Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Do napÄ™du nowego modelu  posÅ‚użą silniki benzynowe oraz napÄ™dy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan bÄ™dzie dostÄ™pna z  silnikiem 1.6 oraz napÄ™dem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi bÄ™dzie dostÄ™pny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa ukÅ‚ady hybrydowe, sÅ‚abszy o pojemnoÅ›ci 1.8 i mocy 122 KM oraz zupeÅ‚nie nowy dwulitrowy ukÅ‚ad oferujÄ…cy aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 6000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Mic191
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto zakupione w salonie w opcji bieda editiona tj. Comfort z pakietem. W ramach pracy poruszam się różnymi samochodami osobowymi i mam dość dobre porównanie w zakresie nowoczesnej motoryzacji. Do układu napędowego nie mogę zgłosić zastrzeżeń. Przyśpieszenie dostępne natychmiastowo, a spalanie za tym idące jest niewspółmiernie małe do oferowanych osiągów. Jedyne mankamenty jakie dostrzegam to ewidentnie poczynione oszczędności na wygłuszeniu pojazdu. Za całokształt 5 z plusem. Pragnę podkreślić, że jestem użytkownikiem prywatnym pojazdu i zakupiłem go z myślą o przemieszczaniu się ekonomicznie i w ramach dostępnych limitów prędkości.
2,9
~Polisz drajwer
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Jeżdżę piąty miesiąc i nie mogę uwierzyć, że Toyota nie zrobiła nic w kwestii wyciszenia nadwozia, regulacji foteli ani sprzętu audio. Oprócz hałasu odczuwanego już od 80km/h na specjalne ,,wyróżnienie" zasługują szyby, które rysują się byle drobinką, a nawet przy nieumiejętnym myciu. Podobnie lakier, któremu nie pomaga nawet profesjonalna powłoka ceramiczna. Do tego ,,zabezpieczenie" podwozia osłonami z ,,filcu" które pomogą rozwijać się korozji. Generalnie to samochód dla taksówkarzy, kierowców z aplikacji itd. To idealny samochód na dojazdy do pracy przez zatłoczone miasto. Jeżeli wyjedziesz na autostradę doznasz szoku poznawczego - jak Toyota może naklejać na szybie ,,Nr 1 na świecie" ?
3,4
~Bober
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Ogólnie średniak , prowadzi się przeciętnie , jest w miarę wygodne i przestronne, hałas dokuczliwy powyżej 90km/h przy 140 nie znośny . Do przekładni trzeba się przyzwyczaić i zwyczajnie nauczyć się umiejętnie operować gazem - wtedy można zredukować znacznie wycie. Ale...no właśnie, ale. Elektronika, zabezpieczenia tego auta i jego system multimedialny to jest porażka. Zacznijmy od próby uruchomienia auta. Czasem siedzę w samochodzie i powtarzam sekwencję uruchomienia i nic. Bo Toyota dorzuciła jakieś gówno zabezpieczające przed kradzieżą. Trzeba szukać kluczyka przy którym jest pilot z przyciskiem i kombinować, żeby wyskoczył napis na wyświetlaczu "ready". Otwieram auto bez kluczyka i to nagle zaczyna wyć. I kuźwa wyje i wyje i znowu kluczyk trzeba wyciągać i próbować wyłączyć to wycie. Bo przecież za jednym naciśnięcie się nie wyłączy. To po co ten dostęp bezkluczykowy? Stacja multimedialna i telefony na androidzie - mega kicha w wykonaniu Toyoty mozna śmialo stwierdzić jeden z najgorszych . Telefonu na androidzie nie można połaczyć bezprzewodowo w funkcji androidauto. Jeśli mieliśmy połączony telefon bezprzewodowo przez bluetooth i chcemy korzystać z andridauto, to oprócz podłączenia kabla musimy wejść w ustawienia multimediów i zmienić ręcznie funkcje telefonu z "telefonu" na "androidauto". Jeśli opuściliśmy samochód, który został w takiej konfiguracji, to po ponownym uruchomieniu, bez kabla telefon nie połączy się po bluetooth z multimediami, trzeba przeklikiwać w ustawieniach. W trakcie rozmów telefonicznych potrafi zginąć dziwięk - nie słychać mnie, nie słychać mojego rozmówcy. Czasem pomaga wyłączenie na chwilę bluetootha w telefonie. Ale najczęściej trzeba zatrzymać auto i uruchomić je ponownie. Wiem, że co do multimediów i współpracy ich z telefonami na Androidzie Toyota ma setki zgłoszeń od użytkowników ( mówię o Polsce i o Corolli poliftowrej) i jak na razie nic się nie dzieje. . Sytem Toyoty nie umywa się do tego z VAGa, który był już dosyć stary w momencie debiutu obecnej generacji (były posiadacz golfa 7 )Toyoty. Między VW a Toyotą, przez dwa miesiące jeździłem nowy Focusem po lifcie i w tym przypadku system multimedialny to była petarda w porównaniu do Toyoty. Gdybym miał wydać swoje osobiste pieniądze na nowe auto to nie wiem czy bym kupił Corolle. Nie zdołała mnie na 100% przekonać do siebie a raczej zrazić i to skutecznie , Co gorsza auto nowe a na podwoziu pierwsze oznaki korozji nawet pod maską się znajdzie tragedia a mamy 2024r a oni dalej nic z tym nie zrobili .
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,0
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Wszystko zależy od kierowcy i stylu jazdy. Pojazd daje naprawdę duże możliwości oszczędnej jazdy. Jest wrażliwy nie tyle co na dynamikę przyspieszania, a na szybkość z jaką poruszamy się stale. Po większym mieście jeżdżąc dynamicznie jesteśmy w stanie swobodnie utrzymywać średnią spalania około 4l/100km . Przy dłuższej trasie niestety wrogiem jest większa szybkość czyli poruszanie się z prędkościami autostradowymi i większymi na dłuższych odcinkach. Swoje doświadczenia mogę podzielić na cztery osobne kategorie. Pierwszą jest użytkowanie pojazdu w mieście o naprawdę małej powierzchni na odcinkach rodzaju 2 do 3 kilometrów pojedynczego przejazdu. W takiej kategorii średnia może wyjść około 5l/100km do 5.5l/100km spalania jeżeli pojazd by był użytkowany tylko w ten sposób. Średnie z podsumowań pojedynczych przejazdów przez komputer wahają się od 3l/100km do 10l/100km . Wszystko jest związane ze zbyt krótkimi odcinkami podczas, których czasem silnik przez większość drogi podładowuje baterię i wychodzi średnia 10l/100km by następny odcinek pokazał średnią 3l/100km albo 4l/100km z uwagi na rozpoczęcie odcinka z naładowaną już uprzednio baterią trakcyjną. Jako drugą kategorię kwalifikuję jazdę miejską w większym mieście, gdzie przemieszczamy się w odcinkach plus 10 km. Pojazd w tej kategorii naprawdę błyszczy. Duża ilości przyspieszania ze świateł, postojów w małych korkach, hamowań i prędkości jazdy, które nie są wyższe niż 80km/h grają na korzyść ekonomii przejazdu. Średnią spalania w tej kategorii można swobodnie uzyskać w zakresie od 3.5l/100km do 4.0l/100km . Dwie pozostałe kategorie to jest jazda pozamiejska. W pierwszej z nich czyli jazda na drogach krajowych z ograniczeniem 90km/h z odcinkami ograniczeń 70km/h oraz nieustannym zwalnianiem podczas przejazdów przez wioski pojazd zdaje egzamin doskonale przy zachowaniu odpowiedniej taktyki jazdy tj. przejazd przez wioski z użyciem tylko i wyłącznie zakresu pracy silnika elektrycznego tj. trzymanie wskaźnika do wskazania "eco" i unikania włączania układu spalinowego. Przy użyciu takiej taktyki możliwym jest zużycie 3.5l/100km w takich trasach nawet z użyciem klimatyzacji. Ostatnią kategorią jest jazda pozamiejska z wykorzystaniem dróg ekspresowych oraz autostrad. Tutaj naczelnym czynnikiem, który odgrywa rolę jest prędkość z jaką poruszamy się przez te drogi. Na odcinku około 400 km przez trasy ekspresowe oraz autostrady i przy prędkościach przelotowych na tempomacie 130km/h do 150km/h z momentami przyspieszania do 180 km/h podczas wyprzedzania kolumn pojazdów na prawym pasie ruchu średnia spalania może wynieść około 6.0l/100km, może nawet i delikatnie więcej. Przy użytkowaniu przez mnie pojazdu tj. osoby prywatnej średnia między tankowaniami nigdy nie wyszła większa niż 4.8l/100km. Na odcinkach leśnych bogatych w zakręty, gdzie prędkość utrzymuje się około 70km/h do 80km/h średnia z odcinka potrafi wyjść 3.1l/100km.
4,0
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Niskie spalanie przy spokojnej jeździe.
5,3
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 22
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
OdchodzÄ…ca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting