Szukaj

Informacje o Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2013-2016

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia

Tu wybór jest prosty – jeśli jesteś handlowcem albo chcesz oszczędzać, to weź diesla. 90KM w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy i nie trzeba będzie często odwiedzać stacji paliw. Podobne osiągi generuje benzynowy 1.33 99KM, ale za niewielką dopłatą można odebrać wariant 1.6 132KM. Nie czuć w nim tej mocy, bo jest słaby na niskich obrotach, ale gdy już się rozkręci, to potrafi miło zaskoczyć.

Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Adam
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Prawie żadnych problemów. Raz nieszczelność układu klimatyzacji. Silnik i skrzynia biegów nieruszane. Świece po 68 tys. jeszcze w b. dobrym stanie. Niestety po 8 latach niesprawny ekran dotykowy - wybieranie nr telefonów. Radio i CD gra. Wymiana tylnych klocków po 65 tys. Hamulec ręczny działa dobrze. Przednie klocki prawdopodobnie po 70 tys. Nie wymieniałem żadnej żarówki. Oswietlenie drogi dobre. Silnik 1,6 z b. dobrym przyspieszeniem. Odpowiadają mi jasne szorstkie siedzenia (prane dopiero po 8 latach) i brak przyciemnianych szyb tylnych. Bagażnik wystarczający. Ogrzewanie przednich foteli b. szybkie, ale rzadko używane. Automatyczna klima rzeczywiście działa różnie na obie strony. Wyciszenie przeciętne. Przeciętne spalanie w różnych warunkach 6,7 l/100 km. W moim egzemplarzu niestety nie ma tempomatu, do którego przyzwyczaiłem się z dwóch poprzednich samochódów. Ten samochód jest moim ósmym. Jeżdżę swoimi samochodami ponad 45 lat i przejechałem ponad 500 tys. km, w tym po większości krajów Europy. Auto sewisuję od wielu lat w tym samym zaprzyjaźnionym warsztacie, a w związku z tym koszty zdecydowanie niższe niż w serwisie Toyoty
4,0
~Robert
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Wersja 1,6 PRESTIGE, skrzynia manualna. Bardzo dobry i komfortowy samochód z typowymi mankamentami dla Toyoty, które albo się akceptuje, albo kupuje inny samochód. Mowa oczywiście o relatywnie słabych silnikach z dużym apetytem na benzynę przy dynamiczniejszej jeździe, niektórymi archaicznymi i niskiej jakości wykonania elementami wnętrza (np. plastikowa klapka ukrywająca przełączniki podgrzewania foteli z lat 90’) I trzeszczącym zawieszeniem. Nie zmienia to faktu że Corolla XI w tej konfiguracji nadaje się spokojnie do miasta jak i na dłuższe trasy. Szczegóły poniżej
4,9
~Tomasz
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Auto od nowości. Dlaczego Toyota? Po dwóch przygodach z innymi markami i silnikami turbo, wyleczyłem się z tego wynalazku. Dla mnie najważniejsze to dowieźć rodzinę z punktu A do punktu B i z powrotem, bez przygód. Wybór padł na jednostkę wolnossącą która swoje możliwości ma w zakresie wyższych obrotów powyżej 4000 obr/min. Ponieważ do tego dochodzi 6 stopniowa skrzynia biegów, musimy przy wyprzedzaniu redukować bieg. Tego wymaga fizyka i należy o tym pamiętać (nie można przeciążać silnika). Nie ma tu problemów z braniem oleju i wielu innych które występują w innych modelach. Zero problemu z osprzętem silnika. Moja ocena auta odnosi się do ceny zakupu. Nie ma w niej wielu ciekawych rozwiązań i jakości materiałów jaką można spotkać w autach premium, ale to też nie jest ta półka cenowa. Jeżeli dla użytkownika dla którego priorytetem jest niezawodność i jazda w granicach przepisów, nie musi się pod światłami ścigać i nie ma kompleksów związanych z udowodnieniem swoich umiejętności z jazdą na granicy przyczepności, to auto jest idealne. Dla rodziny 2 + 2 w sam raz. Bagażnik 450 litrów jest pojemny i wiele się mieści. Jadąc na wakacje, nie zabieram ze sobą pół biedronki czy lidla. Spalanie zależne od stylu jazdy. U mnie na trasie 70km (jednopasmowa) + 50 km Ska (120km/h) i + 80 km autostrada (130-140 km/h) spaliło 6.8l/100km (odczyt komputera). Powrót 7l /100km Auto bardzo komfortowe, podgrzewane fotele są świetnym dodatkiem w zimowe dni. Klima dwu sterfowa również spełnia swoje zadania latem. Multimedia spełniają moje wymagania. Głównie słucham muzyki przez bluetooth. Auto do normalnej jazdy jest dobrze wyciszone. Dopiero słychać hałas powyżej prędkości 120km/h i to głównie związany z oporami powietrza. Gdy kupowałem auto dopiero pojawiały się pierwsze wersje Android Auto. Tego tu brakuje, ale dzisiejsze telefony maja duże wyświetlacze (5.5"-6,5") i można przez bluetooth zestawić połączenie. Ważne jest też to, że w serwisie nie udzielają Ci korepetycji, że gdy auto pali 0.95l oleju na 1000km, to jest to w normie, a jak pali 1.05 l to już nie. Tu tego problemu nie ma.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla XI Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2013-2016
7,1
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,6
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Auto super ekonomiczne oraz tanie w eksploatacji. Przebieg 168000km Wymieniony jeden wtrysk od LPG. Reszta to tylko olej i filtry. Średnio pali 9-9.5 litra ( jazda bez patrzenia na konsumpcję paliwa zarówno w mieście jak i w trasie). Trasa Katowice-Wrocław-Katowice prędkość 140-180 (na jednej butli gazu - 38 litrów) Auto do 4 tys. obrotów (160 km/h licznikowo) pali mało. Do 180 opory powietrza są ok. Za to prędkość powyżej 180 na pełnym gazie przez dłuższy odcinek (60-80km) to wypalenie co najmniej 14.5 litra na 100km (to i tak mało - przykładowo starsze BMW 7 w 3.5 litrowym motorze pali 40-50 litrów (benzyny) na 100km gdy mamy pedał gazu cały czas w podłodze. Tylko, że tam bliżej 270m/h można jechać). Jadąc na wakacje do Włoch i wracając przez Chorwację mogę rzec - rewelacyjnie. Auto wypełnione bagażem po brzegi oraz 4 osoby + piesek = 9l/100km . Za granicą pali od 1-1.5 litra mniej. Hybrydyzacja to spisek przy tak ekonomicznych autach!
6,8
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Jak wspomniałem, po mieście mógłby palić nieco mniej. Z doświadczenia z Aurisami wiem, że koszty przeglądów w Toyocie nie są porażające. A dotychczasowe wydatki eksploatacyjne w Aurisie poza paliwem, to jedynie żarówka w tylnych światłach pozycyjnych. Jest natomiast coś innego. Corolla którą jeździłem miała jasne kremowe obicia tapicerki i jasne wykończenie deski rozdzielczej. Sami serwisanci byli zdziwieni, że taką wersję auta przeznaczono na samochód zastępczy. Ale nawet kupując Corollę nie zdecydowałbym się na jasne obicia. bardzo szybko się brudzą. na te kilka dni zainstalowałem z tyłu fotelik dziecięcy, na którym przywoziłem wnuczka z przedszkola. musiałem dobrze zabezpieczyć oparcie przedniego fotela i kanapę na której stał fotelik przed fikającymi nóżkami, które obute w przybłocone buciki narobiłyby dużo szkody na tak jasnej tapicerce. Na szczęście udało się tego uniknąć. Kupując auto z taką tapicerką trzeba uwzględnić koszty jej częstego czyszczenia.
6,4
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Trzy poprzednia auta to były diesle, więc na początku spalanie "bolało". Ale to i tak jeden z oszczędniejszych silników benzynowych, moim zdaniem. Spokojna jazda (2 dzieciaków) do 110km po Polsce - nawet 5,3l. Autostrada 130km - 7,0-7,5l. W mieście nie wyszło mi poza 8,0. Bardzo dużo hamuję silnikiem i takie tam pro-eko. Moment obr. słaby - niestety. Bardzo często redukcja do trójki by wyprzedzić na trasie. Rozważyłbym w przyszłości powrót do diesla, ale tragedii nie ma. Bardzo podoba mi się kultura tej benzyny (bardzo cicha), sprężyste zawieszenie (po 40tys km nadal czuje się je "jak nowe"). Parę osób już mi powiedziało jadąc ze mną "to auto płynie". Silnik na łańuchu, zero turbin, rozsądne spalanie, legendarnie trwałe zawieszenie, ładny design na zewnątrz i wewnątrz (choć plastiki na drzwiach nieco tanie), deska rozdzielcza w pionie, taki "klif" (super to wygląda), spory bagażnik. Czego chcieć więcej?

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
4,5
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 47 tys. km
Jestem super zadowolony z instalacji gazowej. Dawno mi się zwróciła. Do pracy jeżdzę 60km w obie strony dziennie. Wydobywam się przez miasto potem jadąc drogą ekspresową aż do miejsca pracy więc cykl jak najbardziej mieszany. Miesięcznie (pracując od poniedziałku do piątku) na przejazdy płacę zaledwie ~200zł. Jest to fantastyczna sprawa. Te opinie co tu widzę są jakieś...
5,0
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 66 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Instalacja sprawuje się bardzo dobrze. Szybko przełącza się na gaz (500-700m) . Po kilku dniach po montażu też miałem podobny przypadek jak kolega (gaśnięcie podczas pierwszego przełączania na gaz po nocnym postoju. Podjechałem do serwisu i po wyregulowaniu problem zniknął. Spalanie gazu średnio 9l/100km do tego ok. 0,5l/100 benzyny (rozruch i dotrysk). Sterownik...
3,0
Toyota Corolla XI
Sedan 1.6 Valvematic 132KM 97kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 57 tys. km
Główna wada jest gaśnięcie silnika przy przełanczaniu na gaz na wolnych obrotach. usterka występuje w określonych warunkach samochód stoi powyżej 8h i temperatura spada poniżej 10 stopni
Toyota Corolla XI Sedan