Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Niższa klasa średnia

Do napędu nowego modelu  posłużą silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan będzie dostępna z  silnikiem 1.6 oraz napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi będzie dostępny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa układy hybrydowe, słabszy o pojemności 1.8 i mocy 122 KM oraz zupełnie nowy dwulitrowy układ oferujący aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 5600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~ŁUKASZ
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
ogólnie nie wiem jak ocenić ten samochód samochód używam do pracy bardzo intensywnie mam założone lpg jeżdżę bardzo dużo w trasy dla tego powiem że ten model nie nadaje się kompletnie na długie i szybkie podróżowanie powyżej 120km/h jest głośno powyżej 140km/h jest bardzo głośno słabe wyciszenie spalanie na trasie ok ale do 130km/h potem to wiaderkami leci jadąc Niemiecką autostradą 170 km//h spalanie wyszło powyżej 12 litrów benzyny ale za to po mieście to inna bajka jest cicho fajne zawieszenie spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 3.6 l/100 km prawdziwe zmierzone średnio wychodzi 4.8 l/100mkm benzyny 6.5 litra gazu pytanie czy opłaca się montować lpg powiem tak posiadam cztery corolle hybrydy dwie mają lpg dwie nie mają i doszedłem do wniosku że nie będę montował lpg bo za małe oszczędności na trasie powyżej 130 km /h jeżdżę na benzynie bo gazu pije bez umiaru mam przejechane 60000 tys km zero awarii w firmie jedna corollka ma stuknięte 110000tys km i tylko wymieniane klocki przy przebiegu 85000 tys km ogólnie wady pojazdu to słabe wyciszenie 2.bardzo brudząca sie kamera cofanie 3.czasami rwie połączenia telefonu 4 czujniki ciśnienia powietrza w oponach tak zamontowane że zmieniając opony trzeba bardzo uważać żeby ich nie ułamać różne wulkanizacje mi zmieniały i tylko raz mi nie urwali czujnika na szczęście pęka tylko wentyl który kosztuje w toyocie 8 zł 5.słaba jakoś piór wycieraczek od samego początku szorują po szybie jak by była chropowata .6 bardzo słabe światła w sedanie warto dopłacić do reflektorów led .czego mi brakuje w moim kombiku to elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika szkoda że jest ona dostępna za słoną dopłatą tylko do najdrożej wersji w zimie klapa cały czas jest brudna i często korzystając z bagażnika po prostu brudzą się dłonie żle rozwiązany system uchwytu rączki do zamykania ogólnie czy kupił bym drugi raz Corolle - TAK POMIMO JEJ WAD obecnie weryfikując rynek samochodowy z tego segmentu to nie widzę lepszej opcji ludzie piszę że nie warto dopłacać do hybrydy że jest droga w zakupie ale po porównaniu ofert samochodów innych marek nie ma lepszego wyboru i chyba Toyota to jedyna marka która sprzedaje samochody z normalnym nie wyżyłowanym silnikiem bez żadnych turbin ogólnie głównym problemem tego modelu to jest bardzo słabe wyciszenie i to największa wada tego pojazdu a i jeszcze jedno podróżowanie tylko w cztery osoby brak miejsca z tyłu chyba że dzieci to tak
4,4
~ŁUKASZ
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
ogólnie nie wiem jak ocenić ten samochód samochód używam do pracy bardzo intensywnie mam założone lpg jeżdżę bardzo dużo w trasy dla tego powiem że ten model nie nadaje się kompletnie na długie i szybkie podróżowanie powyżej 120km/h jest głośno powyżej 140km/h jest bardzo głośno słabe wyciszenie spalanie na trasie ok ale do 130km/h potem to wiaderkami leci jadąc Niemiecką autostradą 170 km//h spalanie wyszło powyżej 12 litrów benzyny ale za to po mieście to inna bajka jest cicho fajne zawieszenie spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 3.6 l/100 km prawdziwe zmierzone średnio wychodzi 4.8 l/100mkm benzyny 6.5 litra gazu pytanie czy opłaca się montować lpg powiem tak posiadam cztery corolle hybrydy dwie mają lpg dwie nie mają i doszedłem do wniosku że nie będę montował lpg bo za małe oszczędności na trasie powyżej 130 km /h jeżdżę na benzynie bo gazu pije bez umiaru mam przejechane 60000 tys km zero awarii w firmie jedna corollka ma stuknięte 110000tys km i tylko wymieniane klocki przy przebiegu 85000 tys km ogólnie wady pojazdu to słabe wyciszenie 2.bardzo brudząca sie kamera cofanie 3.czasami rwie połączenia telefonu 4 czujniki ciśnienia powietrza w oponach tak zamontowane że zmieniając opony trzeba bardzo uważać żeby ich nie ułamać różne wulkanizacje mi zmieniały i tylko raz mi nie urwali czujnika na szczęście pęka tylko wentyl który kosztuje w toyocie 8 zł 5.słaba jakoś piór wycieraczek od samego początku szorują po szybie jak by była chropowata .6 bardzo słabe światła w sedanie warto dopłacić do reflektorów led .czego mi brakuje w moim kombiku to elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika szkoda że jest ona dostępna za słoną dopłatą tylko do najdrożej wersji w zimie klapa cały czas jest brudna i często korzystając z bagażnika po prostu brudzą się dłonie żle rozwiązany system uchwytu rączki do zamykania ogólnie czy kupił bym drugi raz Corolle - TAK POMIMO JEJ WAD obecnie weryfikując rynek samochodowy z tego segmentu to nie widzę lepszej opcji ludzie piszę że nie warto dopłacać do hybrydy że jest droga w zakupie ale po porównaniu ofert samochodów innych marek nie ma lepszego wyboru i chyba Toyota to jedyna marka która sprzedaje samochody z normalnym nie wyżyłowanym silnikiem bez żadnych turbin ogólnie głównym problemem tego modelu to jest bardzo słabe wyciszenie i to największa wada tego pojazdu a i jeszcze jedno podróżowanie tylko w cztery osoby brak miejsca z tyłu chyba że dzieci to tak
4,9
~Kamil
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Zdecydowanie największą zaletą Corolli jest komfortowe i ciche zawieszenie. Poprzednim autem te same nierówności pokonywałem dużo wolniej. Teraz muszę się kontrolować. Ogólnie samochód jest dobrze wyciszony. Jeżdżąc z prędkościami miejskimi można się zrelaksować. Zupełnie nie rozumiem komentarzy niektórych użytkowników w tym temacie. Spalanie w okresie zimowym w cyklu miejskim to ok. 5-6 l (silnik w trakcie docierania). Dynamika w mieście bardzo dobra na trasie zadowalająca. Autko przyjemne w użytkowaniu. Czy kupiłbym ponownie? TAK
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Średnia z 4500km to 5l - okres zimowo - wiosenny. Na krótkich trasach, gdzie zespół napędowy ledwo wychodzi z fazy S2 potrafi wciągnąć z 8l - w końcu to zwykle 1.8l, więc jak ktoś jeździ dookoła komina na zimnym to hybrydowy napęd nie jest dla niego... Ale w sumie diesel i LPG też nie... Na trasie mieszanej krajówkami, drogami szybkiego ruchu i autostradami do 120km/h uzyskałem 4.3l na dystansie 600km. Spalanie mocno rośnie powyżej 120 km/h. Przy 140 po płaskim to już 6.5l/100km. Dużo zależy od ukształtowania terenu - optimum wypada gdy jest trochę górek, trochę dołków. Długie podjazdy żrą paliwo, długie zjazdy co prawda paliwa nie zużywają ale bateria się przepełnia i auto zaczyna hamować silnikiem jak normalny pojazd, przez co energia się marnuje. Kręcąc w korkach w mieście (zakorkowanym wzorcowo Krakowie) na rozgrzanym silniku zdarza się zobaczyć trójkę z przodu, ale to zależy od wielu czynników - między innymi od ilości ścigantów na drogach - auto promuje jazdę spokojną i przewidywanie sytuacji na drodze - skoczki międzypasowe utrudniają przewidywanie.
4,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Średnie spalanie lato: 4,0-4,3 zima: 4,7-5,2 okresy z chłodnymi porankami: 4,4-4,8 tempomat 120km/h na dystansie 200km: 6,2 Auto idealne dla osób rozsądnych którzy potrzebują pojazdu do przemieszczania, nie ścigania. Chociaż… w mieście stosując techniki jazdy autem hybrydowym (szybkie rozpędzenie na granicy wskaźnika eco/Power i późniejsza jazda na silniku elektrycznym) powoduje, że ruszając spod świateł w zasadzie zostawiamy pozostałych uczestników za sobą. Skrzynia biegów eCVT – specyficzna, choć można się szybko do niej przyzwyczaić. Jeżdżąc normalnie w mieście w zasadzie jeździmy w ciszy. Bardzo dynamicznie przyśpieszając jedziemy w okresie zwiększonej akustyki skrzyni ale… przecież kręcąc zwykłą jednostkę benzynową też tak mamy. Mylące jest to, że nie mamy odgłosów klasycznej zmiany biegu. Zamiast 3 zamian biegów, ciągle przyspieszamy. W mieście + wolnych drogach podmiejskich można zejść ze spalaniem zdecydowanie poniżej 4,0l/100km. Osobisty rekord na dystansie 80km – 3,5l/100km. Nieoficjalny rekord 2,9l/100km (nieoficjalny bo tylko na dystansie 25km oraz przy preferencyjnym ukształtowaniu terenu. W trasie przy jeździe z tempomatem na 120km/h jazda na samej jednostce benzynowej, spalanie 6,2l/100km. Silnik elektryczny jest jedynie buforem energii. Odzyskuje energię podczas zjazdu z góry i oddaje ją podczas podjazdów. W miesiącach bardzo zimowych przy -20stC rano i około -5stC w dzień na dystansie 30km+30km spalanie dochodzi do 6,0l/100km. Chyba poleciłbym to auto (piszę chyba bo nie wiem czy nie wybrał bym 2,0 hybrid :P )
4,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Autem bardzo dobrze zachowuję w mieście i na trasie. Trzeba pamiętać że hybrydą jeździ się inaczej niż dieselem. W mieście można zejść do 4l/100 km. Przy szybszej jeździe, dynamicznej dochodzę do 5.5l/100 km. W trasie natomiast to zależy czy jedziemy autostradą czy "starymi" trasami. Na autostradzie przy prędkości 140 km spalanie na poziomie 6.5l powyżej tej prędkości 7/8 litrów. Na starej trasie na dystansie 100 km spokojnie schodzę do 3.8L. Poza tym auto bardzo wygodne, bezawaryjne i przyjemnie się nim jeździ. Obecnie pomyślałby o wersji 2.0.

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 22
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Toyota Corolla XII TS Kombi