Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja kompaktowej Toyoty zastępuje na rynku model Auris. Zupełnie nowa odsłona Corolli zadebiutuje w salonach w trzech odmianach nadwoziowych jako hatchback, kombi i sedan.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4650 mm
Szerokość 1790 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1790 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Zwis przedni 935 mm
Zwis tylny 1015 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 596 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Mic191
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Auto zakupione w salonie w opcji bieda editiona tj. Comfort z pakietem. W ramach pracy poruszam się różnymi samochodami osobowymi i mam dość dobre porównanie w zakresie nowoczesnej motoryzacji. Do układu napędowego nie mogę zgłosić zastrzeżeń. Przyśpieszenie dostępne natychmiastowo, a spalanie za tym idące jest niewspółmiernie małe do oferowanych osiągów. Jedyne mankamenty jakie dostrzegam to ewidentnie poczynione oszczędności na wygłuszeniu pojazdu. Za całokształt 5 z plusem. Pragnę podkreślić, że jestem użytkownikiem prywatnym pojazdu i zakupiłem go z myślą o przemieszczaniu się ekonomicznie i w ramach dostępnych limitów prędkości.
2,9
~Polisz drajwer
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Jeżdżę piąty miesiąc i nie mogę uwierzyć, że Toyota nie zrobiła nic w kwestii wyciszenia nadwozia, regulacji foteli ani sprzętu audio. Oprócz hałasu odczuwanego już od 80km/h na specjalne ,,wyróżnienie" zasługują szyby, które rysują się byle drobinką, a nawet przy nieumiejętnym myciu. Podobnie lakier, któremu nie pomaga nawet profesjonalna powłoka ceramiczna. Do tego ,,zabezpieczenie" podwozia osłonami z ,,filcu" które pomogą rozwijać się korozji. Generalnie to samochód dla taksówkarzy, kierowców z aplikacji itd. To idealny samochód na dojazdy do pracy przez zatłoczone miasto. Jeżeli wyjedziesz na autostradę doznasz szoku poznawczego - jak Toyota może naklejać na szybie ,,Nr 1 na świecie" ?
3,4
~Bober
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Ogólnie średniak , prowadzi się przeciętnie , jest w miarę wygodne i przestronne, hałas dokuczliwy powyżej 90km/h przy 140 nie znośny . Do przekładni trzeba się przyzwyczaić i zwyczajnie nauczyć się umiejętnie operować gazem - wtedy można zredukować znacznie wycie. Ale...no właśnie, ale. Elektronika, zabezpieczenia tego auta i jego system multimedialny to jest porażka. Zacznijmy od próby uruchomienia auta. Czasem siedzę w samochodzie i powtarzam sekwencję uruchomienia i nic. Bo Toyota dorzuciła jakieś gówno zabezpieczające przed kradzieżą. Trzeba szukać kluczyka przy którym jest pilot z przyciskiem i kombinować, żeby wyskoczył napis na wyświetlaczu "ready". Otwieram auto bez kluczyka i to nagle zaczyna wyć. I kuźwa wyje i wyje i znowu kluczyk trzeba wyciągać i próbować wyłączyć to wycie. Bo przecież za jednym naciśnięcie się nie wyłączy. To po co ten dostęp bezkluczykowy? Stacja multimedialna i telefony na androidzie - mega kicha w wykonaniu Toyoty mozna śmialo stwierdzić jeden z najgorszych . Telefonu na androidzie nie można połaczyć bezprzewodowo w funkcji androidauto. Jeśli mieliśmy połączony telefon bezprzewodowo przez bluetooth i chcemy korzystać z andridauto, to oprócz podłączenia kabla musimy wejść w ustawienia multimediów i zmienić ręcznie funkcje telefonu z "telefonu" na "androidauto". Jeśli opuściliśmy samochód, który został w takiej konfiguracji, to po ponownym uruchomieniu, bez kabla telefon nie połączy się po bluetooth z multimediami, trzeba przeklikiwać w ustawieniach. W trakcie rozmów telefonicznych potrafi zginąć dziwięk - nie słychać mnie, nie słychać mojego rozmówcy. Czasem pomaga wyłączenie na chwilę bluetootha w telefonie. Ale najczęściej trzeba zatrzymać auto i uruchomić je ponownie. Wiem, że co do multimediów i współpracy ich z telefonami na Androidzie Toyota ma setki zgłoszeń od użytkowników ( mówię o Polsce i o Corolli poliftowrej) i jak na razie nic się nie dzieje. . Sytem Toyoty nie umywa się do tego z VAGa, który był już dosyć stary w momencie debiutu obecnej generacji (były posiadacz golfa 7 )Toyoty. Między VW a Toyotą, przez dwa miesiące jeździłem nowy Focusem po lifcie i w tym przypadku system multimedialny to była petarda w porównaniu do Toyoty. Gdybym miał wydać swoje osobiste pieniądze na nowe auto to nie wiem czy bym kupił Corolle. Nie zdołała mnie na 100% przekonać do siebie a raczej zrazić i to skutecznie , Co gorsza auto nowe a na podwoziu pierwsze oznaki korozji nawet pod maską się znajdzie tragedia a mamy 2024r a oni dalej nic z tym nie zrobili .
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting
5,2 – 5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,0
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Wszystko zależy od kierowcy i stylu jazdy. Pojazd daje naprawdę duże możliwości oszczędnej jazdy. Jest wrażliwy nie tyle co na dynamikę przyspieszania, a na szybkość z jaką poruszamy się stale. Po większym mieście jeżdżąc dynamicznie jesteśmy w stanie swobodnie utrzymywać średnią spalania około 4l/100km . Przy dłuższej trasie niestety wrogiem jest większa szybkość czyli poruszanie się z prędkościami autostradowymi i większymi na dłuższych odcinkach. Swoje doświadczenia mogę podzielić na cztery osobne kategorie. Pierwszą jest użytkowanie pojazdu w mieście o naprawdę małej powierzchni na odcinkach rodzaju 2 do 3 kilometrów pojedynczego przejazdu. W takiej kategorii średnia może wyjść około 5l/100km do 5.5l/100km spalania jeżeli pojazd by był użytkowany tylko w ten sposób. Średnie z podsumowań pojedynczych przejazdów przez komputer wahają się od 3l/100km do 10l/100km . Wszystko jest związane ze zbyt krótkimi odcinkami podczas, których czasem silnik przez większość drogi podładowuje baterię i wychodzi średnia 10l/100km by następny odcinek pokazał średnią 3l/100km albo 4l/100km z uwagi na rozpoczęcie odcinka z naładowaną już uprzednio baterią trakcyjną. Jako drugą kategorię kwalifikuję jazdę miejską w większym mieście, gdzie przemieszczamy się w odcinkach plus 10 km. Pojazd w tej kategorii naprawdę błyszczy. Duża ilości przyspieszania ze świateł, postojów w małych korkach, hamowań i prędkości jazdy, które nie są wyższe niż 80km/h grają na korzyść ekonomii przejazdu. Średnią spalania w tej kategorii można swobodnie uzyskać w zakresie od 3.5l/100km do 4.0l/100km . Dwie pozostałe kategorie to jest jazda pozamiejska. W pierwszej z nich czyli jazda na drogach krajowych z ograniczeniem 90km/h z odcinkami ograniczeń 70km/h oraz nieustannym zwalnianiem podczas przejazdów przez wioski pojazd zdaje egzamin doskonale przy zachowaniu odpowiedniej taktyki jazdy tj. przejazd przez wioski z użyciem tylko i wyłącznie zakresu pracy silnika elektrycznego tj. trzymanie wskaźnika do wskazania "eco" i unikania włączania układu spalinowego. Przy użyciu takiej taktyki możliwym jest zużycie 3.5l/100km w takich trasach nawet z użyciem klimatyzacji. Ostatnią kategorią jest jazda pozamiejska z wykorzystaniem dróg ekspresowych oraz autostrad. Tutaj naczelnym czynnikiem, który odgrywa rolę jest prędkość z jaką poruszamy się przez te drogi. Na odcinku około 400 km przez trasy ekspresowe oraz autostrady i przy prędkościach przelotowych na tempomacie 130km/h do 150km/h z momentami przyspieszania do 180 km/h podczas wyprzedzania kolumn pojazdów na prawym pasie ruchu średnia spalania może wynieść około 6.0l/100km, może nawet i delikatnie więcej. Przy użytkowaniu przez mnie pojazdu tj. osoby prywatnej średnia między tankowaniami nigdy nie wyszła większa niż 4.8l/100km. Na odcinkach leśnych bogatych w zakręty, gdzie prędkość utrzymuje się około 70km/h do 80km/h średnia z odcinka potrafi wyjść 3.1l/100km.
5,7
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW
Na trasie nie używa baterii. Może jak będzie cieplej będzie w stanie utrzymać prędkość 110(tak twierdzą w Toyota)
4,4
Toyota Corolla XII
TS Kombi Facelifting 2.0 Hybrid Dynamic Force 196KM 144kW

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 22
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Toyota Corolla XII TS Kombi Facelifting