Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Do napędu nowego modelu  posłużą silniki benzynowe oraz napędy hybrydowe, w ofercie nie znajdziemy diesla. Corolla Sedan będzie dostępna z  silnikiem 1.6 oraz napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM. W nadwoziu hatchback i kombi będzie dostępny  silniki 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa układy hybrydowe, słabszy o pojemności 1.8 i mocy 122 KM oraz zupełnie nowy dwulitrowy układ oferujący aż 180 KM.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 177 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Nicram
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Pod względem napędu jego dynamiki i ekonomii to auto spełnią moje oczekiwania. To nie jest auto do upalania. Super sprawdza się jako codzienny środek transportu. Opinie o "wyciu" silnika moim zdaniem są przesadzone. Owszem jak wciskasz gaz przy wyprzedzaniu silnik wkręca się na obroty ale jak jedziesz równo, a zwłaszcza na tempomacie jest cicho i komfortowo. Wspaniałym dodatkiem jest aktywny tempomat, który odciąża kierowcę i pozwala na bardziej relaksująca jazdę. Wykonanie wnętrza oceniam jako średnie. Spasowanie ok. Irytuje mnie piano black oraz beznadziejna ekologiczna tapicerka na fotelach. Ale to chyba taka współczesna "głupia moda". Duży ekran wystający z deski nie przeszkadza, Super, że auto ma fizyczne przyciski. Funkcjonalność auta (sedan) nie zachwyca. Osobiście wybrałbym kombi. Wnętrze auta subiektywnie jest mniej przestronne niż mojego auta (Hyundai i30 Wagon II gen
4,8
~Ri.Co
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Byłem sceptyczny, przekonałem się po kilku miesiącach. Obecnie nie chcialbym już manualnej skrzyni - wczesniej jeździłem 1.5 z manualem. Wygoda, komfort i dla mnie satysfakcja z ecodriving-u, udaje się zamnkąć spalanie w cyklu mieszanym (bez trybu super emeryt) czasem nawet do 3L, ale najpierw trzeba nauczyć się wykorzystywać możliwości hybrydy. W trasie na odcinkach 200-300km udaje się nawet w granicach 4,5 na autostradzie ok. 5 L/100km. Jak na jedno z cięższych aut w swojej klasie to b. dobre wyniki . Moja wersja do Style + Komfort więc nie najwyższa ale i tak jest b. dużo nowości. Jestem zadowolony i polecam każdemu kto chce np. mniej zanieczyszczać środowisko.
4,5
~pszemo89
Toyota Corolla XII
Sedan Facelifting 1.8 Hybrid 140KM 103kW
Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony i szczerze wszystkim polecam szczególnie w czasie kiedy konkurencja ma silniki z gównolitu. Silnik na pośrednim wtrysku, działający w trybie Atkinsona, nie wysilony, wraz z przekładnią E-CVT, planetarną która jest bezawaryjna to wróży długą i bezawaryjną jazdę. Auto wygodne, trzymające się dobrze drogi na kołach R17. Tym autem trzeba nauczyć się jeździć i zrozumieć jak działa w nim układ hybrydowy. Ponad 60% auto jeździ na elektryku co daje nam bezszelestną jazdę. Doposażone w szereg systemów bezpieczeństwa, czujniki przód tył, radar, tempomat adaptacyjny, grzane stołki, spoko aplikacja pozwalająca włączyć klimę zdalnie etc. Co do minusów to android auto po kablu i słabe wyciszenie samochodu. Przy prędkościach powyżej 100km/h słychać szumy opływowe powietrza ale tragedii nie ma.

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 22
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Toyota Corolla XII Sedan Facelifting