daktyl@tenbit.pl
Toyota Land Cruiser IV
Terenowy 4.0 V6 250KM 184kW
Bardzo udane auto. Szkoda że brak mu wielu pożytecznych gadżetów- czujnik deszczu, podświetlenia lusterek, podgrzewanych tylnych siedzeń (wersja ze skórzaną tapicerką). A także fatalna jakośc lakieru, odłupujący się lakier na \"ALU FELGACH\". Zły obieg ogrzewania powoduje przy \"pełnym \" samochodzie parowanie szyb, a przy padającym śniegu w temperaturze poniżej -5stC wycieraczki zamieniają się w bryły lodu. Do tego zbyt późno działające systemy anty poślizgowe...Te uciążliwe drobiazgi niestety w mojej ocenie rzutują negatywnie na ocenę ogólną tego WSPANIAŁEGO KOLOSA,W moim przypadku zaważył jeszcze fakt trzykrotnej awarii czujnika wysokości zawieszenia. To było niebezpieczne!!!
4,5
~Tomek
Toyota Land Cruiser IV
Terenowy 4.2 TD 204KM 150kW
toyota land cruiser 100 to królowa szos , duże gabaryty , luksusowe wnętrze(jest nawet DVD,webasto ,lodówka itp.), wspaniały mocny i sprawdzony silnik oraz układ jezdny będący wzorem dla innych terenówek czyni z tego samochodu moim zdaniem najlepszy samochód terenowy świata i porównanie tego auta do takich samochodów jak BMW X5 , Audi Q7 lub porsche to nieporozumienie , tamte samochody to typowe SUWy niemogące się nawet zbliżyć właściwościami terenowymi do toyoty. Nie zamienię tego modelu na inny , bo nic lepszego nie ma a rynku
W zasadzie wszystko może się popsuć w tak wyeksploatowanym aucie
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • inne
  • 400 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Ogólnie jest to dobry i poczciwy samochód niemniej przy przebiegach blisko 400 tys km. Będziesz mieć wydatki ! Najczęściej występujące usterki wynikają ze zużycia elementów, które bądź co bądź mają już dobrze ponad 10 lat. Przed zakupem autko koniecznie należy sprawdzić w stacji ASO gdyż spora część usterek może wystąpić nagle i nawet uczciwy sprzedający może nie być świadomy ich występowania. - Wtryskiwacze - tylko diagnostyka komputerowa! - Zawieszenie pneumatyczne - najczęściej zużywają się miechy i w zasadzie podlegają wymianie co 150 - 200 tys. km, usterka często występuje nagle w najmniej odpowiednim momencie nie dając wcześniejszych objawów. - Skrzynia biegów - nawet bardzo zadbane egzemplarze czeka remont przed 400 tys km. - EGR - koniecznie sprawdzić przed zakupem stan zaworu recyrkulacji spalin, - Zaciski hamulcowe - bolączką tych modeli, bardzo często dochodzi do zapieczenia tłoczka, szczególnie przy zmianie stylu eksploatacji samochodu. Ponadto reklamy Toyoty "Milion kilometrów po bezdrożach !" z okresu wprowadzenia modelu do sprzedaży to ściema. Według mnie modele z przebiegiem blisko 400 tys. km to złom i przestrzegam przed zakupem !
Brak reakcji silnika na wciskanie pedału gazu
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 173KM 127kW 2005-2010
  • układ napędowy
Mam Toyotę z automatyczną skrzynią biegów.Najczęściej zdarza mi się to przy ruszaniu - wciskam pedał gazu , a tu żadnej reakcji ze strony silnika (silnik nie zwiększa obrotów,samochód rusza powolutku) ... i po chwili (2-3sek.) raptowny zryw jakby dostał dopalacza.Szczególnie jest to uciążliwe gdy trzeba szybko zjechać ze skrzyżowania lub uciec przed nadjeżdżającym samochodem. Nie znam przyczyny - może ktoś z Kolegów spotkał się z taką dolegliwością i zna przyczyny ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
opadanie tylnego pneumatycznego zawieszenia
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • zawieszenie
jest to już trzeci raz.Dwa razy usterkę usunięto w serwisie toyota,podłączając auto pod komputer.Obecnie auto opadło na dół podczas wolnej jazdy pod górę(jazda w korku z częstymi postojami,1 km w czasie 1 godziny z ciężarem 4 osoby dorosłe+ok.150kg bagażu).
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyota Land Cruiser IV