Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia

Do napÄ™du nowego modelu  posÅ‚użą silniki benzynowe oraz napÄ™dy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan bÄ™dzie dostÄ™pna z  silnikiem 1.6 oraz napÄ™dem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi bÄ™dzie dostÄ™pny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa ukÅ‚ady hybrydowe, sÅ‚abszy o pojemnoÅ›ci 1.8 i mocy 122 KM oraz zupeÅ‚nie nowy dwulitrowy ukÅ‚ad oferujÄ…cy aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,7 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Tutti
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Cześć! Auto służbowe, użytkowane normalnie bez przesady w każdą stronę;) To co mnie najbardziej zaskoczyło to jak dobre połączenie stanowi ten już archaiczny silnik 1,6 ze skrzynią CVT. Znałem ten silnik z poprzednich Corolli w manualu i tam wydawał się znacznie bardziej ospały i mniej dynamiczny. Do tego spalanie nigdy nie kasowane - 6,1 L/100 uważam za bardzo dobry wynik. Auto jest całkiem spore i pakowane jak na sedana z klasy kompakt. Widać zdecydowaną zmianę w aranżacji wnętrza w porówanaiu do Aurisa 2017 którego użytkowałem wczesniej. Nie nażekam na wyciszenie - wydaje mi się że jest takie jak byc powinno - do 130km/h jest tak że spokojnie można rozmawiać nie podwyższjąc tonu głosu. Użytkuje też sporadycznie nową Octavię i mam wrażenie że tam jest nieco głośniej. Na pewno głośniejsze w Octavii jest zawieszenie, tu w Toyocie jest ono średnio sztywne a precyzja jest na 4, jednak wybieranie nierówności i ich wytłumanie zasługuje na pochwałę. Z minusów to tak jak w Aurisie twardy podłokietnik i wnikające zawiasy klapy bagażnika.
4,9
~infiniti
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Idealne auto na miasto, jak również spokojną trasę bez szaleństw, przy niskim zużyciu paliwa które spowodowane jest niską dynamiką auta. Auto nie zachwyci jakością wykonania, czy wyciszeniem, ale wszystko jest nie odbiegające od konkurencji, wręcz przeciwnie, niektóre materiały miękkie i wysokiej jakości. Na uwagę zasługuje spalanie, które oscyluje w trasie 6, w mieście max 7,4L, co przeważyło dlaczego nie zakupiłem hybrydy. Mimo stosowania 2ch fotelików 15-36 dzieci mają sporo miejsca na nogi, jedyna wada- brak miejsca pomiędzy fotelikami. Co ważne zamierzam zamontować LPG, butla 67L podobno się mieści, więc tankować zamierzam rzadko a sam silnik to podobno najlepsza jednostka z hydrauliczną regulacją luzów i rozrządem na łańcuchu.
4,4
~roygbiv
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Przesiadka z Aurisa 2016 1.33 LPG Active (golas) do Corolla sedan 1.6 LPG GR Sport. Auta dzieli przepaść jeśli chodzi o design i jakość wykonania, ale różowo nie jest. Plusy: - prosty sprawdzony silnik do LPG, - dużo przestrzeni, - wygląd w wersji GR - najładniejsza chyba Toyota od wielu wielu lat - spalanie LPG w trasie 7.5 L przy normalnej jeździe Minusy: - żenujący ekran - brzydki, za duży, grafiki, rozdzielczość i funkcje przedpotopowe, w ogóle nie nawiązuje do grafiki zegarów cyfrowych - jak można coś takiego wypuszczać w 2020 roku na rynek? Gdyby nie LPG i wygląd zewnętrzny wybrałbym inne auto choćby ze względu na ten ekran rodem z czasów Windowsa 95, - jakość - niby lepiej niż w Aurisie, ale czuć rękę księgowego jak ktoś tu już napisał: na desce teraz niby miękko, ale za to boczki plastikowe (w hatchbacku zdaje się jest tam materiał a w sedanie bieda, bo produkcja w Turcji); po 17 tys na niektórych nawierzchniach już coś zaczyna delikatnie bzyczeć w środku - załamka. No ale Auris skrzypiał 5 razy bardziej, więc postęp jest:] - bagażnik duży, ale zupełnie niepraktyczny - tylko jeden śmieszny haczyk, zero siatek i zaczepów, trzeba wszystkie gadżety dokupować u chińczyków, straszy goła blacha wewnątrz - Toyota w stylu DIY; - przyciski do podświetlenia sufitowego nie świecą się - wtedy kiedy ich potrzebujesz najczęściej, czyli w nocy możesz sobie macać aż naciśniesz ten co trzeba - globalny producent z takim doświadczeniem a tu takie żenujące niedociągnięcie... - design boczków uniemożliwia korzystanie z kieszeni drzwiowych - można tam upchnąć 0.5L butelkę, ale będzie ona latać, albo trzeba ją wcisnąć na chama i przy wyciąganiu za każdym razem rysować te połacie plastiku na drzwiach, - niby wszystko ma być teraz eko, a żeby zmieniać ustawienia na ekranie zegarów silnik musi być włączony, - obły design drzwi i deski pasuje w hatchbacku i kombi, ale w sedanie o ostrych liniach trochę się gryzie, - zegary cyfrowe nawet ładne, ale mają mało motywów no i konkurencja oferuje w tej dziedzinie znacznie więcej, - wyciszenie - brak maty pod maską, robi się głośno po 120 km/h, ale nie jest jakoś tragicznie - silnik zbiera się dopiero przy bardzo wysokich obrotach
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla XII Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW 2019-2020
7,4
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Instalacja Lando Renzi w mieście jazda spokojna ( zmiana biegów przy 2200obr/min ) nie spali więcej niż 8,5L LPG. Na trasie najlepsze spalanie przy około 100km/h na 6 biegu koło 6,5L LPG a na autostradzie przy 140-150 około 8,5L LPG. Zbiornik wchodzi 44L gazu co pozwala na przejechanie 550-650 km. Przy LPG trzeba resetować licznik poziomu paliwa raz na 500km ręcznie ale to trwa 15 sek. Super oszczędne auto , troszkę plastikowe w środku ale ciągle bez turbo, koła dwumasowego i innych takich bzdur. Fajne mięciutkie zawieszenie w porównaniu do Mercedesa klasy B W245 i też mniej pali LPG.
7,7
Liczba komentarzy: 1
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Witam , jestem użytkownikiem od 2 miesięcy auta toyota corolla sedan 1,6 132 km , roczni 2019. Zdecydowałem się o montaż instalacji gazowej w tym aucie, i był to jak się okazuje strzał w dziesiątkę. Auto nic nie straciło na dynamice , radość z jazdy taka sama czyli jak dla mnie super. Koszt przejechania 100 km to 16zł. Szczerze polecam takie rozwiązanie w tym aucie.
8,9
Toyota Corolla XII
Sedan 1.6 Valvematic Dual VVT-i 132KM 97kW
Nie wiem skąd się biorą te raporty, ale to oszustwo. Auto pali w mieście jak smok!

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 22
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
OdchodzÄ…ca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Toyota Corolla XII Sedan