Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XII Hatchback

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Niższa klasa średnia

Nowa generacja kompaktowej Toyoty zastępuje na rynku model Auris. Zupełnie nowa odsłona Corolli zadebiutuje w salonach w trzech odmianach nadwoziowych jako hatchback, kombi i sedan.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla XII Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4370 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1530 mm
Zwis przedni 935 mm
Zwis tylny 795 mm
Prześwit 135 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 361 l
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Całokształt - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Medykant
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Po przejechaniu 50k km chciałbym się podzielić wrażeniami z Corolli HB - po przesiadce z VW Golfa, z doświadczeniami z Nissanem Almerą, Mitsubishi Outlanderem. Auto kompaktowe, świetnie spełniające swoją funkcję podczas przejazdów 5-10-20 km w warunkach miejskich lub podmiejskich, a szczególnie zakorkowanych większych miastach (odwdzięcza się niskim spalaniem i ciszą). Po prostu wsiadasz i jedziesz - dla pary, maksymalnie rodziny 2+1, gabarytowo bagażnik wystarczający do krótszych i dłuższych wycieczek (auto daje radę w trasy, 2,5k); jednak wózek dziecięcy czy już większa liczba walizek stanowi problem. W środku interfejs, wykończenie, komfort, intuicyjna obsługa - każdy element na przyzwoitym poziomie. Plus i minusy poszczególnych podzespołów czy wrażeń poniżej.
4,3
~durlik
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Trudno ocenić Corollę, to nie jest auto uniwersalne, trzeba wiedzieć po co się je kupuje. Poszukiwałem auta z automatyczną skrzynią biegów, nie dwusprzęgłową, do dojeżdżania do pracy w mieście dla żony. Kupiłem wersję comfort+tech+style. Zamiast ogólnej oceny wymienię jej zalety i wady. Corolla jest urzekająco łatwa w użyciu, włącza się ją naciskając przycisk, ustawia dźwignię skrzyni biegów w pozycji D i można jechać. Łatwy do wyczucia auto-hold pozwala nudzić się na skrzyżowaniach. Sama jazda jest jak tramwajem - rozpędzenie, jazda ze stałą prędkością i zwalnianie. Wskaźniki są czytelne i nawet ładne, miejsca z przodu wygodne, miejsca na nogi jest w sam raz. Widoczność wystarczająca, prześwit też - auto raczej nie haczy o krawężniki. Przyspieszenie dobre - nie potrzeba zmieniać biegów. Jazda Corollą jest niemęcząca. Dodatkowy plus za adaptacyjny tempomat, przy długiej jeździe bardzo się przydaje. Trzeba pochwalić układ kierowniczy, do jazdy w mieście jest najlepszy, jakiego używałem. Auto skręca lekko, na prostej nie myszkuje. O spalaniu nie trzeba myśleć, jeżeli nie przekraczam 120 km/h, więc zawsze jest mało. Po 1,5 roku nadal lubię tym autem dojeżdżać do pracy. Nie jest to jednak auto luksusowe. Na nierównościach lekko trzeszczy. Silnik jest głośny przy przyspieszaniu i nieco wibruje przy ulubionej prędkości 1500 obr/min. Operowanie pedałem przyspieszenia wymaga spokoju i konsekwencji. Auto w ogóle jest głośne, w mieście to nie przeszkadza, ale na autostradzie męczy. Na tylnej kanapie jest mało miejsca na nogi a przede wszystkim klaustrofobicznie z powodu szerokich i wysokich oparć przednich foteli. Bagażnik jest w sam raz, kamera cofania jest prosta, ale swoje pokazuje. Szerokie słupki przednie nieco zasłaniają widoczność, raz nie zauważyłem przez nie pieszego wkraczającego. Do góry widać mało, aby dojrzeć sygnalizator nad drogą trzeba się wychylić. Ogrzewanie jest słabe, pomagają podgrzewane fotele przednie, zaletą jest przełącznik jak z Cariny, można włączyć jesienią i wyłączyć wiosną.
4,6
~a
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Witajcie, Samochód służbowy otrzymałem nowy i używam od trzech miesięcy robiąc 5tkm miesięcznie. Niemal równa połowa tego autostradami, a druga po DK i DW. Przesiadłem się ze służbowej skody w dieslu i miałem bardzo dużo obawy o spalanie - na autostradzie niestety jest marnie w porównaniu do skody. Nie ma co ukrywać, corolla najbardziej nadaje się do jazdy miejskiej/podmiejskiej; na autostradzie hybryda z eCVT jest zwyczajnie kiepska, wyje i wchodzi na maks obrotów jak nie obchodzisz się delikatnie z gazem, układ hybrydowy w ogóle nie pracuje przy prędkościach autostradowych. Na drogach krajowych/wojewódzkich jest znacznie lepiej im większy ruch tym lepiej. Tak sobie nadaje się do dynamicznej jazdy i wyprzedzania. W mieście/ w korkach natomiast działa to to fantastycznie, układ hybrydowy płynnie, niemal niezauważalnie przechodzi pomiędzy trybami spalinowym/hybrydowym/elektrycznym i skutek tego widać patrząc na wskaźnik spalania na 100.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XII Hatchback
5,2 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Mam ten model od 3 miesięcy, trasa warszawa-zielona góra (450km) bez naginania przepisów spalanie 5.7L/100, jednakże dopiero w mieście hybryda pokazała co potrafi, po przejechaniu ok. 8 tys kilometrów średnie spalanie w mieście to 3.8L/100km, skrzynia biegów idealnie spisuje się w miejskich warunkach, Samochód jest dynamiczny oraz bardzo dobrze się prowadzi, minusem jest słaba izolacja akustyczna ale jest ona głównie słyszalna przy wyższych prędkościach, pojazd w pełni spełnia moje oczekiwania, polecam każdemu kto głównie porusza się po mieście.
6,1
Toyota Corolla XII
Hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force 184KM 135kW
Daje radę. Da się oszczędnie jechać, ale da się też mieć "wiry w baku" i kilka przykładów z tras (spisane z aplikacji MyT): 1. Trasa Poznań-Kołobrzeg - droga krajowa, spokojna płynna jazda, 4,9l/100km 2. Trasa Poznań-Szczecin-Dziwnów-Poznań, trasa mieszana, cała trasa na jednym tankowaniu (od 100% baku do 30km zasięgu), jakieś 6-6,5/100 3. Wrocław-Piotrków Trybunalski - prędkość 140-160kmh, 8.5/100 4. Wrocław-Poznań, prędkość 115-125kmh, 6,2/100km 5. Warszawa-Konin, warunki mieszane, 120-145kmh, 8/100 6. Magdeburg-Berlin, głównie autostrada, 160-186kmh (vmax), 8,7/100 7. Trasy górskie (Karpacz-Pec pod Sniezka), 5,2/100 8. Trasa górska - Vrchlabi-Szklarska, 5,1/100 9. Trasa podmiejska: Konin-Kazimierz Biskupi, 3,8/100 Wnioski - ekonomia jazdy kończy się przy 125kmh, do 155 drastycznie rośnie, potem między 155 a prędkością maksymalną nie ma dużych różnic. Na trasach nie ma dużej różnicy w porównaniu ze standardowym "benzyniakiem", bo powyżej 120kmh jedzie się głównie tylko na silniku spalinowym, praktycznie nie ma zalet hybrydy.
3,6
Toyota Corolla XII
Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Mam porównanie do Priusa 3 , więc są plusy i minusy - oczywiście zestawiając te dwa samochody Na plus dla corolli : 1 - mniejsze spalanie niż prius 3 o około 0,5 litra 2- Jest znacznie bardziej żwawy mimo mniejszej mocy 122kw (prius 136) 3 - na bateri pojedzie nawet 100-110 km/h (prius 60-70km/h) 4 - na baterii do 5 kilometrów - prius 2-3km 5 - szybcej sie nagrzewa i nie pobiera tyle baterii na początkowe ogrzanie silnika prius potrafi ,,zjeśc całą baterię ,, przez pierwszy kilometr mimo że jedzie na bęzynie Minusy : 1. mniej miejsca w środku niż prius 2 - wysocy pasażerowie z tyłu będą zachaczać o podsufitkę 3 - mniej schowków 4 - brak dodatkowego bagaznika pod podłogą jak w priusie 5 - brak joysticka ( niezwykle wygodny i bezawaryjny w priusie) zamiast tego zwykły automat - niepotrzebnie duża wajcha, 6- co chwilę wszystko pika - niezapięte pasy z tyłu , za blisko pasa ruchu , za blisko poprzedzającego zamochodu , nie to ustawienie biegów i wiele innych - trasa 5km i srednio 5-7 razy przerazliwe wycie w samochodzie . 7 - bezdotykowe otwieranie drzwi - niestety brak . ( a w priusie jest) dla mnie to krok w tył - czasem muszę kłaśc wszystkie zakupy na ziemi i szukać kluczyków.

Usterki Toyota Corolla XII

Liczba wpisów: 22
Klapa bagażnika
  • Toyota Corolla XII Hatchback
  • nadwozie
  • 36 tys. km
To raczej z tych rzeczy, żeby sie przyczepić ale strasznie irytujące. Po każdym deszczu czy myjni, po otwarciu klapy bagażnika woda zaczyna kapać stróżką do bagażnika a czasami jak stane troche bliżej lampy to kapie na głowę. Wyglada jak jakaś wada fabryczna przy projektowaniu albo coś zle złożone w fabryce. Nawet nie wiem gdzie ta cała woda się zbiera. Czy może spowodować jakieś problemy w późniejszym terminie? Czy zacznie coś tam pęcznieć i wypadnie szyba? Nie wiem. Samochód nowy odebrany z przebiegiem 1 kilometr nie bity.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stukanie zawieszenia
  • Toyota Corolla XII Hatchback 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • zawieszenie
  • 1 tys. km
Witam, od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem nowej hybrydy. Po przejechaniu ok 400 km zacząłem słyszeć stuki dochodzące z przedniego zawieszenia. Po wizycie w serwisie, po sprawdzeniu zawieszenia serwisant stwierdził, że tak po prostu powinno być i nie powinienem się martwić. Niestety szukanie nasila się. Sprawdziłem to na własną rękę i stwierdziłem, że te odgłosy dochodzą z poduszki wahacza. Jest to niestety bardzo niekomfortowe, zważając, iż jest to nowy samochód. Czy istnieje możliwość wymiany na gwarancji, jak należy to załatwić w salonie? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Odchodząca folia od listew przyokiennych chromowanych
  • Toyota Corolla XII Sedan 1.8 Hybrid 122KM 90kW 2019-2022
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Listwy przyokienne cchromowane są pokryte folią pewnie po to aby ten pseudo chrom nie wyblakł. Usterka pojawia się na każdej takiej listwie przynajmniej w moim aucie dotyczy tego że owa folia po jakimś czasie odchodzi , babelkuje i wygląda jakby ktoś zapomniał ja zerwać , ale uwaga po jej zerwaniu ten pseudo chrom zaczyna ścierać się i wygląda to wszystko katastrofalnie . Uwaga Toyota o tym wiedziała i wskazała ASO aby zostały ściągnięte i wymienione na czarne ale niektórzy sprzedawcy tego nie zrobili i ja właśnie męczę się teraz z serwisem , masakra , sprawa trafiła już do Toyoty Poland i czekam co odpiszą. Ocena specjalisty i rada prawnika - wskazuje bezprzecznie na wadę ukryta !!!!!
Toyota Corolla XII Hatchback