Szukaj

Informacje o Toyota Land Cruiser III 3.0 TD 125KM 92kW 1996-2002

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W roku 1996 debiutuje na rynku seria J90. Samochód powstał na nowej ramie, pojawiło się także niezależne zawieszenie kół przednich. Toyotę Land Cruiser J90 oferowano w wariantach: trzydrzwiowym (J90) oraz pięciodrzwiowym (J95). Mimo że Seria 90 Land Cruisera z większości rynków została wycofana w roku 2002, to do dnia dzisiejszego wytwarzana jest w kolumbijskiej fabryce Toyoty. Oferta modelu w roku 1998 została rozszerzona o bardziej komfortową serię 100 (oferowaną na rynku północnoamerykańskim jako Lexus LX 470), natomiast jej skromniejszą, lecz bardziej przystosowaną do jazdy terenowej wersją była J105.
czytaj więcej
Powagosław
Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2982 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 295 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 96 x 103 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Toyota Land Cruiser III 3.0 TD 125KM 92kW 1996-2002
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
Toyota Land Cruiser III
Terenowy 3.0 TD 125KM 92kW
Samochód jeździ na ATekach, lift 2', z zamontowanym bagażnikiem dachowym, metalowym zderzakiem i wciągarką, w rejonie górskim. A więc na co dzień wozi dodatkowe kilogramy. Auto służy jako samochód roboczy oraz wyprawówka. Spalanie stosunkowo wysokie (znajomy jeżdżący Pajero Sport osiąga zdecydowanie niższe spalanie, ale to w dużej mierze zasługa rozkładanego napędu). Większych awarii póki co nie zaliczyłem (część awarii wynikała z mechanicznych urządzeń o skały na wyjeździe, ale nie były to kosztowne naprawy). Ogólnie jesteśmy zadowoleni z samochodu, oby służyło jak najdłużej
11,6
Toyota Land Cruiser III
Terenowy 3.0 TD 125KM 92kW
Jak ktos lubi wozic na darmo tone ramy to niech placi. Poza wspomnianym steering rackiem zadnych usterek. Serwisy od dyfra po dyfr robie sam. Jedna opona BF A/T kosztowala tyle co komplet do auta malzonki a oleju do silnika tez dwa razy tyle, wiec...
10,9
Toyota Land Cruiser III
Terenowy 3.0 TD 125KM 92kW
Auto przeznaczone do ciężkiej pracy w trybie mieszanym do jazdy po budowach z dość dużym załadunkiem. Frajda z jazdy niesamowita. Nigdy się nie zakopie, wszędzie się wdrapie. Z załadunkiem czy bez to silnik tego nie odczuwa. Prawdziwy wół do pracy.
Toyota Land Cruiser III