Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XI Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Tu wybór jest prosty – jeśli jesteś handlowcem albo chcesz oszczędzać, to weź diesla. 90KM w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy i nie trzeba będzie często odwiedzać stacji paliw. Podobne osiągi generuje benzynowy 1.33 99KM, ale za niewielką dopłatą można odebrać wariant 1.6 132KM. Nie czuć w nim tej mocy, bo jest słaby na niskich obrotach, ale gdy już się rozkręci, to potrafi miło zaskoczyć.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Balcer
Toyota Corolla XI
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Do Corolli przesiadłem się z Avensis T25 1.6 rok 2006. Toyotę kupiłem w salonie jako auto po leasingu, z gwarancją po pełnym serwisie. Jestem bardzo miło zaskoczony dynamicznością tego silnika, mimo niewielkiej mocy, w codziennej jeździe, przyspiesza równo i płynnie. Oczywiście po przekroczeniu 110km/h nie jest już tak żwawo. Musiałbym zaznaczyć, że do tej pory jeździłem samochodami 10-15 letnimi, przesiadka do 4-letniej Corolli w moim przypadku, to wręcz przeskok o epokę motoryzacji. Jestem zauroczony jej wnętrzem (uwaga mam 30lat także nie jestem typowym dziadkiem z Toyoty), tak naprawdę jest ciekawe, panel multimedialny dodaje nowoczesności, niebieskie podświetlenia wpadają w oko. Materiały wewnątrz są przyjemne, nie ma zimnego plastiku, skórzana multimedialna kierownica bardzo ładnie się komponuje. Dodatki jak kamera cofania, asystent ruszania pod wzniesienie, awaryjny system oświetlenia przy hamowaniu itd. pokazują, że Toyota ma co zaoferować. Spalanie 5-5,5l znacząco obniża koszty utrzymania. W tej kwocie pod uwagę brałem Skodę Rapid bądź Octavie, jednak design Toyoty i jej sprawdzona niezawodność wygrywa. POLECAM, bardzo przyjemny samochód dla rodziny.
4,2
~Rp
Toyota Corolla XI
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Kupione w salonie jako nowe,wyprzedaż rocznika. Brałem pod uwagę również Seata Leona hatchback. Zadecydowała cena i większy bagażnik . Leona kombi nie brałem pod uwagę. Na dzień dzisiejszy chyba wybrałbym Leona z 2.0 TDI, 140 KM
4,4
~martin_indermitte
Toyota Corolla XI
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Czego można się spodziewać po 90KM, na 2 i 3 biegu ma jakąś moc, przy wyprzedzaniu bardzo często redukuję do 3, w innych sytuacjach do 4. Unikam zwykle wyprzedzania na 5 czy 6 biegu poza autostradą. Mimo spraw mocy, to silnik jest bardzo dobry, 4 lata nic się nie dzieje i mam nadzieję, że jeszcze długi czas będzie bezawaryjnie. (Silnik)
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla XI Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW 2013-2016
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Toyota Corolla XI
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Jeżdżę głównie po Warszawie w korkach, a spalanie na poziomie 5,3 to bardzo miłe zaskoczenie. Ten silnik niestety dynamiką nas nie zaskoczy ale nie można go za to winić to jednak 1,4cm3. Skrzynia bez rewelacji ale poprawna, przełożenia dość krótkie przy 110km/h, 6bieg krzyczy do nas gdzie jest moc? Trasa i 4,5 osób z bagażem jest męcząca właśnie przez brak mocy, wyprzedzanie bez anioła stróża na etacie jest ryzykowne, zawieszenie poprawne ani sztywne ani miękkie, fotele bardzo wygodne choć z ograniczoną regulacją, układ kierowniczy dość precyzyjny jak na elektryka. Wnętrze jak we wszystkich autach w tym segmencie choć od Toyoty oczekujemy więcej, a dostajemy twarde plastiki, sztywną wręcz niemiłą tapicerkę, wyświetlacz radia wieje latami 90tymi opakowany w nowy design. Osobiście jak bym miał wydać coś 74000 i dostać "golasa" w promocji wyprzedaży roczników 2017 poszedł bym w innym kierunku niż salon Toyoty, może Kia 7lat gwarancji, Hyundai, wykończenie o niebo lepsze, no i zostaje nam kilkanaście tyś. na doposażenie, a w tych ramach możemy się pokusić nawet o automat. Więc po za niskim spalaniem nie dostajemy nic prócz znaczka ze stajni legendarnej niezawodnej Toyoty która już dawno zmieniła osobowość i jest po prostu przeciętna. Ale to Toyota ;-) (Silnik)
5,4
Toyota Corolla XI
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Bardzo ekonomiczny samochód pod warunkiem że mało się jeździ w mieście i nie stoi się w długich korkach. Przy ekonomicznej jeździe na autostradzie samochód potrafi spalić nawet 4.2L na 100km. W miesicie i stojąc w długich korkach plus szybka i mocna jazda możne nawet zużyć do 6.7l/100km. (Silnik)
5,6
Toyota Corolla XI
Sedan 1.4 D-4D 90KM 66kW
Silnik diesel prosty i niezawodny. Spalanie: trasa 90-100km/h: 4.5->5, autostrada 140 km/h: 5.5->6, autostrada 160 km/h: 6.5->7. Ostatnia trasa Kraków-> Budapeszt->Kraków, przejechane 950 km, spalanie 4.83 wyliczone wg tankowania. Prowadze statystyke od nowosci, spalanie liczone wg tankowan. Przeglady, to około 700-800 pln (Silnik)
Toyota Corolla XI Sedan